כמו בכל שנה, מגוון המוצרים לבית הספר הוא רחב מאוד וכולל את הלהיטים הגדולים ביותר בקרב הילדים. היות שמדובר בלהיטים ממותגים, מוצרים אלה יכולים להיות יקרים מאוד. כיוון שסל שלם של מוצרים לבית הספר יכול לעלות מאות שקלים, תמיד כדאי לגוון עם מוצרים זולים שאינם ממותגים. בנוסף, כדאי להשוות מחירים ולבדוק היכן ניתן למצוא את הסל הזול ביותר.
כמו כן, כדאי לבדוק קופונים של מועדוני צרכנות שונים אשר יכולים לחסוך לא מעט כסף. ברשתות השונות טוענים כי לא חלו עליות מחירים השנה. עם זאת, הושקו לא מעט מוצרים חדשים אשר יכולים להיות יקרים, כמו מארזים של תיקים במאות שקלים, אשר מחיריהם היקר גרר ביקורת ברשת.
מותגים בלעדיים לצד מחירים יציבים
לדברי עינת ברוך, סמנכ"לית השיווק של חברת פלפוט: "השנה אנחנו מרחיבים את היצע המותגים הבלעדיים לקראת החזרה לבית הספר. בין המותגים הבלעדיים שלנו השנה נמנים: ברול סטארס, לילו וסטיץ, ליגת האלופות, הלו קיטי ועוד.

"ברול סטארס למשל זה טירוף. זה מעין 'כל הקודם זוכה' וכנ"ל גם לילו וסטיץ. בנוסף, הלו קיטי חוגגת 50 שנים בעולם ולכן יש לזה ביקוש רב סביב החגיגות. גם הדמויות של דיסני מבוקשות מאוד כמו מיקי, מיני מאוס ועוד. כדורגל ליגת האלופות הוא מותג מאוד חזק. בנוסף, הדמות של הדובי זה טרנד בעולם. זה התחיל ממותגי היוקרה בתחום האופנה וכעת ניתן לראות אותו על גבי מוצרי החזרה לבית הספר".

ברוך מדגישה כי ההכנות לקראת המכירות לפתיחת שנת הלימודים מתחילת הרבה לפני חודשי הקיץ: "שנה לפני אנחנו צופים כבר מה יהיה הטרנד הבא ומה יהיו המותגים המובילים לחזרה לבית הספר. יש גם הרבה השפעות של העיצוב והטרנדים מהטיק טוק והאינסטגרם כמו אקססוריז שתולים על התיקים.
השנה נשווק לראשונה בישראל את מותג Mmallarshow שהוא מותג בינלאומי הנמכר בכ-60 מדינות. Mmallarshow הוא מותג חלק ומצד שני יש לו טוויסט וסטייל. הוא מתאים לכל השווקים וזה כולל גם את השוק החרדי וגם את השוק הערבי. זה מאוד קשה לשווק מוצרים שמתאימים לכל השווקים".

לגבי תיקי בית הספר היא מספרת: "התיקים עברו אישור על ידי מכון התקנים הישראלי, למרות שכבר החברות לא מחויבות לעשות זאת. הם כוללים גם פיתוחים כמו תא מרופד לסלולר, מחזירי אור לבטיחות בדרכים, תא תרמי לשמירה על האוכל ועוד. בנייק, זו השנה הראשונה שאנחנו מציעים קלמרים".
על המחירים היא אומרת: "אנחנו לא העלינו מחירים מלבד שני אחוזים מהפריטים. מוצרים אלה התייקרו בכ-3 אחוזים, אך היות שמדובר במוצרים קטנים זה לא מורגש. כאמור, ברוב הפריטים לא העלינו".
מחירי המוצרים של פלפוט: תיקי בית ספר: 249 שקל (ממוצע), סט לכיתה א' (תיק אורטופדי, עגלת טרולי, קלמר 2 תאים, קופסת אוכל ובקבוק שתייה): 399 שקל, תיק טרולי 2 ב-1- 350 שקל.
קארין רון-גנץ, מנכ"לית קל גב, מספרת על חידושי הרשת: "השנה השקנו לילדי כיתות א'-ב' את הילקוט האורתופדי X-FIX. מדובר בתיק אורטופדי קל ומתרחב, עם פטנט ייחודי ומהפכני שעושה סדר. לתיק מערכת ארגון פנימית הכוללת תאים המתאימים בדיוק לציוד הלימודי והאביזרים הנלווים ומאפשרת שימוש נוח ומאורגן במהלך יום הלימודים. הילקוט כולל תא אוכל מבודד, תא מיוחד לקלמר מתרחב ורוכסן המאפשר הרחבת נפח התא הראשי של הילקוט לימים בהם יש צורך בכך.

"הילקוט האורתופדי החדש X-fix נמכר גם במארז מתנה. המארז כולל: ילקוט מדגם X-fix, עגלת נשיאה, קלמר מתרחב תואם לילקוט, קופסת אוכל מחולקת בנרתיק תרמי מבודד בעיצוב תואם לילקוט".
לגבי המחירים אומרת אומרת רון-גנץ: "מחיר המארז נע בין 479-499 שקלים. המארז הזה עלה לנו יותר בכ-13 אחוזים לעומת מארזים קודמים, אך העלינו את המחיר של המארז ב-2 אחוזים בלבד. יש לציין כי מדובר במוצר חדש עם תכונות חדשות ושאר המוצרים לא התייקרו. מבחינת מותגים יש לנו את סטיץ, מואנה, ליגת האלופות, פורטנייט וגיימינג.

"יש בחנויות גם דגמים משנה שעברה וגם באתר שלנו. זה יכול להוזיל בין 50-80 שקלים לתיק. בגלל שבבתי ספר אנטרופוסופיים לא ניתן להגיע עם תיקים ממותגים, הייתה דרישה לתיקים שמתאימים לסגנון הזה".
מחירי קל גב: מארז X-FIX מלא - 479-499 שקל, ילקוט בלבד: 279-299 שקל. דגמים משנה שעברה: הנחה של 50-80 שקל.
שיתוף פעולה עם ריבוק
בחברת מודן מציינים כי לא חלה עליית מחירים השנה. מודן משיקה שיתוף פעולה בלעדי עם המותג Reebok, במסגרתו פותחה קולקציית תיקים לבני נוער במחיר 149-249 שקל.

בתחום התיקים האורתופדיים מציעה החברה דגמים חדשים בעיצובים כמו לילו וסטיץ, סוניק, הלו קיטי, ריינבו קורן, ברבי, LOL, עולמות ספורט, חלל, גיימינג ועוד.

מחירי מודן: מארז בסיסי (תיק גב, עגלת טרולי, קלמר תואם, כיסוי גשם ושעון יד): 349 שקל. מארז מורחב (כולל בקבוק שתייה, קופסת אוכל, כיסויים תרמיים ופריטים נלווים): 439 שקל.


שליטה במחירים
לדברי עמית שבתאי, מנהלת הסחר והייבוא של רשת קרביץ: "קרביץ הצליחה שלא להעלות מחירים. זאת למרות שבענפים אחרים כן יש עליות מחירים. אין סיבה להעלות מחירים השנה. היו ירידות במחירי ההובלות וגם שיפורים במטבע חוץ. אנחנו מייבאים בעצמנו, יש לנו מרכז לוגיסטי ולכן אנחנו יכולים לשלוט במחיר.
"היו כאלה שבאו לבקש עליית מחירים ולא אישרנו. בעולמות הנייר אי אפשר לעבוד עליי. אני יבואנית ואני יודעת שהמטבע חוץ הוא לטובת היבואנים ושמחירי ההובלות השתפרו".

עוד מציין שבתאי כי "אנחנו מציעים אצלנו את הסטוק של קרביץ, אנחנו מציעים מחיר זול בכל קטגוריה לצד כל רמות המחירים. כך למשל יש חבילת עפרונות ב-5 ו-7 שקלים ויש לנו חבילת עפרונות ב-0.7 שקלים. בתוך האירוע של הסטוקים, חשוב לקרביץ להכיר את המתחרים שלה.

"מבחינת התיקים, אנחנו מציעים תיקים של קל גב שמעבירים תו תקן למרות שהם לא נדרשים לעשות זאת על ידי המחוקק. יש לנו כמעט בכל קטגוריה מוצרים של מותג פרטי ברמת גימור גבוהה ואשר זולים ב-20-30 אחוזים".
הזולים ביותר
מורן עירוני, סמנכ"לית שיווק מקס סטוק מספרת כי השנה הכניסה הרשת מוצרים ממותגים: "לצד המותג הפרטי שלנו, אנו קשובים לביקושים של הצרכנים ומציעים מגוון רחב של מוצרים ממותגים מובילים כגון סדרת לילו וסטיץ וסדרות דיסני ומארוול, במחירים תחרותיים".
מוצרים חדשים נוספים, לדברי עירוני, הם "מחברת אנגלית סיכה A4 בעקבות בקשת לקוחות. ניתן למצוא מגוון רחב של תיקי גן, תיקים אורתופדיים לבית ספר ותיקים לבוגרים ולבני נוער ממותגים מובילים".
מחירי מקס סטוק: מארז ילקוט על גלגלים (כולל קופסת אוכל וקלמר תואמים): 99 שקל, תיקים מגוון רחב: 20.9-199 שקל וסל מוצרים כולל תיק: החל מ-88.2 שקל.

עוד הטבות ברשתות:
דן דיל
- מארז מודן PRO (סוניק או ריינבו קורן): 199 שקל בקנייה מעל 99 שקל
- תיק גן חיות מודן: 40 שקל
- מארז לגן (תיק, קופסת אוכל, בקבוק ושלוש מפיות): 49 שקל בקנייה מעל 99 שקל.
HERSCHEL x LEGO
מותג התיקים הקנדי HERSCHEL משיק קולקציה חדשה בשיתוף עם LEGO, שתימכר בלעדית בחלק מחנויות סטורי ובאתר. טווח מחירים: 150-480 שקל.

פוט לוקר
רשת אופנת הספורט מציעה קטגוריה ייעודית הכוללת תיקי גב, קלמרים, בקבוקי שתייה, כוסות סטנלי, כובעים ואקססוריז של מותגי ספורט מובילים. בנוסף, הרשת מציעה שירות רקמה אישית במתנה לקוחות שירכשו פריטים משתתפים בהטבה.
