חגיגת השופינג בנובמבר אשתקד | צילום: עמי שומן

בלאק פריידיי: זינוק בהוצאה לנפש במהלך חודש הקניות

סקר פייפאל: הצרכן הישראלי יוציא השנה 642 שקלים בממוצע - 30% יותר מאשר בשנה שעברה • "כ-50% מהצרכנים עדיין חוששים מתשלומים אונליין" • בטיסות ובמלונות החלה חגיגת המכירות

עלייה בהיקפי המעבר למכירות אונליין: כחצי (48%) מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים המוכרים בחנויות מציעים את מרכולתם גם באינטרנט, בהשוואה ל-42% מהם אשתקד. כך עולה מתוצאות סקר עסקים של חברת התשלומים פייפאל (PayPal), שבוצע על ידי מכון רושינק בקרב מדגם ארצי מייצג של 681 עצמאים ובעלי עסקים קטנים.

על פי הסקר, שנערך במשך ארבעה ימים בחודש אוקטובר, 46% מהנשאלים הצהירו כי הם מוכרים גם לקהלי יעד בעולם - נתון המשקף ירידה קלה של 1% מהסקר הקודם בשנה שעברה. כמו כן, 26% דיווחו כי המכירות ברשת סייעו להם להגיע לקהלי יעד חדשים (לעומת 20% ב-2020), ואילו 63% דיווחו שהן סייעו להם כלכלית בחודשים האחרונים (לעומת 57% ב-2020).

לצד סקר העסקים, נערך גם סקר צרכנים וממנו עלה כי 4.28% מהנשאלים העידו שהם חסכו כספים ממשכורת אוקטובר במיוחד לחודש הקניות (לעומת 23% ב-2020).

על פי הסקר, שנערך בקרב 637 משיבים מרחבי הארץ, המהווים מדגם אקראי מייצג של ארבעה מגזרים בגילי 16-7 - סכום ההוצאה של הצרכן הישראלי בחודש הקניות עומד על 642 שקלים בממוצע. מדובר בעלייה דרמטית של 31% לעומת 491 שקלים בלבד אשתקד.

עוד עלה מהסקר כי בשנה האחרונה הצטרפו כ-18% מהישראלים למעגל הקונים באונליין (לעומת 14% ב-2020), וכי 26% מהישראלים מעדיפים לעשות שופינג באינטרנט (לעומת 24% אשתקד). מנגד, 48% מהמשיבים אמרו כי הם עדיין לא מרגישים בנוח עם תשלומים אונליין או עם שיתוף הפרטים הפיננסיים שלהם ברשת.

אפי דהן, מנהל הפעילות העסקית של פייפאל בישראל, במרכז אירופה ובמזרח אירופה: "גם השנה ראינו עלייה באימוץ כלים דיגיטליים לקנייה ולמכירה בקרב צרכנים ועסקים. לצד זאת, כ-50% מהצרכנים בישראל עדיין חוששים להזין את הפרטים הפיננסיים שלהם בהשלמת קנייה אונליין. הצרכנים בישראל לפני הקורונה נחשבו קוני אונליין בקנה מידה עולמי והיו מורגלים לסטנדרטים גבוהים ובינלאומיים - החל מעלות המשלוח ומדיניות החזרת המוצר, ועד מחיר המוצר עצמו והצעת אמצעי תשלום מאובטח ונוח".

נוסעים בנתב"ג, צילום: אי.אף.פי

10 יורו לכל כיוון

בד בבד, חברות התעופה ובתי המלון כבר החלו במבצעי בלאק פריידיי, בשורת הנחות מעניינות. באל על מציעים עד 40% הנחה לטיסות בחודשים ינואר-מארס. כך, למשל, מצאנו טיסה ישירה לניו יורק ב-460 דולר בינואר. בישראייר מציעים טיסות למגוון יעדים במחירים החל מ-130 דולר לטיסות הלוך וחזור. לרוב היעדים מציעה החברה טיסות ב-149 דולר, ובהם למנאמה (בחריין), לרומא ולבודפשט.

אייר אירופה הספרדית מציעה טיסות ישירות למדריד במחירים שנעים סביב 95 דולר, ריינאייר ממשיכה להציע טיסות במחירים שנעים סביב 10 יורו לכל כיוון אל מגוון יעדים, ובהם פאפוס, קרקוב, נאפולי ואפילו ברלין, וקת'אי פסיפיק מהונג קונג, שעדיין לא מקבלת ישראלים, מציעה 50% על הכרטיס השני.

גם בגזרת בתי המלון צפויות הנחות בעשרות אחוזים. ברשתות המלונות שמשתתפות בחגיגות בלאק פריידיי: פתאל, ישרוטל, ג'ייקוב, הרברט סמואל וסטאי, דן ומלונות נוספים. מומלץ לעקוב אחרי הפרסומים של חברות התעופה ובתי המלון ברחבי העולם החל מאתמול בחצות. מבצעים נוספים צפויים להתפרסם במהלך הבלאק פריידיי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...