יבואנית מכשירי אפל, אייקון גרופ, תפצה את הצרכנים בסכום של 2.4 מיליון שקלים במסגרת הסכם פשרה בתביעה שהגישה המועצה לצרכנות.
במהלך השנים 2013-2007 התקבלו במועצה הישראלית לצרכנות תלונות נגד אייקון גרופ, שלפיהן במקרה של תקלה באייפד ואייפוד, לא ניתנה ללקוחות החברה אפשרות לרכוש חלקי חילוף. הם נדרשו לרכוש "ערכת חלקי חילוף" – מכשיר חדש בעלות של עד 75% ממחיר המוצר המקורי, במקום לתקן את התקלה.
על פי הסדר הפשרה, איי דיגיטל ואיקון גרופ יפצו את הצרכנים באופן הבא:
• צרכנים שרכשו (משנת 2007 ועד שיאושר הסדר הפשרה) את המכשיר החלופי לאחר שהמכשיר שלהם התקלקל בשנתיים שלאחר הרכישה, יפוצו בסכום של 70 עד 1,050 שקלים, בתלות בסוג המכשיר ובמועד הרכישה.
• צרכנים שמכשירם התקלקל בשנתיים שלאחר הרכישה (משנת 2007 ועד שיאושר הסדר הפשרה), ולא רכשו את המכשיר החלופי, יפוצו גם הם (בתלות בסוג המכשיר במועד הרכישה). סכום הפיצוי אינו קבוע מראש, והוא תלוי בהיקף ההשתתפות בהסדר הפשרה.
• איי דיגיטל ואייקון גרופ מתחייבות להציע לצרכנים שמכשירם התקלקל במהלך השנתיים הראשונות לאחר הרכישה, ופנו אליה בקשר עם הקלקול, אפשרות לתקן את המכשיר במעבדה שעימה הן קשורות, ויאפשרו לרכוש חלקי חילוף. בנוסף, נוסח תעודת האחריות שנמסרת לרוכשים במעמד הרכישה יתוקן.
סוללה משופרת, מצלמה אחת: אפל מכריזה על אייפון 16e החדש, והוא לא זול בכלל
אפל צפויה להשיק מחר את אייפון Se 4: ההשערות, הספקולציות ומה שידוע עד כה
פרסומת | שומעים את העתיד
לאחר ההבטחה של טראמפ: אפל וגוגל החזירו את טיקטוק לחנויות האפליקציות בארה"ב
דיווח בחו"ל: אפל מתכננת להיכנס לתחום פיתוח רובוטים דמויי אדם
במועצה לצרכנות מציינים כי "מדובר בהישג משמעותי לציבור הצרכנים - הסדר פשרה המציע פיצוי ישיר".
ל
