תקלה במערך החיוב של רשת שופרסל: בקרב רבים מלקוחות שופרסל אונליין הופיעו חיובים עתידיים כפולים בגין עסקאות שביצעו. בשופרסל טוענים כי מדובר בתקלה של חברת התשלומים אשר מספקת שירותי תשלום לשופרסל ובתי עסק נוספים. לפיהם, סכומים אלה לא ירדו עדיין מהחשבונות של הצרכנים.
הטענה היא כי מדובר בחיובים עתידיים וכי הצרכנים שנכנסו לאפליקציית הבנק של חברת האשראי הבחינו בעסקה כפולה. עם זאת, בחיוב הסופי של הכרטיס, הצרכן יחויב רק פעם אחת על מה שהוא באמת רכש, היות שהחיוב לא בוצע בפועל, אך כן תפס מסגרת ברטיס האשראי. לפי הערכת שופרסל מדובר בעשרות אלפי לקוחות.
ברשתות החברתיות הועלו תלונות של צרכנים שרכשו באתר שופרסל אונליין וחויבו מעבר למה שצרכו. כך לדוגמא כתבה אחת הצרכניות: "חייבו אותנו ב-14,000 שקלים החודש. תבדקו את כרטיס האשראי שלכן, אם אתן מזמינות מהם אונליין. מצורפת תמונה של חיוב על הזמנה אחת בודדת לדוגמה - מפרסמת לשם אזהרה. אנחנו עוד מחכים שיענו לנו עקב ריבוי פניות. האשראי שלנו עכשיו חסום ואני עם תינוק וניו בורן וזה לא הגיוני ככה גם בלי קשר. מזל שיש כמה כרטיסים".



יצוין כי שופרסל הוציאה הודעה יזומה מהרגע שנודע לה על התקלה ולא חיכתה עם זה, זאת במטרה לגלות אחריות כלפי הלקוחות. עם זאת, סביר להניח שיש לא מעט לקוחות שכלל לא מודעים לאירוע ולא שמו לב לחיוב כפול בכרטיס האשראי.
תגובת שופרסל: "לאור עדכון שקיבלנו מחברת התשלומים Hyp (קרדיט גארד לשעבר) אשר מספקת שרותי תשלום לשופרסל ובתי עסק נוספים, בשל תקלה ארצית שקרתה אצלם, נרשמו חיובים עתידיים כפולים בגין אותה עסקה לחלק מלקוחות שופרסל אונליין והשירותים הדיגיטליים.
"חיובים אלו לא בוצעו בפועל עד כה וספק התשלומים פועל כעת על מנת שלא יבוצעו חיובים נוספים מעבר להזמנה המקורית. שופרסל פועלת אל מול Hyp בכדי לוודא את תיקון התקלה על ידי ספק התשלומים מול חברות כרטיסי האשראי, כך שבפועל לקוחות שופרסל לא יחוייבו בכל חיוב מעבר לחיוב המקורי".
מחברת Hyp נמסר בתגובה:
״חברת Hyp זיהתה תקלה לפיה התבצעו חיובים כפולים מול מספר בתי עסק. התקלה טופלה באופן מיידי וכל חברות כרטיסי האשראי קיבלו הנחיה לוודא שכפל החיובים בוטל ושהלקוחות לא יחוייבו. Hyp עומדת בקשר מול בתי העסק הרלוונטיים ומטפלת בכל הנדרש בעניין זה״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו