הבדיקה שחושפת: אין לכם מושג על מה אתם ישנים בלילה

לקראת ניקיונות האביב המתקרב ומביא עמו את חג הפסח, בדקנו 4 שואבי אבק למזרנים כדי להילחם בקרדית אבק הבית ובלכלוך, שמתברר שמאכלסים כמעט כל מזרן • אחרי שתראו את הסרטונים שלנו ומה שנלכד בתא השואב - כנראה שתרוצו לנקות את שלכם

שואב אבק, אילוסטרציה. צילום: גטי אימג'ס

אף שהחורף עדיין כאן, בקרוב מאוד יגיע אלינו האביב, העונה שבה כולם מתחילים לנקות את הבית לקראת פסח. אחד המקומות שאנשים נוטים לנקות פחות, אם בכלל, הוא המזרן שעליו אנחנו ישנים כל לילה - אולם אלה שיטרחו לשאוב אותו יגלו על אילו כמויות אבק הם שוכבים, אבק שכמובן מכיל כמות עצומה של קרדית אבק הבית שמטרידה במיוחד כאלה שאלרגיים להפרשות היצורים המיקרוסקופיים.

בדקנו 4 שואבי אבק המיועדים למזרנים או שיש להם פונקציה של שאיבת מזרן, וברוב המקרים הופתענו מכמות האבק שיצאה מהפריט שעליו אנחנו ישנים כל לילה, שהיה נראה תמים ודי נקי לפני כן.

FAKIR 7269 X INNOVATOR: קל וידידותי למשתמש

שואבק אבק FAKIR, צילום: יח"צ חו"ל

שואב האבק הגרמני FAKIR  7269 INNOVATOR X מיועד אמנם לשטיחים ולרצפות, אולם גם משמש כשואב כף יד אלחוטי המצויד בטכנולוגיית AIR WAVE CYCLONE. החברה מבטיחה כי עוצמת השאיבה הגבוהה של השואב נעשית בצריכת חשמל מינימלית. זמן הפעולה של המנוע הוא בעל ההספק של 350 וואט ויכול לעמוד על 46 דקות ברציפות בעוצמה נמוכה, 23 בעוצמה בינונית או 15 דקות בעוצמה גבוהה, והוא בעל מסנן האידיאלי לסובלים מאלרגיות מאחר שהוא מסוגל לסנן מזהמים וחלקיקים מהאוויר.

המשקל הקל של השואב, הצג הידידותי עם התאורה הכחולה, פעולת המנוע השקטה מאוד ובעיקר המנורות הקדמיות הקטנות שבקצה מברשת היניקה החשמלית, המשמשת לרצפות ולשטיחים, היו ללא ספק היתרונות שלו. השתמשנו עם המברשת הקצרה והייעודית לשאיבה מריפודים על המזרן, אולם לא הצלחנו יותר מדי במילוי התא – כי כנראה שהוא מיועד לריפודים ולא למזרנים. ניסינו את מברשת היניקה, שבשימוש על השאיבה הגבוהה ביותר הצליחה להוציא את הסיבים החוצה מהמזרן, לצערנו, ובעוצמה בינונית הצליחה לגרום לאבק להישאב לתוך המיכל – אולם בכמות קטנה יותר ממה שציפינו ממזרן שלא נשאב שנים.

מחיר: 2,379 שקלים, ניתן להשיג ברשת עולם הקולנוע ובאתר

סקירת שואב אבק פאקיר | שואב אבק פאקיר

דייסון V11 absolute extra: הכי חזק שיש

שואב אבק דייסון,

שואב האבק של דייסון V11 absolute extra  לא מיועד רק למזרנים. למעשה, מברשת המזרנים היא רק אחת משלל ראשים שיש לשואב האלחוטי, עם 4 צקלונים הפועלים במקביל ויוצרים כוח צנטרפוגלי של G79. מערכת הסינון אטומה לחלוטין, בעלת שש שכבות של מסננים הלוכדים, לדברי החברה, 99.97% מהחלקיקים והאלרגנים עד לגודל של 0.3 מיקרון.

העבודה עם השואב נוחה מאוד, אפשר לשלב עם הראש צינור ארוך או קצר, ועל הצג הדיגיטלי מופיעות רמות שאיבת אופציונליות וזמן שנותר לסיום הבטרייה. עם השאיבה החזקה ביותר הצלחנו להחזיק מעמד כ-15 דקות (כשעה לעוצמה הנמוכה ביותר), ולדברי החברה האוויר שיוצא מהשואב מסונן גם הוא ואין בעיה לנשום אותו.

עם השאיבה החזקה ביותר אכן ראינו איך התא השקוף הופך למעורפל עם כל משיכת מברשת, וכעבור סיבוב אחד של כחמש דקות התא היה עמוס בכמות מכובדת של תלתלי אבק וכנראה גם אינספור קרדיות הבית שנפרדו מביתן לעולמים. גם בסיבוב הבא יצאה כמות דומה של אבק, וגם בסיבוב שאחריו, מה שהביא אותנו למחשבה שהמזרן שלנו (בן 5, מעולם לא נוקה) חייב ללכת לזבל ולהישרף על כל חלקיו. אחרי כחמישה-שישה סיבובים פחתו תלתלי האבק שהצטברו במיכל, וגרמו לנו לחרדה אמיתית עם המחשבה שישנו על גוש אבק ולא על מזרן. עוצמת השאיבה היא חזקה מאוד, ועם זאת לא פוגעת במזרן בשום צורה.

מחיר: 2,790 שקלים

שואב אבק דייסון

Jimmy Bx7 Pro: קרינה שמחסלת קרדית

שואב אבק ג'ימי, צילום: יח"צ רונלייט

שואב האבק Jimmy Bx7 Pro כולל פטנט ייחודי המאפשר למברשת שלו לשאוב בעוצמה את החיידקים וקרדית האבק מעומק הבד. זהו שואב שמיועד אך ורק לשאיבת מזרנים וחיסול קרדית אבק הבית, ולכן גם התפעול שלו פשוט במיוחד – כפתור הדלקה וכיבוי, וזהו. יש לו מנוע של 7000W וחיישן זיהוי אבק חכם המציג את האבק בסביבה, ושאיבה בטמפרטורה של 60 מעלות כדי לחסל את קרדית האבק, וכולל נורת UV שקרדית אבק הבית לא מסוגלת לשרוד. השואב נבדק ואושר לשימוש ע"י קרן Allergy UK, ולדברי החברה העברה איטית של השואב על המזרן כשהנורה דולקת – מבטיחה שהקרדיות מתות – ואז גם נשאבות לתוך המיכל.

למרות שהשואב חוטי, מדובר בחוט ארוך שמגיע בקלות לכל קצוות המזרן. גם כאן אפשר לראות בבירור איך המיכל השקוף של השואב מתמלא מהר מאוד בכדורי אבק, גם בסיבוב השני והשלישי – שאז ירדה סוף סוף הכמות. השאיבה חזקה יחסית, וגם די רועשת – אם משתמשים בכל פונקציות השאיבה, ולמרות שאין לנו דרך לוודא שהקרדיות אכן מתו מקרני ה-UV, אנחנו מקווים מאוד שאכן זה כך. מכיוון שהשואב מיועד רק למזרן ולא לשטיח, אנחנו מרגישים מספיק נוח לשאוב גם את המצעים על המזרן כל כמה ימים בין החלפה להחלפה – ואכן, גם מהם יוצא אבק.

מחיר: 599 שקלים

שואב אבק ג'ימי

Dreame R20: פשוט ולא מתחכם

שואב אבק דרימי, צילום: יח"צ חו"ל

החברה הסינית מציעה את השואב הזה, שגם לו יש ראש ייעודי למלחמה באבק ובלכלוך. מדובר בשואב שמיועד לעבודה על משטחים רבים – כמות האביזרים והראשים השונים מרשימה מאוד לטובה.

דרימי לא מנסים להתחכם – השואב קל ופשוט מאוד לתפעול עם שני מצבי שאיבה בלבד, אוטומטי וטורבו. בהתחלה הפעלנו את השואב על מצב אוטומטי, שלא היה חזק מספיק בשביל לשאוב באופן יסודי את המזרן. במצב טורבו התמונה השתנתה – והמכשיר הצליח לשאוב כמות נכבדה של אבק ולכלוך, שמילאו את מיכל המכשיר. יש לציין שהיינו צריכים לבצע כמה שאיבות עד שהמיכל התמלא מספיק: השאיבה טובה, אבל היינו שמחים לעוצמה גבוהה יותר. השואב מגיע עם לחצן נעילה שמאפשר לשחרר את האצבע ולא ללחוץ עליו כל הזמן לצורך הפעלה – סטנדרט שאנחנו מאוד שמחים שהגיע גם לשואבים במחירי הביניים. יתרון נוסף של ה-R20 הוא העובדה שמדובר בשואב קצת יותר שקט משואבי רצפה אחרים.

עם זאת, השואב לא כולל מסנן HEPA, מה שאומר שהוא פחות יתאים לאנשים שסובלים מאלרגיות כאלה ואחרות. במקרה של מזרנים, יש לכך חשיבות גבוהה לאנשים (כמונו) הסובלים מאלרגיה לאבק.

מחיר: 1,990 שקלים

שואב אבק דרימי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר