הבורסה המקומית חוותה בשבועיים האחרונים טלטלה אחרי שנתיים של עליות רצופות. אבל בעוד שהמשקיעים הפרטיים חוששים, המוסדיים - אלו שמנהלים את קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של כולנו - מנצלים את התיקון בשוק כדי "לאסוף" מניות.
המוסדיים פועלים כיום בפינצטה. הם לא קונים את השוק בסיטונות, אלא אורבים למניות ספציפיות, מחכים למחיר הנכון ומבצעים קניות מאסיביות. ל"היום" הגיעה רשימת עשר המניות שריכזו את היקפי הקנייה הגבוהים ביותר מצד הגופים המוסדיים מתחילת השנה.
טבע - 1,521,687,516 שקלים
הפניקס - 1,318,842,464 שקלים
לאומי - 806,462,827 שקלים
הבורסה לני"ע בת"א - 742,387,813 שקלים
אלביט מערכות - 692,769,783 שקלים
אורמת טכנו - 672,074,926 שקלים
פועלים - 608,450,148 שקלים
קמטק - 477,529,289 שקלים
נובה - 390,247,671 שקלים
ביג - 325,017,493 שקלים
הנתונים מתייחסים לפעילות המוסדיים (קרנות פנסיה, קופות גמל וחברות ביטוח) ומציגים את קניות הנטו המצטברות מתחילת 2026.
יניב פגוט, סמנכ"ל המסחר בבורסה, מסביר את האסטרטגיה שמאחורי המספרים: "ניתן לראות מהנתונים שהמוסדיים מתמקדים בעיקר במניות הגדולות והנזילות, במיוחד בחברות דואליות כמו טבע, אורמת, קמטק ונובה. במקביל, יש גם הגדלה של החשיפה לבנקים הגדולים, וזה מהלך מעניין על רקע המומנטום השלילי שנרשם בהם לאחרונה".
לדבריו, "בסופו של דבר, מדובר במניות שמאפיינות את מדד הדגל ת"א-35 וממחישות שהמוסדיים ממשיכים לפעול בעיקר בליבת השוק - במניות הסחירות והנזילות ביותר".
האמור בכתבה זו אינו מהווה ייעוץ השקעות, המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך או תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו