שוקלים לקנות רכב חשמלי? זה המס שתאלצו לשלם החל משנה הבאה

בהתאם לצווים שפורסמו, שיעור מס הקניה על רכב חשמלי יעמוד בשנת 2026 על שיעור של 52% עד לתקרת הטבה של 30 אלף שקלים • בנוסף, מוצע להאריך את תוקפם של סכומי ההפחתה בשווי השימוש של רכבים צמודים מסוג רכב חשמלי, היברידי ופלאג-אין

סייברטראק. צילום: אי.אפ.פי

מס הקניה על רכב חשמלי יעמוד על שיעור של 52% ב-2026. ההפחתה בשווי השימוש בגין רכבים בעלי הנעה מתקדמת תישאר ללא שינוי.

רשות המסים פרסמה היום (רביעי) להערות הציבור צווים לקביעת שיעור מס הקניה המופחת לרכבים חשמליים, מס היוקרה על רכבים שמחירם לצרכן גבוה מ-300 אלף שקלים, ושיעור ההפחתה בשווי שימוש לרכבים חשמליים היברידיים ופלאג-אין הניתנים לעובד על ידי מקום העבודה.

בהתאם לצווים שפורסמו, שיעור מס הקניה על רכב חשמלי יעמוד בשנת 2026 על שיעור של 52% עד לתקרת הטבה של 30 אלף שקלים, וזאת לעומת 45% עד לתקרת הטבה של 35 אלף שקלים בשנת 2025. על מנת לסבסד את הפחתת המס על רכבים חשמליים, מוצע כי יוארך תוקפו של המתווה שעמד בתוקף בשנת 2025, לפיו הפחתות מס בגין הציון הירוק של רכבים שאינם חשמליים יצומצמו בסכום קבוע של 750 שקלים, ותוספות מס בגין הציון הירוק של רכבים שאינם חשמליים יורחבו בסכום קבוע של 750 שקלים. כמו כן, מוצע בצווים כי מס היוקרה שחל כיום על רכבים שמחירם לצרכן גבוה מ-300 אלף שקלים, אשר תוקפו יפוג ב-1 בינואר 2026, יהפוך למס קבוע.

רכב חשמלי (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

בנוסף, מוצע להאריך את תוקפם של סכומי ההפחתה בשווי השימוש של רכבים צמודים מסוג רכב חשמלי, היברידי ופלאג אין. בהתאם לפקודת מס הכנסה, יש לבצע זקיפת מס בגין שווי השימוש ברכב צמוד הניתן לעובד ממקום העבודה. קביעת שווי השימוש מבוססת לפי 2.48% ממחירו של רכב חדש (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לאחר ה-1 בינואר 2010).

עבור רכבים בעלי הנעה מתקדמת, נקבעו שיעורי הפחתה לשווי השימוש, מכיוון שרכבים אלה יקרים יותר מרכב רגיל אך חסכוניים יותר בשימוש השוטף, ולכן שיעור הזקיפה הרגיל מייצר עבורם תוצאה שאינה משקפת נכונה את העלות הכלכלית של השימוש הפרטי ברכבים אלה.

רכב חשמלי, צילום: GettyImages

בשנת 2022 עודכנו סכומי ההפחתה בהוראת שעה עד לתום שנת 2025. הסכומים האמורים מעודכנים בכל שנה בהתאם לעליית המדד, ובשנת 2025 סכומם עומד על 560 שקלים עבור רכב היברידי, 1,130 שקלים עבור רכב פלאג-אין ו-1,350 שקלים עבור רכב חשמלי. כעת מוצע להאריך את תוקפם של הסכומים הללו עד סוף שנת 2028. עלות הצעד לקופת המדינה מוערכת בכ-260 מיליון שקלים לשנה ובצו מצוין כי יש למצוא עדיין פעולה מאזנת בתנאי להארכת תוקפם של הסכומים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר