קבוצת שטראוס הודיעה הבוקר (שני) על "עדכון מחירים" ב-25% ממוצרי החברה. העלייה הממוצעת של המחירים היא כ-1.7%.
על פי ההודעה, העלייה במחירי המוצרים השונים היא תוצאה של עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת קקאו ועיסת קקאו, טחינה, סוכר ושמן זית.
כתוצאה מעדכון המחירים, שמן הזית יתייקר ב-25%, מחירי טבלאות שוקולד יתייקרו ב 14%, חטיפי שוקולד ב-9-4%, מוצרי מאפה ב-14-8%, ממתקים ב-14-10%, שוקולית וקקאו ב-10%, קפה ב-12%, חומוס ב-6-3%, טחינה ב-5%, קונפיטורות ב-7%, תפוצ'יפס ב-6-2%, דוריטוס ב-9-4%, צ'יטוס ב-9-2%, בוטנים ב-9% וקוואקר ב-6-5%.
עדכון המחיר לקמעונאים ייכנס לתוקף ב-1 בפברואר.
יש לציין כי במאי 2024 שטראוס כבר הודיעה על עדכון מחירון מוצרי המחלבה בשיעור ממוצע של 2.33% , כמו גם על התייקרות במחירי קפה עלית, קפסולות קפה, תפוצ׳יפס, חטיפים מתוקים, שוקולד ספלנדיד, צ'יטוס, ושמן זית יד מרדכי בשיעור של עד 6%.
150 עובדים יפוטרו
נוסף על עליות המחירים, דירקטוריון החברה אישר מהלך התייעלות ארגונית, שמתווסף למהלכי התייעלות קודמים שאותם ביצעה החברה בשנה האחרונה. במסגרת מהלך זה, יפוטרו 150 עובדים של הקבוצה. "עיקר ההתייעלות יגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, והיא לא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים", נמסר משטראוס. החברה מעריכה, כי יישום התוכנית צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ-45 עד כ-55 מיליון ש"ח.
נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס שי באב"ד: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
