"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

אושר: מענק של 562 מיליון לנכים

המענק המיוחד יצטרף לכמיליארד שקלים שהוקצו עבור אוכלוסיית הנכים ב-2020 • מנהיג מחאת הנכים, אלכס פרידמן: "תם עוד שלב במסע השוויון"

,עודכן
הפגנת הנכים בתל אביב, ינואר 2020 // צילום: יוסי זליגר // הפגנת הנכים בתל אביב, ינואר 2020

562 מיליון שקלים יוקצו לאוכלוסיית הנכים, כך אושר היום (רביעי) בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. מדובר במענק מיוחד שהובא לאישור במסגרת הצעה שהגישו שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי. סכום זה מצטרף לכמיליארד שקליםשהוקצו במהלך שנת 2020.

"המענק מגיע חלף הגדלת קצבת הנכות, ובעבור המחצית הראשונה של שנת 2021, וזאת על מנת להמשיך ולסייע לאוכלוסיית הנכים בתקופת משבר הקורונה, וכן לממש התחייבויות שניתנו כלפי ציבור הנכים בעבר", נמסר בהודעה מטעם משרדי האוצר והעבודה והרווחה. "גובה המענק ייקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים".

השר כ"ץ // צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת
השר כ"ץ // צילום: דני שם טוב - דוברות הכנסת

לאחר אישור ההצעה, מסר השר כ"ץ: "מכניסתי לתפקיד אני מלווה את ציבור הנכים במאבקם, ואני שמח ומברך על כך שעלה בידי לעמוד בראש המהלך, בפרט בתקופת משבר לאומי, כאשר הדאגה לאחר ולמוחלש מקבלת משנה תוקף. המענק שאושר היום מנציח את חובתנו לדאוג לציבור הנכים, ולעשות הכל עד אשר כל ההתחייבויות כלפיהם ימומשו".

גם שר העבודה והרווחה איציק שמולי בירך על אישור המענק: "אני שמח שעלה בידינו פעם נוספת להעביר מענקים מיוחדים לציבור הנכים, קבוצה שכה יקרה ללבי ואני תומך בה עוד מראשית מאבקה. תוספת התקציב חשובה ומשמעותית בייחוד עתה, בשעת משבר, ומביאה לידי ביטוי ערכים סוציאליים של סולידריות וערבות הדדית שכה נחוצים בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני מודה לשר האוצר על היוזמה המשותפת, לשר הביטחון על הגיבוי והתמיכה ולביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה".

השר שמולי
השר שמולי

בארגוני הנכים הביעו סיפוק מהמהלך. מנהיגמחאת הנכיםאלכס פרידמן, שעומד בראש ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אמר היום: "לאחר יום עיכובים נוסף מצד בני גנץ, בשעה טובה עבר החוק. תם עוד שלב במסע השוויון. לפני שש שנים רבים פקפקו ביכולת שלנו לשנות, אני שמח ומתרגש להוכיח אחרת. המענק הוא חלק מהחוק הגדול שהובלנו בגובה 4.3 מיליארד שקלים, ומחובתנו המשותפת ליישם אותו מיד אחרי הבחירות במלואו ואף לשפרו היכן שניתן."

מייסד ומנכ"ל "נכה לא חצי בן אדם", חנן טל, הצטרף אליו: "מדובר במהלך חשוב, שבונה מחדש את אמון הנכים בממשלה ומעצב מחדש את סולם הערכים של הכלכלה והחברה הישראלית, ששמה בראש סדר העדיפויות אוכלוסיות מוחלשות, גם ובמיוחד בתקופת משבר הקורונה."

דובר קבוצות ארגוני הנכים, לביא נאור: "אני מברך על כל מהלך שיוביל את הנכים לצאת ממעגל העוני הקיים היום בקרב הנכים. נמשיך להיאבק עבור גובה קצבה שתאפשר לנכה במדינה לחיות בכבוד ונמשיך להיאבק על קבלת זכויותיהם המלאות של הנכים".

אייל כהן, מוביל מחאת הנכים וקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים": "אנו מקווים כי בעתיד הקרוב נמשיך בשיתוף פעולה מלא כדי לסיים ולקבל את הפרשי הקצבה כפי שקבוע בחוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר