החנות הסגורה בבני ברק

חנויות יבואנית הרהיטים פרנקו פרי נסגרו במפתיע; הלקוחות נותרו ללא כספם

החנויות נסגרו אחרי שמכרו רהיטים וגבו את מלוא התשלום • הבעלים נעלם • החברה: "אין לנו קשר לחנויות בישראל, הפסקנו איתן את הפעילות"

אין עם מי לדבר: חנויות הרהיטים של המותג פרנקו פרי נסגרו במפתיע והותירו לקוחות רבים עם הזמנות שלא סופקו ועם אובדן של אלפי שקלים. 

מדובר ביבואן של מותג איטלקי שהציע מערכות ישיבה, פינות אוכל ועוד. לרשת היו שני סניפים בישראל: בדן דיזיין בבני ברק ובשבעת הכוכבים בראשון לציון.

הלקוחות של המותג מספרים כי נותרו לא מענה, ללא כסף וללא תמורה. הם מנסים לאתר את הבעלים של החנויות, אך ללא הצלחה. חלק מהלקוחות התאגדו בקבוצת ווטסאפ שמונה כעת יותר מ־70 נפגעים, המדווחים כי הטלפון הנייד של הבעלים מנותק. 

גם בעמוד הפייסבוק של החברה אפשר למצוא תלונות של לקוחות שלא קיבלו את המוצרים שהזמינו. 

אחד מהם פרסם בקבוצה מכתב שקיבל מחברת פרנקו פרי הבינלאומית, שבו נכתב: "אנחנו מצטערים בפני הלקוחות שסובלים כעת מסגירת החנויות ובפני אלה שמחכים למוצרים שלהם. אנחנו מעדכנים כי החברה שלנו באיטליה אינה מעורבת בשום צורה באירוע המצער. למעשה, זה יותר משנה שהפסקנו את העסקים איתו ודרשנו להסיר את השלט של השם פרנקו פרי מהחנויות. לצערנו לא קיבלנו שום מענה, ולכן פנינו לעורך הדין שלנו כדי להגן על האינטרס שלנו בשוק הישראלי". 

ל' מרמת גן, אחת הנפגעות, סיפרה ל"ישראל היום": "ב־27 בספטמבר רכשתי סלון בעלות של 8,000 שקלים בסניף של דן דיזיין. המוכרת היתה נחמדה מאוד. אני עורכת דין וציינתי זאת בפניה. שאלתי אותה מה יהיה אם יקרה הגרוע מכל, רציתי להיות בטוחה. חתמתי על הסכם ורציתי לשלם מקדמה. היא לא הסכימה ורצתה את כל הסכום. הסלון היה אמור להגיע עד סוף דצמבר. התקשרתי לפני כמה שבועות והמוכרת אמרה לי לאחר בירור שהקונטיינר יגיע עד תחילת ינואר. ביום שלישי היתה לי הרגשה לא טובה. חשבתי לעצמי שזה מוזר שלא יידעו אותי ולא תיאמו את קבלת ההזמנה".

ל' המשיכה וסיפרה: "התקשרתי לדן דיזיין והמספר היה עדיין פעיל, אך הגעתי לתא הקולי. מכיוון שבעבר תמיד ענו לי זה נראה לי חשוד. קיבלתי מענה קולי בשפה זרה. התקשרתי לדן דיזיין ושם נאמר לי שהסניף סגור. הם אמרו לי שלא ידוע להם על חובות ושנגמר החוזה. התקשרתי גם לסניף בראשון לציון, וגם שם לא ענו. בשלב מסוים זה עבר למענה של מכשיר סלולרי ולא עונים שם. התקשרתי לחנות אחרת בקניון שבעת הכוכבים בראשון לציון ונאמר לי שהחנות נסגרה. אני אופטימית כי אני רוצה לקבל את הכסף שלי בחזרה, אבל החברים שלי אומרים לי שאין סיכוי שאקבל אותו. אני רוצה לעקל לבעלים את החשבון ואעשה הכל, גם אם אצטרך להגיע אליו באופן אישי". 

"עוגמת נפש"

עוד אמרה ל': "אני נותנת לו את הצ'אנס ודנה אותו לכף זכות שישיב את הכסף כי יש לו כסף, בדקתי את זה. אנחנו חיכינו לסלון במשך שלושה חודשים וחצי ונותרנו ללא סלון. אני לא סומכת על שום מקום כעת. זה לא רק העניין של הכסף אלא גם עוגמת נפש".

ליליאנה מור, מנכ"לית דן דיזיין, אמרה ל"ישראל היום": "הבעלים ביקש לפני שלושה חודשים לסיים את הסכם השכירות שלו ב־10.01.19. אני בעצמי מנסה להבין מה קורה עכשיו. אני מנסה להשיג אותו כבר 24 שעות והוא לא עונה לי. לא היה שום חשש בתקופה הזו. זה דייר ששילם את כל התשלומים במועד ולא היה שום רמז לכך". 

מהכשרת הישוב, בעלת החנות בראשון לציון, לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו