גל ההתייקרויות לא עוצר: גם מקדונלד'ס מעלה מחירים

זאת הפעם הרביעית בה הרשת מעלה מחירים בשנה וחצי האחרונות • העלייה חלה על חלק מהמוצרים הבודדים ובעיקר הגלידות • עליית המחירים של מקדונלד'ס מצטרפת לעליית המחירים של חברות רבות במשק.

מקדונלדס. אין כמו ביג מק אחד, או שמונים.. צילום: איי.פי.

מקדונלד'ס שוב מעלה מחירים: הרשת הודיעה כי תעלה את מחירם של חלק מהמוצרים בשיעור ממוצע של אחוז. מהרשת נמסר כי ״לאור עליה חדה במחירי חומרי הגלם אנו נאלצים להעלות מחירים בשיעור ממוצע של אחוז אחד. אנו מדגישים כי מחירי הארוחות לא עלו ונשארו כשהיו. העליה חלה על חלק מהמוצרים הבודדים בעיקר הגלידות״.

העלייה האחרונה של רשת מקדונלד'ס הייתה בחודש אפריל האחרון. באוקטובר 2022 ייקרה מקדונלדס חלק נכר מהתפריט בשיעור של כשקל למנה. התייקרות זו מצטרפת גם לעליית המחירים בסוף חודש דצמבר 2021 אז הודיעה רשת מקדונלד'ס כי היא מעלה את המחיר של מוצרי התפריט שלה בשיעור ממוצע של אחוז ורבע. לפי ההודעה של הרשת בזמנו, מקורן של חלק מהעליות היה במיסוי של הממשלה. גם אז העלתה הרשת בשקל את מחירי הארוחות לראשונה מזה ארבע שנים. על העלייה אז הכריזה החברה בעמוד הפייסבוק שלה, על העלייה הנוכחית לא הודיעה החברה.

הסודות של מקדונלדס

בתחילת חודש מאי , תנובה העלתה את מחירי החלב הלא מפוקחים בשיעור של 4.65% ביניהם: יוגורטים, מעדנים, חמאה, קוטג, גבינה צהובה על המדף, גבינות מלוחות ובתחילת יוני העלתה את מחירי מוצרי מעדנות, מאמא עוף ואוליביה בשיעור של % 7.4 ואת מוצרי טירת צבי בשיעור של כ 5%.

שטראוס העלתה ב 10 במאי את מוצרי החלב הלא מפוקחים בכ 2.33% ביניהם: חלב יטבתה, גבינת סקי, יוגורטים, קוטג, שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ומשקאות פרו. בנוסף העלתה שטראוס את מחיריהם של מוצרים נוספים בשיעור ממוצע של 1.4%. מדובר בעלייה מקסימאלית של עד 6%. העלייה כללה את קפה נמס, קפה מיובש בהקפאה, קפסולות, חטיפים מתוקים, ספלנדיד, ציטוס, תפוציפס ושמן זית יד מרדכי.

טרה העלתה גם היא את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של 7%. יתר המוצרים התייקרו בשיעור של 8.3% .

מחלבות גד העלתה במאי מחירון מוצריה בשיעור של 5%.

אסם העלתה בתחילת יוני את מחירי דגני הבוקר, קפה פורינה וגרבר בשיעור ממוצע של 4.7%, מחירי רטבים, מרקי תיבול ופסטה התייקרו בשיעור של 4.5% ומוצרי מטרנה בשיעור של כ 2.6%.

דיפלומט העלתה מחירים בחודש יוני בשיעור של 6 אחוזים בממוצע.
בין המוצרים: מותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו ועוד.

שסטוביץ הודיעה כי היא תעלה מחירים בשיעור של עד 15 אחוזים. כך למשל, בין השאר, מוצרי פומפדור יתייקרו ב־10 אחוזים, מוצרי ברילה ב־10 עד 15 אחוזים, מוצרי מאסטר שף בכ־6.4 עד 12.6 אחוזים. עלייה זו כוללת את חלק ממוצרי החברה ולא כוללת את מוצרי קולגייט.

טמפו העלתה בתחילת חודש יוני את מחירי המשקאות הקלים ב-6.7%. טמפו משווקת מותגים כמו פפסי, פפסי מקס, מירנדה, סבן אפ, נסטי ועוד.
גם יפאורה העלתה ב 6.4% את המשקאות: תפוזינה, ספרינג, שוופס, קריסטל ואר סי קולה.

החברה המרכזית העלתה מחירים קודם לכן, עוד לפני חג הפסח. כך למשל המשקאות הקלים כדוגמת : קוקה קולה, זירו ודיאט התייקרו ב-6.7 אחוזים ומשקאות מוגזים 500 מל התייקרו בשני אחוזים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר