"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

אנרגיות חדשות: פסגה כלכלית בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין

לראשונה: מפגש בין שרי האנרגיה של שלוש המדינות • מטרת המפגש: שת"פ ודיאלוג בתחומי הגז, הנפט ואנרגיות מתחדשות • שטייניץ: "הזדמנויות רבות לכלכלת ישראל"

,עודכן
מפגש שרי האנרגיה באבו דאבי // צילום: יח"צ // מפגש שרי האנרגיה באבו דאבי

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, השתתף אתמול (שני) במפגש ראשון מסוגו שנערך באבו דאבי עם שרי האנרגיה שלאיחוד האמירויות, בחריין וארה"ב- סוהיל מוחמד פראג' אל־מזרוי, מוחמד בן חליפה בן אחמד ודן ברויט.

במסגרת המפגש ההיסטורי, הקימו השרים פלטפורמה חדשה לקיום דיאלוג משותף בתחומי נפט וגז טבעי, חשמל, התייעלות אנרגטית, אנרגיות מתחדשות, מחקר ופיתוח, מתוך כוונה לשתף בעתיד מדינות נוספות באזור, שלהן יחסים עם ישראל.

המפגש נועד ליצור שיתופי פעולה בתחום האנרגיה, במסגרת הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה בהובלת הממשל האמריקני. על פי הודעת משרד האנרגיה, השרים דנו בדרך שבה יחסי הגומלין בין המדינות "יוכלו לחולל מהפכה בביטחון הלאומי, בשגשוג הכלכלי ובהכנסת תוכן בהסכמי השלום, בין השאר בהשקעות במחקר ופיתוח בתחום האנרגיה, בפריסת תשתיות ובטכנולוגיה".

מפגש שרי האנרגיה באבו דאבי // צילום: יח"צ
מפגש שרי האנרגיה באבו דאבי // צילום: יח"צ

הפגישה התקיימה בהמשך להצהרה המשותפת שהוציאו המדינות בחודש אוקטובר, התומכת בפיתוח חזון אסטרטגי לשותפות באנרגיה שתוביל לחדשנות ולשגשוג. המדינות אף הצהירו שהן מחויבות לשלב ידיים במאמץ למצוא פתרונות לאתגרי האנרגיה העומדים בפני הפלשתינים, באמצעות פיתוח מקורות אנרגיה, תשתיות חשמל וטכנולוגיה.

לאחרונה אף הוקמו ויצאו לדרך קבוצות עבודה משותפות בין משרדי האנרגיה של ישראל ואיחוד האמירויות, הנוגעות בכמה תחומים מרכזיים הנמצאים על סדר היום בתחום האנרגיה, ואשר יקדמו את שיתוף הפעולה המקצועי. הפגישה הראשונה עסקה בנושא הגז הטבעי והדלקים ובפוטנציאל לשיתופי פעולה עתידיים בתחומים אלה. במהלך הפגישה, הציגו הצדדים את המצב הקיים, ההישגים וההתפתחויות בתחום זה בעשור האחרון. בין היתר, דנו נציגי המשרדים בהפחתת פליטות מזהמים בייצור אנרגיה, בדיגיטציה של תהליכים ובהשתתפות במכרזים של פיתוח המים הכלכליים.

אבו דאבי // צילום: GettyImages
אבו דאבי // צילום: GettyImages

אתגרים משותפים

קבוצת עבודה שנייה עסקה בנושא אנרגיות מתחדשות וחדשנות, ובמהלכה דנו הנציגים במטרות וביעדים של כל מדינה בתחומים אלה ובאתגרים העתידיים והמשותפים שאותם הם יכולים לקדם יחדיו, דוגמת התפתחות טכנולוגיה בתחומי אגירה, מימן וקידום פרויקטים של מחקר ופיתוח משותפים. המדען הראשי של משרד האנרגיה עדכן על הפיתוחים הישראליים בתחומים אלו. קבוצת עבודה נוספת, שתעסוק בענייני הגנת סייבר לתשתיות אנרגיה, תתכנס בשבועות הקרובים.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ מסר: "הפגישה ההיסטורית היא אבן דרך משמעותית וחשובה שתוביל לקידום של תהליכים משותפים בינינו לבין איחוד האמירויות, בחריין וארה"ב בתחומי האנרגיה השונים. הפלטפורמה החדשה שיצרנו תאפשר לצרף עוד מדינות למיזמי אנרגיה בסקטור הפרטי והממשלתי, ותעניק רווחה ושגשוג לאזרחי האזור. הסכמי אברהם פתחו הזדמנויות רבות לכלכלת ישראל ולביטחונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר