צרכנים רבים רוכשים חבילות גלישה לחו"ל לפני שהם עוברים את גבולות הדיוטי פרי. רובם רוכשים את החבילות של חברות הסלולר השונות, היות שמדובר בפתרון הכי נוח.
הצרכנים שומרים על מספר הטלפון שלהם, וכך הם יודעים מראש שהם נפטרו ממשימת רכישת חבילת הגלישה בקלי־קלות. עם זאת, לא מדובר בפתרון הזול ביותר, שכן כיום עומדות לרשות הצרכן חברות המציעות כרטיסי אי־סים - סים וירטואלי ללא צורך בכרטיס פיזי. החברות הללו מאפשרות להתחבר בלחיצת כפתור לחבילות גלישה סלולריות במחירים נמוכים יותר, משום שהן לא גובות תעריפי נדידה. אך כמו בכל דבר, גם כאן כדאי להיות מודעים ליתרונות ולחסרונות הקיימים.
המספר לא נשמר
המחירים של חברות האי־סים בדרך כלל נמוכים יותר. עם זאת, על הלקוח להתקין את האי־סים על ידי מעקב אחר הוראות ההתקנה וסריקת קוד QR. נוסף על כך, אם מכשירו של הלקוח לא תומך באי־סים, לא תהיה באפשרותו ליהנות מהאופציה הזו. אל מול אלו עומדת הדרך המסורתית יותר של חברות הסלולר, שמחזיקות ביתרון אשר נחשב לחיסרון בולט של חברות האי־סים, והוא שמירה על מספר הפלאפון האישי של הלקוח.
כאשר רוכשים חבילת גלישה בחברות הסלולר הישראליות, המספר האישי של הלקוח נשמר. המספר בווטסאפ של הלקוח יישמר והוא יוכל לבצע שיחות בווטסאפ ולקבל הודעות כרגיל, אך הוא לא יקבל הודעות סמס. כמו כן, לחברות הסלולר יש חבילות משפחתיות שכדאי לבחון אותן. החבילות מוגבלות לכמה ימים, ולכן חשוב לבדוק בכמה ימים מדובר. כך, למשל, לפרטנר יש חבילה משפחתית שבה כל המשפחה כלולה בחבילה אחת בעלות של 299 שקלים ללקוח עד שבעה מנויים. החבילה כוללת 50 ג'יגה, 300 דקות שיחה ו־300 הודעות. בחברת סלקום יש הטבת בני משפחה בחבילות נבחרות: גלישה 5 ג'יגה ב־49 שקלים, עד חמישה בני משפחה.
בוחרים לפי הצרכים
בין החברות המציעות תחרות לחברות הסלולר ניתן למנות את "אייראלו", המאפשרת להתחבר בלחיצת כפתור לחבילות גלישה סלולרית במגוון מדינות, ואת חברת Voye Global המציעה כרטיסי אי־סים במגוון מדינות. נמרוד מן, מנכ"ל אתר השוואת המחירים "כמה זה". השוואת המחירים, מציע לבחון כמה היבטים לפני שמחליטים על סוג החבילה בחו"ל.
לדברי מן, "הצרכנים צריכים לבחור חבילות לפי הצרכים שלהם. עליהם להבין אם הם רוצים לשמור על המספר הקיים או אם מספיק להם לשמור על הווטסאפ. נוסף על כך, יש להתייחס למשך זמן השהייה, נפח הגלישה ומספר הדקות".
מן מוסיף כי "האפשרות הכי נוחה היא לפנות לחברת הסלולר. היתרונות הם שיש לך את מספר הטלפון שלך, אינך זקוק לפתרון טכנולוגי ויש לך שירות לקוחות בעברית". "על נוחות משלמים", הוא מסכם, אך לא מתעלם מהעניין הכספי. "עם זאת, תמיד כדאי לבדוק ולהשוות גם את המחירים בחברות הסלולר. אפשר למצוא שם מבצעים, שייתכן כי יהוו מענה מספק ללקוח. אם מישהו רוצה לחסוך, יש דרכים לחסוך ברכישת כרטיסי סים לחו"ל.
"מי שהוא קצת טכנולוגי, יכול לעבור לאי־סים. בדרך כלל המכשירים החדשים תומכים בו. המחירים כאן נמוכים יותר, אך עדיין נדרש ידע טכני מינימלי ויש לוודא שהאי־סים הותקן".
שגיא שנטג, מנכ"ל voye global, המציעה כרטיסי אי־סים בחו"ל, מספר כי החברה עובדת עם יעדים רבים ברחבי העולם ומציעה שירות לקוחות בעברית."עדיין, רוב הצרכנים רוכשים חבילות ב־300-200 שקלים ונותנים לך 50 ג'יגה לחודש, אך בשבוע צריך פחות.
"אנחנו מציעים חבילות גלישה במחירים מאוד אטרקטיביים ב־95% מהיעדים שהישראלים טסים אליהם. אם אני יודע להיות מורווח, זה מראה כמה חברות הסלולר מורווחות."מבחינת החשש הטכנולוגי, הפתרון הוא לבדוק את החיבור עוד בארץ, וכך נפתרת הפוביה מפני התקנת הסים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
