חלק מהנמנום הכללי שלקינו בו לפני 7 באוקטובר קשור גם להרדמה העצמית שלנו באמצעות הקניות. צילום: GettyImages

"הייתה התלבטות מאוד גדולה": אירוע שופינג IL המצופה - במתכונת מלחמה

הנחות גדולות יותר, תרומות ממכירות ועוד - רצף ימי המבצעים שמתרחש כל שנה בנובמבר יהיה שונה הפעם לאור המצב • "המסרים השנה מתמקדים בצרכים ופחות בתשוקה וגחמות", מפרטת מנכ"לית קבוצת בריל • אז מה צפוי לנו מבחינת ההנחות, ולאורך כמה זמן?

חודש נובמבר כולל מדי שנה אירועי קניות גדולים, הנחשבים, בימים רגילים, לחגיגה של ממש. האירוע שפותח את רצף ימי ההנחות הוא שופינג IL הישראלי, שלאור המצב הביטחוני ועל רקע מלחמת "חרבות ברזל", נאלץ לעשות שינויים במתכונתו. במקום יומיים, האירוע לא צפוי להיות תחום בזמן, והוא יתחיל ממחר (רביעי).

בגוגל ישראל, האמונה על הפלטפורמה שבה מרוכזות החנויות המקוונות, מספרים: "בשל המצב החלטנו לעדכן את המתכונת של ShoppingIL by Google מאירוע מכירות מקוונות, המציע 48 שעות של הטבות ומבצעים מיוחדים באתרים ישראליים, לאירוע שאינו תחום בזמן ומאפשר לכל עסק מקוון שרוצה להירשם ל-ShoppingIL לקבל ערכת מדיה ייעודית להטמעה באתר, ובכך לעזור לצרכנים שרוצים לחזק את הכלכלה כעת. כל עסק רשאי לפרסם הנחות לפי יכולתו בעת הזו, וכמובן להציע מבצעים והטבות משתנים ומתחלפים לאורך התקופה. בימים הקרובים צפויים עדכונים לגבי פיצ'רים ותכנים נוספים ואנחנו כמובן נשוב ונעדכן".

המותגים המשתתפים באירוע מספרים על השינויים שהם נאלצים לעשות בתמהיל המוצרים בעקבות המצב, על הירידה בהכנסות ועל המבצעים האטרקטיביים השנה.

יש לציין כי מבחר רב של מותגים משתתפים באירוע של שופינג IL. קסטרו תציע 30% הנחה בקניית שלושה פריטים ו-50% הנחה על מבחר פריטים שבמבצע, h&m מציעה 17% הנחה על כל הפריטים באתר, האתר של גולף יציע 40% הנחה ושל גולף קידס 40-50% הנחה ועוד.

"להבדיל מהקורונה, שאנשים ישבו בבית ורצו לקנות, עכשיו לא בא להם להוציא כסף". אונליין שופינג, אילוסטרציה, צילום: GettyImages

"היום הסלים קטנים יותר"

גנית אלון, סמנכ"לית השיווק של קבוצת בריל, הכוללת את הרשתות גלי, ניין ווסט, לי קופר ולי קופר קידס, מספרת על השינויים בצריכה השנה: "השנה האירוע של שופינג IL יהיה שונה. בדרך כלל מדובר ביומיים שהם חזקים מאד ונמשכים בסופ"ש, ולפעמים המכירות ביומיים הללו עוברות אפילו את בלאק פריידי. השנה הייתה התלבטות מאוד גדולה, כי כל המודעות המאפיינות את התקופה הזו פחות מתאימות. לכן המסרים השנה מתמקדים בצרכים ופחות בתשוקה וגחמות".

ומה לגבי המבצעים? אלון משיבה: "יש לנו מבצעים גדולים. בלי קופר קידס יש אאוטלט מדהים עם סחורה של סוף עונה ועונה קודמת ב-60% הנחה. בדרך כלל בנובמבר מדובר במיד סייל, והפעם מדובר במבצעים עמוקים. בניין ווסט, לדוגמה, אנחנו מציעים 30% הנחה בקניית שני פריטים. בדרך כלל בתקופה הזו מדובר ב-15% בלבד.

"העונה הזו היא עונה אבודה. היא התחילה בספטמבר, וחלק מהחנויות היו סגורות. להבדיל מהקורונה, שאנשים ישבו בבית ורצו לקנות, עכשיו לא בא להם להוציא כסף - וגם יש חשש כלכלי. בשנים קודמות היו מגיעים ומתכוננים לשופינג IL עם מוצרים ב'וויש ליסט'. היום הסלים קטנים יותר ויש פחות כניסה לאתרים ולחנויות".

טל כדורי, סמנכ"לית השיווק של פמינה, מציינת כי הרשת תציע השנה 40% הנחה על כל הפריטים: "אנחנו מציעים כל שנה מבצע עמוק. לא חשבנו להעמיק את המבצע שזהה לשנה שעברה, אם כבר הייתה שיחה על הפגיעה ברווח הגולמי. צריך לזכור שהחנויות שלנו היו סגורות במשך שבועיים, האתר הפסיק את הפעילות והייתה לזה משמעות גדולה עבור החברה. למרות שהיה חודש קשה ברמת המכר לכל הרשתות, פמינה קיבלה החלטה לא להוציא את העובדים לחל"ת ולשלם משכורות.

"בשבועיים הללו הוצאנו 20,000 פריטי הלבשה שונים לתרומות למפונות, לצוותי כוחות הביטחון, משטרה, צוותים רפואיים ועוד. לא הגיעה בקשת תרומה אחת שסירבנו לה. בנוסף, מבחינת הקריאטיב, אני פחות בעד לרכב על מסרים מלחמתיים כמו 'ביחד ננצח'. אנחנו בחרנו במסרים כמו 'אנחנו כאן בשבילך', לצד תמונות שהן לא מחויכות ולא מדוגמנות, אלא יותר ביתיות. הרעיון הוא להגיע יותר ללב הצרכנית מתוך הזדהות".

"אתרים בינלאומיים שיוצאים במהלכים חסרי רגישות כלפי הצרכנים הישראלים". אתר שיין // צילום: רויטרס

עדי שגיב, סמנכ"לית שיווק אתר האופנה TERMINAL X, צופה ביקושים בעקבות העיכובים במשלוחים של האתרים בחו"ל: "השנה הביקוש לאתרי קניות בחו"ל במגמת ירידה לאור עיכובים, ביטולי משלוחים ומיעוט בטיסות. בנוסף, אנו עדים למגמה מטרידה של אתרים בינלאומיים, שיוצאים בביטויים ומהלכים חסרי רגישות כלפי הצרכנים הישראלים מתחילת המלחמה. לאור כל זאת, אנו רואים יותר ויותר צרכנים שמעדיפים לרכוש מחברות מקומיות וישראליות, וישנה התגייסות אדירה למען העסקים בארץ. השנה המבצעים יהיו מאוד מגוונים ואטרקטיביים, במטרה לאפשר לכל אחד ואחת לרכוש פריטים לעונה הקרובה. המבצעים יחולו על מותגים מקומיים ובינלאומיים. כחלק מהמהלכים שטרמינל איקס עושה לאור המצב, בימים הקרובים צפויים להיכנס לאתר מעצבים ישראלים".

הדר גבע, סמנכ"לית השיווק של מותג הטיפוח ל'אוקסיטן, מספרת על החיבור לכפר עזה, שנעשה השנה: "המותג מציע 20% על כל האתר, כמו בשנה שעברה, ובנוסף יש לנו פרויקט תרומה לאורך כל חודש נובמבר. חברנו למנהלים של קיבוץ כפר עזה והחלטנו שנתרום לו 250,000 שקלים מהמכירות שלנו. נתרום 5% מכל רכישה בחודש נובמבר, וכל הרווחים ממוצר הדגל שלנו, קרם ידיים חמאת שיאה 50 מ"ל שנמכר ב-59 שקלים, יעברו לתרומה".

הילה קניסטר בר דוד מנכ״לית מועדון צרכנות ״שלך״, צופה שלא נקנה דברים שאינם בגדר חובה: "השוני ברכישות אל מול שנת 2022 הולך להתאפיין הן בירידה גם בממוצע עלות הסל, פחות רכישות אמוציונליות, ירידה ברכישה של מוצרי אלקטרוניקה וכל דבר שהוא לא בגדר חובה כרגע יישאר מחוץ לעגלת הקניות.

"השנה אני צופה עלייה דווקא באחוזי ההנחות של העסקים והפיכתן של הרכישות ליותר אטרקטיביות, כלומר הצעה של אפילו עד 60% הנחה ברכישה דרך הצעה למשלוחים חינם, כאשר רף הקניה יהיה נמוך משמעותית לקבלת ההטבה. מדובר בהטבה ששמורה לרוב לקניות מסכום של 200 שקלים ומעלה, ועד שיתופי פעולה של חברות עם ארגונים חברתיים התומכים במערך הלחימה או במפונים ואנשים שנפגעו ישירות מהמלחמה, והבלטה פרסומית על מקור יצור הפריט בארץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...