ההרעלה והתביעה: הגבר ששתה מסיר שומנים בארומה דורש מיליונים

לפני כשנתיים הזמין לקוח בסניף בקניון רננים תה קר, אך קיבל כוס עם מסיר שומנים • הוא אושפז וסובל מאז מבעיות בריאותיות רבות • כעת הוא תובע את הרשת ב־9.2 מיליון שקלים

"מה שמתם לי בכוס? יש פה רעל"! ארומה ישראל (ארכיון). צילום: יואב ארי דודקביץ'

לקוח של "ארומה ישראל" הזמין באחד מסניפי הרשת כוס תה, קיבל כמשקה נוזל מסיר שומנים ונפגע קשות. כעת הוא תובע את רשת בתי הקפה ב־9.2 מיליון שקלים, זאת לאחר שהיה מורדם ומונשם במשך חמישה ימים ואף היה חשש לחייו. כך נודע לראשונה ל"ישראל היום".

המקרה אירע באפריל 2022, כאשר התובע הזמין בסניף של הרשת בקניון רננים ברעננה כוס של תה קר ג'ינג'ר. בלגימה הראשונה הוא חש בטעם מוזר בפה ובתחושת בעירה קשה בוושט, בחלל החזה ובקיבה, והחל לצעוק "מה שמתם לי בכוס? יש פה רעל?" התובע ניסה לשטוף את פיו במים וביקש מהעובדים להזמין לו אמבולנס.

על פי התביעה, עובד ארומה ניסה להתווכח עם התובע ולשאול אותו אם הוא אלרגי לתה, ואף נטל קשית ולגם קלות מכוס המשקה כדי להוכיח שאין בעיה עם התה. התובע מספר שהעובד ירק מייד את הנוזל ואמר לו "אתה צודק". העובד רצה להיפטר מכוס עם הנוזל המסוכן, אך התובע לקח אותה עימו כשהוא פונה לביה"ח מאיר.

על פי התביעה, עובד ארומה ניסה להתווכח עם התובע ולשאול אותו אם הוא אלרגי לתה, ואף נטל קשית ולגם קלות מהכוס כדי להראות לו שאין בעיה עם המשקה

העובד רצה להוכיח שאין בעיה - ושתה בעצמו. כוס תה (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

קושי בבליעת מוצקים

התובע אושפז במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח מאיר בכפר סבא. הרופאים שטיפלו בו שם כתבו: "ביום קבלתו שתה בבית קפה קוקטייל, ומייד חש צריבה עזה בדרבי הבליעה עד לבטן. לדברי בעל בית הקפה, ייתכן שהיו שאריות מסיר שומן בכוס".

בבדיקת המטופל אובחן כי הגיע למיון כשהוא מזיל ריר ובקושי מדבר. הוא רעד והיה מחובר למסכת חמצן, סבל מבצקת קלה בשפתיים, מכווייה בלשון ומסימני כווייה בקיבה. הוא עבר בבית החולים ניתוח חירום ובסיומו הורדם והונשם.

בחוות דעת רפואית שצורפה לתביעה צוין כי בעקבות האירוע נגרמה לתובע נכות בשיעור 60%. "התובע ממשיך לסבול מקושי בבליעת מוצקים וממעיט באכילת מוצקים", כתב מומחה רפואי. "נוסף על הפגיעה החריפה בדרכי הנשימה ובדרכי העיכול, נגרם לו נזק קבוע באזור הקיבה בשל הצטלקות".

"מדובר ברשלנות פושעת". עו"ד ענת וגלעד גינזבורג, צילום: תומר שלום

בעקבות הגשת התלונה נמסר מארומה ישראל: "היות שמתנהלת תביעה מולנו ומול חברת הביטוח, אנו מנועים מלהגיב בשלב זה".

עוה"ד ענת וגלעד גינזבורג, שמייצגים את התובע, מסרו: "מדובר ברשלנות פושעת, שרק בנס לא הסתיימה במוות. לקוח שמגיע לבית קפה ומזמין שתייה, לא מצפה לקבל כוס המכילה מסיר שומנים שתגרום לו לנזק כבד לאיברים פנימיים ושתותיר אותו עם נכויות קשות, שמהן יסבול כל חייו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר