במקום ה־15 בעולם בהגשות פטנטים: מדינת ישראל

את המקום הראשון ברשימה, תופסת סין, שמובילה עם כ־1.5 מיליון הגשות פטנט • נרשמה עלייה בשיעור הנשים הישראליות שמעורבות בבקשות לפטנט, 16.5% • עלייה של כ־15% במספר ההגשות של תושבים מישראל בהשוואה לשנה שעברה

מעבדה, צילום: Getty Images

ישראל נמצאת במקום ה־15 בעולם במספר הגשות הפטנטים. כך עולה מהדו"ח השנתי של איגוד הקניין הרוחני לשנת 2020, אשר סוקר את מספר הגשות הפטנטים לפי מדינות.

מדובר בשמירה על המקום מהדירוג בשנת 2019, עם כ־8,000 בקשות שהוגשו אצל רשם הפטנטים הישראלי במהלך 2020, אם על ידי זרים שהגישו בקשות מחו"ל בישראל, ואם על ידי ישראלים שהגישו בישראל.

את המקום הראשון ברשימה, עם מספר הגשות הפטנטים הרב ביותר, תופסת סין, שמובילה בפער משמעותי משאר המקומות עם כ־1.5 מיליון הגשות פטנט. מדובר בקרוב לפי שלושה מהמקום השני, שאותו תפסה ארה"ב עם כ־600 אלף הגשות. במקום השלישי נמצאת יפן, עם כ־300 אלף הגשות.

מבין הנתונים עולה כי נרשמה עלייה בשיעור הנשים הישראליות שמעורבות בבקשות לפטנט, 16.5%. מדובר בעלייה של 1.5% משנת 2019. בהשוואה לשאר מדינות העולם בהקשר המגדרי, ישראל נמצאת במקום השביעי, בעוד במקום הראשון נמצאת ספרד עם 27% ואחריה סין.

בדו"ח גם נבדק מספר הגשות הפטנטים על ידי תושבים של ישראל בלבד, ונמצא כי נרשמה עלייה של כ־15% במספר ההגשות של תושבים מישראל בהשוואה לשנה שעברה.

עו"ד סלעית שחר, צילום: זיו-קורן

"הנשים מעורבות יותר"

עורכת הפטנטים עו"ד סלעית שחר, שותפה במחלקת ההיי־טק בקבוצת ריינהולד כהן, מומחית לקניין רוחני, מספרת כי "נמשכת מגמת העלייה המשמחת לגבי מספר הנשים אשר מעורבות בבקשות לפטנט. עם זאת, פנינו עדיין קדימה להתקדמות משמעותית במעורבות הנשים בטכנולוגיות מתקדמות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר