עם מאות עסקים של מילואימניקים וכ-300 עסקים חדשים שהוקמו במהלך המלחמה: ShoppingIL by Google, אירוע הקניות הישראלי ברשת, יתקיים במתכונת של 48 שעות בתאריכים 5-6 בנובמבר 2025.
זו השנה ה-12 ברציפות שבה חודש הקניות המקוונות העולמי יפתח עם אירוע הקניות הישראלי ברשת, שיתקיים בסימן שיקום הכלכלה ותמיכה בעסקים שמנסים להשתקם אחרי השנתיים האחרונות. השנה צפויים להשתתף כשלושת אלפים עסקים כחול-לבן וההרשמה עדיין נמשכת גם כעת, כשבוע לפני תחילת ימי המכירות.
בין העסקים המשתתפים השנה: כ-300 עסקים מהדרום ומהצפון, בהם מעל 100 מיישובי קו העימות בצפון ובעוטף עזה; אחד מכל 10 עסקים בבעלות של מילואימניקים בשירות פעיל לאורך המלחמה; כ-100 עסקים הצהירו כי העסק שבבעלותם נמצא בסכנת סגירה מיידית בעקבות המלחמה, וכ-350 עסקי אונליין שהוקמו במהלך תקופת המלחמה, כלומר לאחר 7 באוקטובר 2023. כ-50% מהעסקים שמשתתפים השנה הם עסקים קטנים עם פחות מ-5 עובדים ואחד מכל 3 עסקים המשתתפים השנה הוא "כחול לבן מלא", כלומר גם מייצר בישראל, על שלל האתגרים הכרוכים בכך - הנתון הגבוה ביותר שנרשם בשנים האחרונות. כ-100 עסקים עברו מחנות פיזית לאונליין בלבד.
מנתוני משרד הכלכלה והתעשייה על מצב העסקים הקטנים בישראל עולה כי בשנה שלאחר פרוץ המלחמה (2024) נפתחו 61 אלף עסקים חדשים אך נסגרו 49 אלף עסקים קיימים. מדובר בירידה של 10% בפתיחת עסקים חדשים בהשוואה לשנת 2022. יותר מ-20,000 עסקים פנו לסוכנות מעוף לעסקים קטנים ובינוניים בבקשה לסיוע וייעוץ עסקי במהלך שנת 2024.
התפלגות גודל העסקים בישראל: 57% מהעסקים מבוססים על אדם אחד בלבד, 30% מעסיקים עד 4 עובדים, 10% מעסיקים עד 19 עובדים ורק 3% מעסיקים 20 עובדים ומעלה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
