רמי לוי עושה זאת שוב: אלו הרווחים שגרף מתחילת השנה

רשת רמי לוי שיווק השקמה פותחת את שנת 2025 עם צמיחה בהיקפי הפעילות • ההכנסות ברבעון הראשון של 2025 צמחו לכ-1.85 מיליארד שקלים • הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-55 מיליון שקלים • החברה מתכוונת לפתוח 5 סניפי דיסנקאונט ו-13 סניפי פארם • לוי: "הציבור מצביע ברגליים"

רמי לוי. צילום: אריק סולטן

המכירות מזנקות: רשת רמי לוי שיווק השקמה פותחת את שנת 2025 עם צמיחה בהיקפי הפעילות. ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-6% לכ-1.85 מיליארד שקלים, בתמיכת עלייה של כ-2% בפדיון חנויות זהות. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-55 מיליון שקלים. כך פורסם היום (חמישי) על ידי החברה. במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-45 מיליון שקלים, בהמשך לחלוקת דיבידנד בסך של כ-247 מיליון שקלים במהלך השנה האחרונה.

קונים מרוקנים מדפים בסניפי רמי לוי עקב הקורונה (ארכיון) // צילום: משה בן שמחון

מאז ההנפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה וחילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כמעט שני מיליארד שקלים, כאשר במהלך חמש השנים האחרונות חילקה החברה דיבידנד לבעלי המניות בסכום כולל של כמיליארד שקלים.

צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות הגולמית

תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, מצביעות על צמיחה בהכנסות הן בפעילות קמעונאות מזון והן בפעילות הפארם, שחיקה ברווחיות הגולמית בשל ספיגה של העליות מחירים והעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח, וכן שמירה על יעילות תפעולית. החברה פועלת ליישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים, כאשר במהלך השנה הקרובה יפתחו כ-18 סניפי דיסקאונט מזון וסניפי פארם.

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2025 צמחו בכ-6% לכ-1.85 מיליארד שקלים, בהשוואה לכ-1.74 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה מעלייה של כ-2% בפדיון חנויות זהות בפעילות קמעונאות מזון, ומפתיחת סניף דיסקאונט חדש במגדל העמק, במסגרת יישום התכנית האסטרטגית להאצת קצב פתיחת סניפים חדשים. לצד זאת, נרשום גידול במכירות רשת גוד-פארם, המתבטא בעלייה של כ-8.2% בפדיון חנויות זהות ומפתיחת חנויות חדשות של הרשת.

רמי לוי, צילום: גדעון מרקוביץ

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-4% לכ-438 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-420 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה האמורה בהכנסות, בקיזוז חלקי עם ההתמתנות ברווחיות הגולמית ברבעון לכ-23.8% לעומת כ-24.1% ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מספיגה של עליית מחירים והעמקת המבצעים לצרכן לקראת חג הפסח.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה לכ-90 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-89 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העלייה הקלה ברווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול האמור בהיקפי הפעילות. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.9%, בהשוואה לכ-5.1% ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מירידה ברווחיות הגולמית כאמור.

עלייה החדה בתזרים

הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם בכ-55 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-62 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחים, למרות הגידול האמור ברווח התפעולי, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו בכ-10 מיליון שקל בשל הירידה בשווי תיק ניירות הערך, בעוד שאשתקד תרם תיק ניירות הערך הכנסה חיובית בסך של כשישה מיליון שקל.

רמי לוי, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בשיעור חד של כ-54% לכ-217 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-141 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה בתזרים נבעה בעיקר משינויים בהון החוזר , בעיקר מעלייה ביתרת ספקים.

ה-EBITDA של החברה ברבעון הראשון של שנת 2025 עלה בכ-2% לכ-168 מיליון שקלים עם כ-9.1% מההכנסות, לעומת כ-164 מיליון שקלים עם כ-9.4% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.

נציין כי לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1.05 מיליארד שקלים, כאשר היקף החוב הפיננסי זניח ועומד על כ-13 מיליון שקלים בלבד.

בחברה מציינים כי "קופת המזומנים הגדולה שבידי החברה מאפשר לה לבחון מעת לעת הזדמנויות עסקיות אסטרטגיות, לרבות בדרך של מיזוגים ורכישות, כאשר רק בשבוע שעבר, הגישה החברה, יחד עם שותף, הצעה לא מחייבת לרכישת השליטה בחברת כרטיסי האשראי כאל". עוד אומרים ברמי לוי כי "החברה פועלת באחריות המתאימה לאתגרים שהיו במדינת ישראל בשנים האחרונות ומאפשרות לחברה לעשות עסקים בלי לקחת סיכונים. בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט".

רמי לוי, צילום: אריק סולטן

רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 60 סניפים מתוכם, שלושה סניפים בזכיינות. החברה מזהה פוטנציאל להקמה של כ-25 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא תיצור קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בהתאם לכך, בכוונת החברה לפתוח כחמישה סניפי דיסקאונט וכ-13 סניפי פארם במהלך השנה הקרובה.

בנוסף, משקיעה החברה באמצעים טכנולוגים מגוונים ומתקדמים שיביאו לשירות טוב יותר ולמגוון גדול יותר של שירותים ללקוחות החברה, לרבות בניית מחסן רובוטי לחלוקה באינטרנט.

לוי: "מסייעים להתמודד עם אתגרי יוקר המחיה"

רמי לוי, מנכ"ל משותף של רשת רמי לוי שיווק השקמה, מסר: "אנו פותחים את שנת 2025 עם צמיחה בהיקפי הפעילות. אנו עוזרים לציבור להילחם ביוקר המחיה ולקוחותינו מצביעים ברגליים בסניפי הרשת, כמתבטא עם עלייה בפדיון חנויות זהות".

"אנו רואים גם ברבעון זה ירידה במחיר פריט ממוצע לפריט לעומת רבעון מקביל אשתקד ולעומת זאת כמות המוצרים לקניה ממוצעת עלתה בהשוואה לרבעון קודם. לקראת חג הפסח, העמקנו משמעותית את המבצעים ברשת במטרה להציע ללקוחותינו את סל המוצרים הזול ביותר, תוך הקפדה על איכות המוצרים והשירות המיטבי. אמנם מהלך זה השפיע על הרווחיות ברבעון, אך הוא מבטא את עוצמת הרשת ותורם לחיזוק המותג לאורך זמן. נמשיך לשים את הצרכן במרכז כי הצרכן הוא היסוד של העסק".

ד"ר אדלסון, יפית אטיאס ועו"ד ניצנה דרשן־לייטנר בכנס "ישראל היום", צילום: אורן בן חקון

עוד מסר לוי: "אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתכנית האסטרטגית שלנו להאצת קצב הצמיחה, כאשר במהלך השנה הקרובה אנו צפויים לפתוח סניפי דיסקאונט חדשים בפריסה ארצית – מעכו שבצפון ועד דימונה בדרום. בכך, ננגיש את רשת רמי לוי לעוד מאות אלפי תושבים ברחבי הארץ ונסייע להם להתמודד עם אתגרי יוקר המחיה באמצעות מוצרים איכותיים במחירים הוגנים".

יפית אטיאס, מנכ״לית משותפת של רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה, מסרה: "בימים אלה, אנו פועלים במלוא המרץ לחיזוק השירות לקהל לקוחותינו בדרך של חדשנות טכנולוגית – עד סוף השנה הנוכחית אנו צפויים לסיים פריסה והטמעה של העגלות החכמות, 'מובייל שופר', בכל סניפי הרשת, ובכך נאפשר לציבור לקצר את זמני השהייה שלו בסניפים. כמו כן, בחודשים הקרובים אנו צפויים לסיים הסבת כל סניפי הרשת עם שילוט ומיתוג דיגיטלי, שיאפשרו לציבור לשלוט טוב יותר במחירי המוצרים על המדפים".

"נמשיך לשים דגש על התייעלות לוגיסטית תפעולית על מנת להבטיח מדפים מלאים ברצפת המכירה לאורך כל השנה", הוסיפה אטיאס. "במהלך השנה הקרובה אנו צפויים לפתוח 5 סניפי דיסקאונט מזון ו-13 סניפי פארם, שיתווספו ל-60 סניפי דיסקאונט מזון ו-66 סניפי פארם הפעילים כיום. הצמיחה הצפויה בפעילות תסייע לנו בהמשך שיפור תנאי הסחר מול הספקים שיאפשרו לנו להמשיך ולהוזיל את המחירים לקהל לקוחותינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר