ענקית המזון קרפור תפתח 150 סניפים בישראל

אלקטרה צריכה חתמה על מזכר הבנות עם ענקית הקמעונאות הצרפתית לפתיחת רשת שיווק בישראל, במקום יינות ביתן ומגה • הסניפים הראשונים של קרפור ייפתחו עד סוף שנת 2022

קרפור, צילום: רויטרס

קמעונאית המזון המובילה בעולם בדרך לישראל: פחות משנה אחרי השלמת רכישת השליטה ברשת יינות ביתן, אלקטרה צריכה חתמה על מזכר הבנות עם קרפור הצרפתית לפתיחת רשת שיווק בישראל במקום יינות ביתן ומגה. מדובר בקמעונאית הבינלאומית הגדולה ביותר שנכנסה עד היום לישראל, עם כ-13,900 סניפים ברחבי העולם ומחזור מכירות של 81.2 מיליארד אירו.

הסניפים הראשונים של קרפור ייפתחו עד סוף שנת 2022, ובתוך שלוש שנים יוסבו יותר מ-150 סניפי ביתן-מגה לקרפור, במקביל לפתיחת סניפים חדשים.

הסכם הזכיינות בין הצדדים הוא לתקופה של 20 שנה, עם אפשרות להארכה ל-20 שנים נוספות. תמורת הזכיינות תכלול תשלום ראשוני, בתוספת תשלומים שישולמו כשיעור מההכנסות. הצדדים יפעלו לחתימה על הסכם מחייב עד אפריל 2022.

עבור קרפור מדובר בהרחבת הפעילות הבינלאומית של החברה, הפועלת בפורמטים קמעונאיים שונים: היפרמרקטים, סופרמרקטים, Cash & Carry, חנויות עירוניות ואתרי מכירות אונליין, המותאמים לכל מדינה ומדינה.

קרפור היא מובילה עולמית בשינוי הרגלי הצריכה של מזון בכל מקום בעולם, והיא מספקת ללקוחותיה גישה למזון איכותי ובר השגה בכל עת ובכל מקום. מותגיה הם מהגדולים באירופה.

מדובר בחברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסת ה-Euronext N.V, ושווי השוק של החברה הוא כ-14 מיליארד אירו. כמו כן, בחברה מתבצעות יותר מ-2 מיליארד עסקאות בשנה.

פטריק לאספרגוס, נשיא החטיבה הבינלאומית של קרפור, אמר: "אנו שמחים לחתום על הסכם זה, שמוכיח שוב את היסודות האיתנים של אסטרטגיית הזיכיונות הבינלאומית של קרפור. אלקטרה מוצרי צריכה היא חברה בעלת רוח איתנה של יזמות קמעונאית, שהוכיחה אותה שוב כאשר רכשה את יינות ביתן בשנת 2021. אנו סמוכים ובטוחים שהגעתה של קרפור לישראל תעזור משמעותית בשיפור חוויית הקניה המקומית ותחזק את כוח הקנייה של הצרכן, שיקבל מוצרים טובים יותר, במחירים נוחים יותר".

לדברי מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שוימר, "כניסת קרפור לישראל היא המהלך הגדול והמשמעותי ביותר בתולדות הקמעונאות בישראל מאז ומעולם. עובדת היותה של קרפור רשת שיווק עולמית מובילה ויצרנית מזון וצריכה מהגדולות בעולם, תאפשר להוביל את שוק המזון והצריכה בישראל ולהיכנס לתחומים חדשים. היתרונות של קרפור עולים בקנה אחד עם האסטרטגיה שלנו להביא ערך מוסף ללקוח ולהוביל בכל תחום שהיא נכנסת אליו".

מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב, הוסיף :"קרפור מביאה איתה בשורה אמיתית לצרכן הישראלי בחוויית הצריכה, במגוון המוצרים וברמת המחירים. ההסכם עם קרפור מאפשר לנו לדלג מעל מכשולים רבים המאפיינים את שוק המזון והצריכה בישראל, ולהציע לצרכנים פתרונות שלא קיימים היום בארץ. הכניסה של קרפור לישראל תשנה את כללי המשחק בשוק ותעניק לנו בידול ויתרון מול המתחרים, אבל חשוב מכך - אנחנו מתכוונים להביא בשורה ושינוי שיורגשו בכל בית ובית ולהציע פתרונות ליוקר המחיה עבור קהל הצרכנים בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר