בדיקת "ישראל היום": היכן תשלמו פחות עבור בדיקת אנטיגן?

בקופת חולים לאומית יציעו ערכה של ארבע בדיקות ב-60 שקלים, או ערכה של עשר בדיקות ב-130 שקלים • ברשת פארם בי מבית שופרסל מציעים עשר בדיקות ב-159.9 שקלים, בעוד ברשת בסט מובייל מציעים 20 בדיקות ב-199 שקלים • הרשתות ויקטורי ורמי לוי צפויות אף הן להיכנס לשוק • ברשת גוד פארם אזלה הסחורה ותתחדש ברביעי • כל הפרטים

בדיקת אנטיגן ביתית, צילום: איי.אף.פי.

מתווה הבדיקות החדש נכנס לתוקפו בשישי האחרון וב"ישראל היום" יצאו לגלות היכן תשלמו הכי בזול עבור בדיקת אנטיגן.

בקופת חולים לאומית אמרו כי לאור הביקוש לבדיקות קורונה ביתיות הקופה תפחית בצורה משמעותית את מחירי הבדיקות. ערכה של ארבע בדיקות תעלה ללקוחותיה 60 שקלים - 15 שקלים לבדיקה.  ערכה של עשר בדיקות תעלה 130 שקלים - 13 שקלים לבדיקה. 

בקופת חולים מאוחדת יציעו בהמשך השבוע חבילה של 20 בדיקות ב-229 שקלים - 11.45 לבדיקה. כעת המארז הזול ביותר הינו של חברת "פאנביו" שעלותו 69.9 שקלים לארבע יחידות - 17.4 לבדיקה.

בקופת חולים כללית מציעים מארז של חמש בדיקות ב-85 שקלים - 17 שקלים לבדיקה.

בתוך כך, ברשתות הפארם מצביעים על מחסור נקודתי בסניפים, אך מקווים שהמלאי יתחדש בקרוב.

הבדיקות הזולות ביותר ברשת סופר-פארם הן של "אוריינט ג'נה" הנמכרות ב-149.90 שקלים ל-20 יחידות - 7.5 לבדיקה. כמו כן, מחיר מארז חמש בדיקות "בי די" הוא 79.90 שקלים - 16 שקלים לבדיקה.

השר הורוביץ מציג את מתווה הבדיקות החדש: "גל האומיקרון מחייב שינוי תפיסה והתאמות, נחסוך זמני המתנה", צילום: שמואל בוכריס

עימאד סאדר, מנהל שיווק וסחר בית מרקחת בסופר-פארם אומר כי הביקוש לבדיקות עלה באופן משמעותי, "נכון לעכשיו, קיימים חוסרים נקודתיים והסחורה צפויה להתחדש לקראת שעות הצהריים והערב. אנו פועלים לחידוש הסחורה באופן תדיר וזאת על מנת להמשיך ולתת ללקוחותינו מענה מהיר ואיכותי".

גם ברשת פארם בי מבית שופרסל מציעים מגוון בדיקות. כך למשל מארז בדיקת קורונה של "אוריינט ג'נה" המכילה עשר בדיקות עולה 159.9 שקלים - 15.9 שקלים לבדיקה.

לדברי אורי וטרמן מנכ"ל רשת בי, "יש מלאי בכל הסניפים, באונליין ודרך אפליקציית המשלוחים וולט. אנו מתמודדים עם שיא של ביקוש".

ברשת גוד פארם ניתן להשיג אריזות של 20 בדיקות ב-189 שקלים - 9.45 שקלים לבדיקה.

לדברי אדם פרילדר, מנכ"ל רשת גוד פארם, "המחיר של הבדיקות צפוי לרדת ביום רביעי או חמישי, כרגע אין סחורה. ביום רביעי היא צפויה להגיע".

ערכות אנטיגן,

כעת גם רשתות שאינן בתחום הפארם מציעות בדיקות אנטיגן. רשת רמי לוי בשכונה, אשר כמו רשת גוד פארם מצויה בבעלות רמי לוי, תציע בדיקות. גם רשת המזון ויקטורי תציע ערכות בדיקה בקרוב.

אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי, אמר: "מחירי בדיקות האנטיגן בימים אלו לא שפויים. אנחנו נמצאים במשא ומתן עם מספר ספקים ולא נכניס למגוון אף מוצר שאינו מתומחר באופן הוגן והגון לצרכן. היעד שלנו הוא להגיע למכירת בדיקה בודדת ב-12-10 שקלים במארזים של שלוש, ארבע וחמש בדיקות".

רשת בסט מובייל מציעה בדיקות אנטיגן במחיר שלטענתה הוא מחיר הקנייה, ללא מטרות רווח - 20 בדיקות ב-199 שקלים - 9.95 שקלים לבדיקה.

בחנויות הנוחות סו גוד של סונול מציעים מארז של ארבע יחידות ב-69.9 שקלים. נוסף על כך, בתחנת סונול אילוש בהרצליה החלו בפיילוט לבדיקות קורונה מהירות לתו ירוק בתשלום. התוצאות מגיעות בתוך 20 דקות, תקפות ל 24 שעות ועלותן היא 50 שקלים. בתוך כך, בתחנת סונול בביל"ו סנטר החלו היום לערוך בדיקות אנטיגן מוסדי הנעשה על ידי איכילוב ללא עלות.

בדיקות קורונה במקומות עבודה 

התאחדות התעשיינים בתיאום עם משרד הבריאות יוצאת במיזם חדש שלפיו עובדים שנחשפו לחולה מאומת יוכלו להיבדק בדיקת אנטיגן במקום עבודתם. תוצאות הבדיקה ידווחו ישירות על ידי החברה למשרד הבריאות ובכך יאפשרו למשרד ניטור ובקרה מקצועיים של היקף המאומתים.

בהתאחדות התעשיינים אומרים כי למיזם הצטרפו כבר 350 חברות, בהן ניתן למנות את אינטל, פיליפס, שטראוס, נשר, תנובה, אסם ונסטלה. הבדיקה תתבצע באמצעות "נאמן קורונה", שיוסמך בחברה לביצוע הבדיקות, על ידי חברת AID GENOMICS. כמו כן, הבדיקה תתבצע בכניסה לשערי החברה, ונאמן הקורונה ידווח על התוצאות באמצעות מערכת ממוחשבת למשרד הבריאות.

חברת תנובה הצטרפה למיזם הבדיקות, צילום: רויטרס

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מסר: "מאז פרוץ המגפה, אנו פועלים בהתאחדות התעשיינים על מנת לנהל את גלי התחלואה בתעשייה ובהייטק באופן מיטבי. גם בגל הנוכחי נמשיך ונעניק מענה מלא ומהיר לתעשייה ולהייטק הישראלי, על מנת שנוכל להמשיך ולייצר בכל הכוח. יש לציין כי שיתוף הפעולה המהיר של משרד הבריאות היה קריטי להרמת הפרויקט ואני מבקש להודות על כך לשר הבריאות".

שניר זנו, מנכ"ל AID GENOMICS, הוסיף: "מערך דיגום מהיר ומוסדר יאפשר להימנע מסגרים ומהגבלות ולהמשיך בפעילות כלכלית שוטפת. אסור לתת לקורונה לפגוע בשגרת החיים שלנו – צריך לאפשר לגלגלי המשק להמשיך לפעול. כיום יש בידנו את הידע והניסיון, לצד טכנולוגיה מתקדמת, וזהו יתרון משמעותי בימים שבהם כל מערך החיים מתערער".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר