ארגון בריטי דורש מיוניליוור: "בטלו את תמיכת בן אנד ג'ריס ב-BDS"

ארגון עורכי דין הפועל למען ישראל בבריטניה ונתמך על ידי עשרות לורדים, מזהיר את חברת הענק שהמשקיעים יאבדו בה אמון, היות והחלטת בן אנד ג'ריס אינה עומדת בקנה אחד עם הקוד האתי העסקי של יוניליוור • ההסכם של בן אנד ג'ריס עם יוניליוור, מחייב את כל חברי מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס לציית לקוד האתי של החברה האם

בן כהן (משמאל) וג'רי גרינפילד, מייסדי "בן אנד ג'ריס", צילום: GettyImages

ארגוןUKLFI  ((UK lawyers for Israel ארגון עורכי דין הפועל למען ישראל בבריטניה, ונתמך על ידי עשרות לורדים וברונים ברחבי הממלכה, שלח מסר להנהלת יוניליוור העולמית, חברת האם של בן אנד ג'ריס, לפיו החלטת חברת בן אנד ג'ריס העולמית לתמוך בארגון BDS ולהחרים את מדינת ישראל, לא עומדת בקו אחד עם הקוד האתי העסקי של יוניליוור, ולמעשה מהווה הפרה של ההסכם המשפטי. בארגון מזהירים כי "אם הקוד האתי של חברת הענק לא ייאכף  - משקיעים יאבדו את אמונם בחברה".

הארגון קורא לדירקטוריון של יוניליוור לפעול נגד ההחלטה של בן אנד ג'ריס לתמוך ב-BDS, ומסביר שאם לא יעשה כך - המשקיעים עלולים לאבד אמון בקבוצה ולמשוך את השקעותיהם.

ההסכם של בן אנד ג'ריס עם יוניליוור, מחייב את כל חברי מועצת המנהלים של בן אנד ג'ריס לציית לקוד האתי של החברה. קוד ההתנהגות העסקית של יוניליוור דורש מכל חברות הבת של יוניליוור לציית לחוקים ולתקנות של מדינות בהן פועלת קבוצת יוניליוור. יוניליוור ניסתה לשכנע את רשויות המדינה באריזונה ואלינוי, כי היא אינה אחראית על התנהלות הועד העצמאי של בן אנד ג'ריס. אך נראה שהדבר לא הרשים את הרשויות.

גלידות של בן אנד ג'ריס, צילום: GettyImages

תמיכתה של בן אנד ג'ריס העולמית ב-BDS חשפה את יונילוור לסנקציות ולפעולות משפטיות רבות כנגדה. המניה של יוניליוור ירדה ב-11%, והחברה איבדה משוויה כ-12 מיליארד ליש"ט. במהלך תקופה זו המניה של היריבה הישירה של יוניליוור - Procter & Gamble, נשארה יציבה.

במכתב מדגיש ארגון UKLFI כי נראה שההחלטה של הנהלת בן אנד ג'ריס העולמית, התבססה למעשה על טעות משפטית בסיסית – ההצהרה התייחסה לכיבוש כבלתי חוקי. מה שסותר את התפיסה הרווחת כי המשילות הישראלית בגדה המערבית (יהודה ושומרון) שלעצמה היא חוקית, עד להכרעה על המעמד הסופי, בהתאם להסכמי אוסלו.

ג'ונתן טרנר מנכ"ל UKLFI: "אנו מציעים להנהלת יוניליוור שלא להתנער מאחריות על חברת הבת שלה. החברה צריכה  לקחת בחזרה את השליטה על ידי דרישה לציות מלא לכללי ההתנהגות העסקית שלה".

ארגון עורכי דין UKLFI פועל למען ישראל בבריטניה, ונתמך על ידי עשרות לורדים וברונים ברחבי הממלכה. הארגון פועל למען ישראל בפורומים בינלאומיים ומקדם נושאים שקשורים במאבק בדה לגיטימציה על ישראל.  בין השאר מנסה הארגון למנוע הזרמת כספים לארגוני טרור ועוקבים אחרי ארגוני BDS, ועובדים בעיקר מאחורי הקלעים כדי לאכוף חוקים שקשורים למימון פעילות כזו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר