"שמאלנית דוחה": מני אסייג נגד יוצאת "האח הגדול"

ציוץ של התסריטאית ויוצאת תוכנית הריאליטי הצליח לעורר סערה ברשת, כשיוצר הסדרה הפופולארית "שנות השמונים" התייחס לדבריה וביקר אותם באופן חריף ביותר

מני אסייג, צילום: פיני סילוק

רות אלבז צייצה אמש (ראשון) על השקט ששרר ברחובות ישראל בזמן שידור גמר המונדיאל, והוסיפה אזכור מאחד הקטעים הקשים שנראו על מסך הטלוויזיה, מתוך סצנה של המיני סדרה "מראה שחורה". המילים שלה זעזעו את יוצר הסדרה "שנות השמונים", מני אסייג, שמיהר להגיב ולעלוב באלבז. מי שיצא להגנתה היה אור כרמי, אושיית רשת שזהותו לא ידועה.

"איזה שקט ברחובות, אפשר לחשוב שראש הממשלה מ*** חזיר בשידור חי", כתבה אלבז ויצרה סערה עם מאות תגובות, שחלקן יצאו נגדה ונחרדו מדרך התבטאותה. "נראה לי שלא כולם הבינו את הרפרנס", הוסיפה לאחר מכן בתגובות, שצפתה ברעש הרב שחוללה. "מעל אלף ארבע מאות שמאלנים דוחים מסמנים לייק על ציוץ דוחה של שמאלנית דוחה, והם מדברים על מכונת רעל. איכס", כתב אסייג.

מי שמיהר לצאת להגנתה של אלבז היה אור כרמי, שהשיב לאסייג באופן ישיר: "מני היקר, למרבה השמחה עולמה התרבותי של רות אלבז אהובתי הנצחית, הוא קצת יותר רחב משלך. לכן לא הבנת את הבדיחה המוצלחת שלה. אה, ובפעם הבאה שתקרא לרות 'שמאלנית מסריחה' יש לך עסק איתי", איים והוסיף קריצה. לאחר מכן המשיך כרמי בביקורת כלפי מני: "לא צריך לצפות בסדרה כדי להבין את הרפרנס. כל מה שצריך זה לא לקדש את הבורות ולא חשוב שיצירה פרובינציאלית זניחה היא משהו שיכול להתחרות באחת היצירות הכי מדוברות בעולם בשנים האחרונות", קבע.

"זניחה?", השיב לו אסייג. "זה הזלזול שלך בטעמם של מיליונים בעם ישראל, שביקשו עוד ועוד עונות? יום אחד תספר לנכדים שלך שהיוצר/כותב של שנות השמונים הסכים לשוחח איתך. ותלמד מהי פרובנציאליות לפני שאתה כותב על זה. כי אתה בכלל לא מבין את המשמעות. בקטנה: זה מי שמרייר על סדרות מחו"ל רק כי הן מחו"ל. אתה לא חכם".

"מאחר שאין לי נכדים, הוספתי לביו", צייץ כרמי בתגובה לדברים של מני, לאחר שעדכן את שורת הביו שלו ל"היוצר/כותב של שנות השמונים הסכים לשוחח איתי".

 

הבהרה: במקור פורסם "שמאלנית מסריחה" והציטוט המדויק הוא "שמאלנית דוחה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר