שופרסל שוב מסתבכת: מכרה קופונים שעלולים להיות פגי תוקף כדי להגדיל מכירות

המועצה לצרכנות הגישה בקשה להצטרף לתובענה ייצוגית נגד הרשת בטענה להטעיית צרכנים • קונים שהגיעו לקופה נדרשו לשלם את המחיר המלא עבור המוצרים

שופרסל // צילום: איל מרגולין, ג'יני

המועצה לצרכנות הגישה בקשה להצטרף לתובענה ייצוגית נגד רשת הקמעונאות שופרסל, בטענה להטעיית צרכנים. קונים שרכשו באתר שופרסל אונליין הופתעו לגלות כי הם נדרשו לשלם את המחיר המלא ללא ההנחות שהובטחו, בטענה כי תאריך המשלוח היה לאחר פקיעת תוקף הקופונים.

אם לא די בכך, בחלק מהמקרים הצרכנים שביקשו לממש את הקופונים נאלצו להגדיל את הקנייה כדי לקבל את ההנחה. לאחר שבוטלה ההנחה בעקבות פקיעת הקופון, לא הופחתו מספר המוצרים. כלומר הקונים לא קיבלו הנחה ואולצו לקנות יותר ממה שהיו צריכים.

מטעם המועצה לצרכנות נמסר: "לאור העובדה שבעבר הוגשו נגד שופרסל תובענות ייצוגיות נוספות בעילות דומות, אנו רואים בחומרה התנהלות מפרה זו, המעלה את החשש שמדובר במדיניות שיטתית מפרת חוק הפוגעת בציבור הצרכנים בישראל".

"ריבוי התלונות מעיד שהצרכנים כלל לא מודעים לאזהרה שבאתר החברה", אומר עופר פיינשטיין, מנכ"ל המועצה לצרכנות. "בדיקת המועצה באתר שופרסל העלתה כי על אף התלונות הרבות שהועברו אליה ועל אף הגשת התובענה הייצוגית בסוף שנת 2020, שופרסל ממשיכה בהתנהלותה הפסולה כאשר היא מודעת לכך שמדיניות זו מטעה את לקוחותיה".

משופרסל נמסר: "שופרסל תגיב לטענות בבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר