כמו בקורונה, עם ישראל מתמודד עם מצבי הלחץ מאז פרוץ מבצע עם כלביא באמצעות אכילה רגשית. מי שנכח ביום הראשון למבצע בסניפי רשתות המזון, נוכח לראות כי מדפי החטיפים היו ריקים לאור ההתנפלות. הצרכנים שנלחצו מהמצב אגרו ממתקים וחטיפים למזווה ולממ"ד.
אבי זינגר, מנכ"ל בן & ג'ריס ישראל, אמר ל"ישראל היום": "אנחנו רואים גידולים של 300-400% בצריכת הגלידות שלנו, כי אנשים רוצים לנחם את עצמם בימים אלה. זו אותה התנהגות כמו בקורונה: כשאנשים היו תקועים בבית, הם חיפשו דרכים להתפנק. בניגוד למוצרי בסיס, שאנשים קנו ביום שישי ומאז לא היו זקוקים להשלמות, כמו נייר טואלט ומים, אנחנו כל יום נלחמים כדי למלא את המקררים. ביום ראשון הורדנו סחורות וביום שלישי כבר התקשרו, כאילו שזו תרופה. בסוף הבעיה המרכזית היא לוגיסטיקה, ואנחנו מנסים להדביק את מה שחסר".
מבחינת הביקוש, זינגר מפרט מה הטעמים הכי אהובים: "במקום הראשון מככב טעם הקרם עוגיות, ולאחר מכן הווניל. חטיפי הגלידה בטעם פקאן דה לוקס טס למעלה ועקף את רוב הטעמים, להפתעתנו. גלידת נטפליקס אנד צ'יל תמיד מככבת בחמישה הטעמים המובילים הראשונים".
בסוף כולנו תקועים בבית
יוסי שוורץ, מייסד ומנכ"ל רשת סיטי מרקט, רואה גם ברשת את הגידול בקניית חטיפים וממתקים. "אכילה רגשית זה המדע המדויק של התקופה הזו. אנשים בבית, הם לא הולכים לאכול גלידה בחוץ, לא הולכים לקניון, ורוצים לפנק את עצמם. אני רואה את זה בעצמי כאבא לשבעה ילדים, אני מנסה לפנק את הילדים עם ממתקים וצעצועים מחנויות הצעצועים שפתחו, כמו סקייטבורדים לילדים ובובות לבובו.
"אנחנו רואים את הפעילות הערה של צריכת החטיפים, ארטיקים, גלידות, שלוקים ושל שתייה מתוקה. המוצרים הללו זינקו ב-50% לעומת מצב רגיל, בזמן שתחום המזון באופן כללי גדל ב-35%.
החטיפים המבוקשים ביותר הם: במבה, ביסלי גריל, תפוצ'יפס בטעם טבעי, צ'יטוס כאפה בטעם קטשופ וצ'יטוס גבינה. בראש טבלת השוקולדים עומדים שוקולד חלב, מריר ופסק זמן, והשוקולדים של מילקה וקינדר. בנוסף, יש ביקוש גדול של שוקולד דובאי, אבל כל טבלה עולה 50 שקלים ולכן מדובר בצריכה קטנה יותר".
גם מנתוני וולט עולה כי חלה עלייה של 98% אחוזים בהזמנות של שוקולד פרה, 84% בצ'יטוס, 69% במילקה ו-66% בתפוצ'יפס.
לפי נתוני יאנגו דלי, החטיפים שזינקו במיוחד הם: תפוצ'יפס עם עלייה של 192%, צ'יטוס קראנץ גבינה עם עלייה של 152% ובמבה עם עלייה של 139%.
