מרוץ נגד השעון: רגב דורשת מסמוטריץ׳ לבטל את העלאת המסים על רכבים חשמליים

רגב פנתה במכתב דרישה לשר האוצר, אולם טרם קיבלה תשובה על הדרישה • המס על כלי רכב חשמליים עומד על 45% והוא צפוי לעלות בתחילת ינואר הקרוב ל-85%

מירי רגב ובצלאל סמוטריץ'. . צילום: אורן בן חקון

שרת התחבורה, מירי רגב, דורשת היום (רביעי) משר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, לבטל את העלאת המס על כלי רכב חשמליים. העלאת מס שעברה כבר בחקיקה והיא צריכה להיכנס לתוקף בתחילת 2026.

ל״ישראל היום״ נודע כי רגב פנתה במכתב דרישה לשר האוצר, אולם טרם קיבלה תשובה על דרישה זו. נציין כי המס על כלי רכב חשמליים עומד על 45% והוא צפוי לעלות בתחילת ינואר הקרוב ל-85%. המס על כלי רכב חשמליים יהיה נמוך מהמס על כלי רכב ממונעים במנוע המבוסס על דלקים, אך הפערים יצטמצמו עד כדי שעל פי ההערכות כל התמריץ לעבור לכלי רכב חשמליים יהיה כבר לא משמעותי כל-כך וימנע או לפחות יצמצם את המעבר לרכבים מזהמים פחות.

רכב חשמלי (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

העלאת המס הייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר ב-2025 אולם זו נדחתה לשנת 2026. בעבר מס הקניה על כלי רכב חשמליים עמד על 35%, אולם הצורך להגדיל את הכנסות המדינה הביא לשינוי חקיקה כך שהמס היה אמור לעלות בשתי פעימות. פעימה ראשונה ל-45%, מה שבפועל קרה, ובפעימה הבאה לעלות ל-85%, מה שרגב דורשת כיום לבטל.

במשרד האוצר מתקיימים בימים אלה דיונים על תקציב המדינה לשנת 2026 והכוונה של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, היא לבטל את ההקפאה על מדרגות המס מה שאמור להגדיל את הנטו של העובדים בישראל בכמה מאות שקלים מידי חודש.

סמוטריץ׳ הורה לבכירי האוצר לבנות את התקציב כך שתקציב הביטחון יעלה יותר מכפי שהיה לפני המלחמה אבל לא יגיע לדרישה של משרד הביטחון שעומדת נכון להיום על כ-160 מיליארד שקל (יותר מכפול מהתקציב טרם המלחמה).

משרד האוצר בירושלים, צילום: אורן בן חקון

המקורות התקציביים להעלאת תקציב הביטחון וביטול הקפאת מדרגות המס אמורים להגיע, לפחות לפי התכנון כרגע, מהעמקת גביית המסים ובעיקר ממלחמה בהון השחור אבל באופן תיאורטי גם מצמצום ריאלי בתקציב שאר משרדי הממשלה. אם דרישתה של רגב תתקבל הרי שהבעיה באוצר תוחרף ויהיה צורך למצוא מקורות תקציביים נוספים, מה שהופך את המשימה של אגף תקציבים למאתגרת הרבה יותר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר