חברת עלית מבית שטראוס יוצאת עם השקה של מוצרי שוקולד לבן, הכוללת מהדורות מיוחדות של חטיפים, טבלאות ומאפים, שכולם מכילים שוקולד לבן. מדובר ב-16 מוצרים מחודשים לצד מוצרים שהושקו בעבר, והם יוצעו במהדורה מוגבלת החל מ-1 במאי.
בחברה מסבירים כי בשנים האחרונות ניכרת עלייה משמעותית בפופולריות השוקולד הלבן, עם גידול עקבי בהעדפתו בקרב קהלים מגוונים, ובמיוחד בקרב צעירים. לפי נתוני סטורנקסט, בשנת 2024 נרשמה עלייה של 39% במכירות שוקולד לבן לעומת 2023, קפיצה שממחישה שינוי מובהק בהרגלי הצריכה בישראל.
מסקר שערכה חברת שילוב בינואר 2025 עולה כי שוקולד לבן, שבעבר נחשב לנישה, זוכה כיום להעדפה משמעותית במיוחד בקרב גילאי 25–40, שם שיעור ההעדפה מגיע ל-46%. לשם השוואה, שוקולד חלב ממשיך להוביל עם העדפה של 87% בגילים אלו, בעוד ששוקולד מריר מועדף במיוחד בקרב בני 60 ומעלה – שם ההעדפה עומדת על 76%.
העלייה בביקוש, לצד תחושת נוסטלגיה, הביאה את עלית להשיק את "החגיגה הלבנה". בין המוצרים החדשים שיושקו בגרסה הלבנה: רבע לשבע ובפלות טורטית לבנה. מוצרים שהיו בעבר וחוזרים בגרסה הלבנה הם כיף כף, טעמי, פרה קרנצ', פסק זמן (במילוי שונה מהפסק זמן המוכר), ממולדה, טורטית וממרחית.
מאיה שניידר, מנהלת השיווק של חטיבת הממתקים בעלית: "שוקולד לבן הוא בגוון טעם ייחודי, והצמיחה של הסגמנט מוכיחה את הקהל הגדול שאוהב וצורך אותו. החגיגה הלבנה שאנחנו משיקים שמה זרקור על השוקולד הלבן ומאפשרת לאוהבים המושבעים, כמו גם למגוונים או למתנסים, עושר של מוצרים תחת המותגים האהובים והנוסטלגיים של עלית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו