בשמי פסח: מוסקינו, מוגלר, רבן. צילום: יח"צ חו"ל

אהבה בבקבוק: הבשמים החדשים שכדאי להכיר לקראת החג

לפני חג הפסח מתמלאות החנויות בבשמים חדשים, שמציעים מגוון מענג ורחב של ריחות • חמצמצים, מתוקים, פרחוניים, מעושנים, של מותגים מוכרים ובושמי נישה - בדקנו את ההיצע וחזרנו לדווח

פסח הוא חג שרבים אוהבים להתחדש בו בבושם - ובתקופה זו מגיעים בשמים רבים אל החנויות והרשתות. מותגים מוכרים ומפורסמים, מותגי נישה וגם בשמים זולים יותר (אבל זה לא אומר שהם לא טובים) - נדמה שעל המדפים אפשר לראות מגוון גדול במיוחד של בשמים השנה. קל להתבלבל וקשה לדעת איזה ריח הכי יתאים לנו, ולכן אנחנו כאן - כדי לספר לכם קצת על הניחוחות של כמה מהבשמים החדשים שהגיעו אלינו.

1. Erba Gold

מותג הבשמים האיטלקי XERJOFF מוציא ניחוח חדש לאביב, שמורכב מתווי לימון הדרים מאמלפי, תפוז ברזילאי, ג'ינג'ר מנוקד בקינמון, הל, מושק, ציפורן וענבר. הריח לימוני ומעושן, ובקצותיו אפשר להבחין בניחוח העמוק, מעין חותם, שיש כמעט לכל בושמי המותג. הייחודיות בו היא שהוא מצליח לייצר ניחוח הדרי־לימוני שלא משדר פרשיות או קלילות, אלא עומק ואלגנטיות, שמגיעים משילוב התבלינים החמים והמושק במידה הנכונה.

מחיר: 1,270 שקלים ל־100 מ"ל, להשיג ב־Beyond Skin

 2. Not Vanilla

BORNTOSTANDOUT הוא מותג בוטיק שנחת בארץ מדרום קוריאה, ולמרות שם הבושם - אל תיתנו לו להטעות אתכם, מדובר בפצצת וניל עוצמתית שאי אפשר להתעלם ממנה, ושמיועדת לחובבי הווניל הגדולים. אם אתם אוהבים ריחות מתוקים אך עמוקים - זה בדיוק הבושם עבורכם. מארג הריחות משלב בין אגוז מוסקט וקמפור לבין וניל, מושק וענבר, ויוצר שובל מתקתק וחזק.

מחיר: 750 שקלים ל־50 מ"ל, להשיג ברשת אפריל

 3. Brunello Cucinelli

מעצב האופנה האיטלקי ברונלו קוצ'ינלי השיק בושם לנשים הנושא את שמו, שרכיביו העיקריים הם עץ ארז ומושק, בשילוב ברגמוט, מנדרינה סיציליאנית ופרח כתום ממרוקו ומתוניסיה, שיוצרים ניחוח קרמי ומתובל. עם ההתזה הראשונה התמלא האוויר בריח מתקתק שקיבל מייד ארומה חמצמצה, הדרית, רעננה ואלגנטית. הברגמוט והמנדרינה מורגשים מאוד, אך מצליחים להישאר עדינים ולהיצמד לניחוח העצי העשיר, והשילוב ביניהם מרגיש יוקרתי ונעים.

מחיר: 750 שקלים ל־100 מ"ל, להשיג ב־Beyond Skin

4. Rose & Black Pepper

את שני הרכיבים הנושאים את שם הבושם החדש של גולברי זיהינו מייד. אי אפשר לא לשים לב לשילוב המיוחד של הפרחוניות האביבית של הוורד עם העוקצנות העדינה והמעושנת של הפלפל השחור. התווים העליונים של הבושם, המכילים אפרסק, ענבי שועל ופטל, מוסיפים אלגנטיות ורעננות פירותית ויוצרים ניחוח עדין, נשי ומתקתק - אך כאמור, בשילוב של אלמנט מעקצץ ומעט חריף.

מחיר: 100 שקלים ל־50 מ"ל

5. Yuzu Zest

מותג הבישום ג'ו מלון לונדון השיק את הבושם הזה כאחד מקולקציית הניחוחות הקיציים, באווירת שמש על חוף טרופי. בתוויו יש את היוזו עם הריח הלימוני, בתוספת עצי ארז ואשוח. הריח הדומיננטי הוא כמובן ההדרי והפרשי, שפורץ ברעננות חצופה וקלילה, עם עומק חמים של מרווה מרושתת, שבהחלט יוצר הרגשה של יום קיץ חם ושמשי. הבושם עדין ולא משתלט, ומתאים ליום־יום ולכאלה שאוהבים חמצמצות נעימה.

מחיר: 405 שקלים ל־50 מ"ל

הבשמים החדשים לחג, צילום: יחסי ציבור, ניר יפה

6. Cappadocia

הדבר הראשון שחושבים עליו כשמריחים את הניחוח היוניסקסי של Memo Paris הוא שאולי כדאי לנסוע סוף־סוף לבקר באזור המפורסם והיפהפה שנמצא על דרך המשי בטורקיה. הניחוח מזכיר ריח עדין של תבלינים אוריינטליים (זעפרן), עם נגיעות של עץ ארז ומעט שרף מור, ומשרה אווירה ים־תיכונית מקומית, עם ריח מעורר סקרנות ומושך תשומת לב. אמנם עדין, אבל בעינינו הוא היה יותר גברי מאשר נשי.

מחיר: 1,050 שקלים ל־75 מ"ל, להשיג ב־Beyond Skin

7. Toy2 Pearl

אי אפשר לא לדבר על הבקבוק החמוד בטירוף של בושם הדובון המטאלי של MOSCHINO, שיוצא ממנו הריח שהכי לא צפוי לעיצוב הקופסה - פרשי לימוני־עצי, עם תווי לימון, סורבה, יסמין, וטיבר, אורגנו ומושק. הוא באמת מזכיר בניחוח סורבה לימון מעקצץ ומתקתק, עם ריח כיפי של קיץ ורעננות ומעט פרחוניות חמה של יסמין. קשה לנו לחשוב על מישהו שלא יאהב את הניחוח הנעים והעליז הזה.

מחיר: 250 שקלים ל־100 מ"ל

8. Encens Suprême

הבושם של ורסאצ'ה מסדרת אטלייה זורק אתכם ישירות לרחובות איטליה, משלב בתוכו טאץ' אירופי עם נועזות ים־תיכונית ומתכתב באופן מופלא עם הדנ"א של בית האופנה האיטלקי. הניחוח אמור להיות יוניסקסי, אך הוא גברי באופן מובהק, עם אקורד מעושן של כוסברה, קטורת אפריקנית ולבדנום ספרדי. תהיו מוכנים לריח עז עם נוכחות חזקה ובולטת במיוחד, כזו שאי אפשר להתעלם ממנה כשנכנסים לחדר. בהמשך הניחוח מתרכך מעט, אבל תוויו המעושנים עדיין מעבירים מסר חד של עוצמה.

מחיר: 1,380 שקלים ל־100 מ"ל. להשיג בלילית קוסמטיקה ובסופר-פארם גאלרי

9. FAME Intense

ניחוח חדש לבושם של רבן, המעוצב כרובוט המוכר והאהוב בבגדי זהב, עם מי קוקוס וברגמוט, קטורת עצית, יסמין, סנדלווד ומושק. הריח מתקתק ופירותי ומשולב ברעננות קוקוסית שמאזנת אותו, והברגמוט מוסיף לו מעט "קיק" מעקצץ. אפשר להרגיש את העציות בפרשנות מתוקה יותר, עם ניחוח שנשאר על הגוף לאורך זמן.

מחיר: 500 שקלים ל־80 מ"ל

10. mod

אריאנה גרנדה מוציאה שני בשמים חדשים וזהים מלבד הצבע, אחד ורוד ואחד לבן, וכמובן - גם הריח שונה. mod Blush הוא מתקתק ופירותי, עם ניחוח צעיר וכיפי ונוכחות חזקה, ויש בו תווי פסיפלורה, פטל, ורוד מגנוליה וברגמוט איטלקי, ששני הראשונים הכי מורגשים בו. mod Vanilla הוא עדין, מתקתק וכמובן ונילי מאוד, ומשלב בניחוחו שזיפים, איריס, פרזיה ופרלין לבן. הוא מתפתח לאט, והתווים הפירותיים והפרחוניים שבו מורגשים יותר ככל שעובר הזמן.

מחיר: 280 שקלים ל־100 מ"ל, להשיג בסופר-פארם

בשמים חדשים ומעניינים, צילום: יחצ

11. Nomade Nuit d’Egypte

ניחוח הבושם החדש של קלואה נבנה סביב מרכיבי בסיס המזכירים מתכונים עתיקים של שיקוי מצרי - תווים מתובלים של ג'ינג'ר וקינמון, עם גוונים דבשיים של צוף קיטיסוס ושרף אופופונקס לריח ענברי. בלב הבישום נמצאות תמצית תפרחת התפוז ונגיעה חמימה של וניל, והריח המתקבל הוא בראש ובראשונה ייחודי, מכושף ושונה מריחות הבשמים המוכרים לנו. היטיבו לתאר את ריח הלילה הכחול כהה, המסתורי והטומן בחובו אפלה חמה, חריפות מעודנת עם רקיחה בריח עמוק, נעים ומסתורי, שלוקח למחוזות רחוקים ועתיקים.

מחיר: 580 שקלים ל־75 מ"ל

12. Eternity Aromatic Essence - לגבר

קלווין קליין ממשיכים עם הבשמים הנצחיים שלהם, שעובדים בכל עונה. הבושם, שמצטרף לסדרה המוכרת, בעל תווי מנדרינה, לבנדר, בזיליקום וענבר, ומספק ניחוח קליל אך בעל נוכחות בו־בזמן. הוא מתיישב היטב על העור ומעניק תחושה של רעננות, כאילו הרגע יצאנו ממקלחת טובה. השילוב של הלבנדר העשבוני לצד הענבר מעניק ריח עמוק של שדות ירוקים, שמצליח להיות גברי ועדין כאחד.

מחיר: 300 שקלים ל־100 מ"ל

13. Eternity Aromatic Essence - לאישה

הבושם החדש לנשים מבית קלווין קליין מביא איתו משב רוח רענן ופרחוני, עם רמזים ארומטיים של לבנדר וריח קוקוסי מורגש במיוחד. ריח מתקתק־פרחוני שמריח כמו חופשה טרופית, כזה של אחרי מקלחת. ניחוח קיצי במיוחד שיתאים לשעות הבוקר, לעבודה ולאירועים קלילים ולא רשמיים.

מחיר: 350 שקלים ל־100 מ"ל

הבשמים של קלואה וקלווין קליין, צילום: יחצ

14. Green Stravaganza - לאישה

הבושם הנשי, שהצטרף לסדרת Born In Roma של ולנטינו, מפיץ ריח אלגנטי ומתוחכם, עם תווי תה, יסמין ותמצית וניל. ההתזה הראשונית מקיפה אותך בניחוחות רומנטיים של עיר גדולה: ריח ראשוני של עלי תה מעושנים, שמצטרף אליהם יסמין פרחוני ומתוק שמתחלף בניחוח חם של וניל ענברי. הסיומת חדה, דומיננטית ומעושנת. בושם נשי וקליל, אך עם נוכחות חזקה.

מחיר: 570 שקלים ל־100 מ"ל

15. Green Stravaganza - לגבר

ולנטינו צירפו לסדרת Born In Roma בושם גברי, עם תווי ריח של ברגמוט המעניק רעננות של פרי הדר. אפשר לזהות בו תווי קפה קלילים, שלנו הם הזכירו יותר אייס קפה מתקתק. אחרי כמה שעות הקפה מתאדה ונותר ניחוח יותר עצי, הודות לווטיבר המצוי בו. חדי האבחנה יוכלו להריח כוכב אניס, שמעניק לו ניחוח של ליקוריץ. כל התווים ביחד יוצרים ריח הדרי־עצי קליל וירקרק, כיאה לשמו, עם מיוחדות משלו.

מחיר: 480 שקלים ל־100 מ"ל

הבשמים של ולנטינו, צילום: יחצ

16. My Way Nectar

הניחוח החדש שמצטרף לסדרה המוכרת של ג'ורג'יו ארמני מזכיר את הבשמים הקודמים - אבל גם שונה מהם מאוד. מעט פחות מתוק ויותר מורכב, עם טוברוזה ויסמין שמוסיפים רכות למתיקות ומעדנים אותה. מורגש גם אקורד של אגס וריבס, שמשתלבים עם הברגמוט ההדרי שמוסיף עומק רענן, ועץ לבן עם ארז ומושק לבן. הריח המתקבל הוא סוכרייתי נעים עם רעננות מתוקה.

מחיר: 390 שקלים ל־90 מ"ל

17. Alien Hypersense

מוגלר מצרף בושם חדש לסדרת אליאן, שלו הוא קורא "הגרסה הרדיקלית". עם יסמין סמבק, מנדרינה ואגס, שמצטרפים לקשמירן בעל הניחוח העצי, מתקבל ריח שהוא האהוב עלינו ביותר מבין כל בושמי הסדרה הזו. חובבי היסמין יכולים לחגוג: הריח עמוק, ועם זאת לא כבד. הוא קסום ומכושף, ובתחתיתו ניחוח עצי יסודי, מקורקע, שכאילו מונע מהקסם הפרחוני לעוף לשמיים ומשאיר אותו מתלווה לריח עד שהוא נעלם. הדריות המנדרינה פחות מורגשת לעומת האגס המתקתק, שלא מצליח להפוך את הריח לקליל. הוא נותר אפל וחושני, ועם זאת לא כבד וחזק.

מחיר: 600 שקלים ל־90 מ"ל

18. Rose Extraordinaire

גרסה חדשה לבושם המוכר והאהוב של לנקום - La vie est belle, עם שלוש תמציות ורדים, שניחוחן המוכר והמובהק ממלא את האוויר כבר ברגע ההתזה. ריח מתוק מאוד, פרחוני ובהיר, עם אקורד גבעול ירוק וברגמוט פיקנטי, שמנסים להביא הבזקי פרשיות לריח. הניחוח נשי, בוגר ואלגנטי, כזה שאפשר להריח באירועי ערב חגיגיים. אחרי שהריח נרגע מעט אפשר לזהות בו את הניחוח המוכר של הבושם הקלאסי, שמבעבע מתחת לריח הוורדים.

מחיר: 400 שקלים ל־100 מ"ל

19. Sunrise - לגבר

ריח הבושם מבית מונקלר הוא גברי ובעל נוכחות, אך לא משתלט. בניחוח המתקתק מורגש שילוב של ריחות מיסטיים, פצ'ולי וקטורת, וכן ריחות של קליפות ושרף עצים. יש בו גם תווי לימון ופירות יער ורודים, אך הם פחות ניתנים לזיהוי. הקטורת מעניקה לבושם ארומה מעט מעושנת, אך עדינה ונעימה, עם ריח חמים ועצי שקל להתחבר אליו.

מחיר: 500 שקלים ל־100 מ"ל

20. Sunrise - לאישה

הריח של הבושם החדש של מונקלר מצליח לשלב מתיקות, עציות ורעננות באיזונים הכי נכונים שיש. הברגמוט והלימון מביאים את הצד ההדרי, שהוא הבולט בניחוח, ופירות היער - את המתיקות הרעננה, שפוגשת חמימות של מוסקט מעושן עם וטיבר ופצ'ולי. הריח שנוצר צלול ומרענן כמו יום שמש נעים בצל עצי תפוז. קלאסי ליומיום ולאירועים קלילים.

מחיר: 500 שקלים ל־100 מ"ל

21. Oud Minérale

הבושם של טום פורד מסגיר את התווים העיקריים שמגדירים אותו בשמו. מי שחושש מעוצמת האוד, יופתע לגלות שמה ששולט בבושם הוא דווקא הניחוח הימי. האוד כמובן מורגש, אבל בעוצמה נמוכה יותר, בניגוד ללא מעט בושמי אוד כבדים אחרים. הניחוח מזכיר קיץ, ים ורעננות, לצד העומק של האוד, שיוצר שילוב מיוחד. זהו ריח גברי מובהק, שכולל גרגירי פלפל ורוד ומינרלים מהאוקיינוס, שמרעננים את הניחוח ומשדרגים אותו.

מחיר: 715 שקלים ל־100 מ"ל

בשמים של ג'ורג'יו ארמני, מוגלר, לנקום, מונקלר וטום פורד, צילום: יחצ חול

צילומים: יח"צ, יח"צ חו"ל, ניר יפה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו