מרכז מיון דואר ישראל. צילום: יהונתן שאול

אחרי המלחמה עם איראן: כך הישראלים שינו את הרגלי הקניות ברשת

נתוני דואר ישראל המתפרסמים זמן קצר לאחר סיום המלחמה מול איראן מעידים כי הישראלים חזרו להזמין באינטרנט, בעיקר מסין • שער הדולר הנמוך וקמפיינים יעודיים משנים את אופי ההזמנות - ומובילים את הישראלים לרכוש מוצרי חשמל, כלים לבית ואף רהיטים

אחרי שהשתחרר הפקק האווירי, בזכות שער הדולר הנמוך ובגלל עליות מחירים נמשכות בישראל מצד אחד ומנגד מבצעי ענק באתרים הסיניים, הישראלים חזרו לקנות באתרים בינלאומיים וההזמנות שוב מזנקות, כך לפי נתוני דואר ישראל. 

לדברי ערן קריסטל, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל, חודש יולי הנוכחי היה יוצא דופן. החודש התחיל עם הפצה חסרת תקדים של חבילות בכל הארץ, זאת בשל הפקק של החבילות שחיכו להגיע לארץ במשך שבועות המלחמה מול איראן. מאמצע החודש האתרים הבינלאומיים חזרו לקדם מבצעים והטבות שיצרו שוב ביקושים משמעותיים להזמנות חדשות.

מכולות בנמל אשדוד (ארכיון), צילום: ללא

קריסטל מציין: "אנחנו רואים ביקושים גדולים מאוד בעיקר להזמנות מהאתרים הסיניים כשאתר טימו Temu בולט במיוחד עם גידול גם במספר החבילות, גם במשקל הממוצע של כל חבילה וגם בנפח".

לעלייה בהזמנות מחו"ל תורם גם שער הדולר הנמוך, שהופך את הקנייה באתרים הבינלאומיים לעוד יותר אטרקטיבית.

שער הדולר הנמוך תורם לכמות הרכישות (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

בין היתר קריסטל מצביע על מגמה הולכת וגוברת של הזמנת מוצרים בעלי ערך כספי גבוה יותר ונפח גדול יותר, כמו רהיטים להרכבה לבית ולחצר, מוצרי חשמל, משחקי ילדים גדולים. את התופעה הוא תולה ביוקר המחיה בישראל, ובעובדה שאתרים כמו טימו, המצויים עם הצרכנים בקשר יומיומי, זיהו את הקושי של הצרכן הישראלי ומטרגטים את השוק במבצעים מאוד אטרקטיביים למוצרים גדולים כולל משלוחים עד הבית בחינם.

הפעילות של טימו בשוק הישראלי בולטת במיוחד, והאתר הסיני כבר מתקרב החודש לנתח של כ-20% מהחבילות שמגיעות לארץ מאתרי הסחר הבינלאומיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...