רכבת ישראל פרסמה היום (רביעי) את רווחיה לחציון הראשון של שנת 2025, ומציגה, בין היתר - עליה בהכנסות מנוסעים וירידה בדיוק זמני ההגעה של רכבות.
רכבת ישראל מדווחת כי נכון לחציון הראשון של שנת 2025, הרווח הכולל שלה עמד על 57.4 מיליון שקלים, ביחס לרווח כולל של 101.76 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד.
את החציון הראשון של 2025 סיימה החברה ברווח תפעולי תזרימי (Adjusted EBITDA) של כ-68.49 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח של כ-117.21 מיליון שקלים בחציון המקביל אשתקד. סך הכנסות החברה הסתכמו לכ-1.81 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.69 מיליארד שקלים בחציון המקביל אשתקד.
הסעת נוסעים
ממוצע הנסיעות היומי בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-265 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה לכ-250 אלף נסיעות ביממה בחציון המקביל אשתקד. בחציון הראשון לשנת 2025 בוצעו 34.3 מיליון נסיעות בהשוואה ל-31.4 מיליון נסיעות בחציון המקביל אשתקד.
נתוני הנסיעות ברבעון המדווח הושפעו רבות ממבצע "עם כלביא" אשר הביא לירידה במספרי הנוסעים וכן לצמצום שירות בשל גיוס עובדים לטובת המאמץ המלחמתי. ההכנסות מהסעת נוסעים בחציון הראשון של 2025 הסתכמו ל- 1.60 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.49 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
זמני הגעת הרכבות
ממוצע דיוק הרכבות בחציון הראשון לשנת 2025 עמד על 95.7 אחוזים (בנטרול השפעות אזעקות צבע אדום) בהשוואה ל-96.81 אחוזים בתקופה המקבילה אשתקד, על פי נתוני הרכבת.
שינוע מטענים
בחציון הראשון של 2025 הובילה רכבת ישראל כ- 3.3 מיליון טון בהשוואה ל-3.1 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בחציון המדווח על 159.6 מיליוני שקלים בהשוואה ל-162.9 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הפסדי מגזר המטענים בחציון הראשון של 2025 עמדו על כ-52.6 מיליון שקלים, בהשוואה להפסד של 30.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
מסחר ואחרות
הרווח במגזר ה״מסחר ואחרות״ בחציון הראשון של 2025 עמד על כ-28.7 מיליון שקלים, בהשוואה ל- 24 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. עוד מדווחת רכבת ישראל, כי בשנה האחרונה חברות הדירוג "מעלות" ו"מידרוג" העלו את דירוג רכבת ישראל ודירוג האג"ח שלה מדירוג +AA לדירוג AAA.
זאת, לאור הסכם ההפעלה והפיתוח החדש מול המדינה, אשר מחזק לפי הערכתם את הזיקה בין החברה למדינה - לצד השקעות רחבות היקף ברכבת ובתחבורה הרכבתית.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני: ״רכבת ישראל ממשיכה בחיזוק איתנותה הפיננסית לטובת שיפור מרקם החיים של כל תושבי המדינה, וצומחת בכל ההיבטים: הפיננסיים, התשתיתיים, ההפעלתיים ועוד. אני מודה למשרד התחבורה, לחברי לדירקטוריון, שותפי לדרך, להנהלת הרכבת, משרד האוצר ורשות החברות על הליווי והסיוע בהתפתחות הרכבת, והפיכתה לחברה חזקה ומובילה בנוף החברות הממשלתיות".
מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "למרות ריבוי האתגרים שעמדנו בפנינו בחציון האחרון, כגון גיוס מאות מעובדי הרכבת למילואים, נפילות טילים בתחנות רכבת, והפעלה בעת מצבי חירום קיצוניים, המשכנו לקדם ולחזק את רכבת ישראל תוך השיפור השירות. אני מודה לדירקטוריון החברה, לעובדי הרכבת ולמשרד התחבורה והאוצר על השותפות והמסירות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
