המרוץ למים מינרליים ולשימורים? הידיעות על מתקפה ישראלית קרובה באיראן הצליחו להכניס אתמול לא מעט אנשים ללחץ, אך ברשתות המזון שאיתן שוחחנו מציינים כי אין חשש בקרב הצרכנים שגרם להסתערות, וכי יש מלאים בסניפים.
הציבור בפאניקה? כך זה נראה בסופר לקראת סופ"ש מתוח במיוחד // שמואל בוכריס
רמי לוי אמר ל"ישראל היום": "אין פאניקה בקרב הצרכנים, ויש הכל מהכל. החלטתי להגדיל את המלאים של מוצרי היסוד ברשת. שוחחתי עם סמנכ״ל התפעול שלנו וביקשתי להגדיל את כמות מוצרי היסוד דוגמת אורז, קמח ושמן. אנחנו פשוט מתארגנים שיהיה את כל מה שצריך. אין צורך לקנות יותר ממה שצריך".
לדברי דניאל בר שדה, סמנכ"ל שיווק רשת "עולם הקולנוע והחשמל", "ביומיים האחרונים אנחנו מבחינים בעלייה משמעותית במכירות של שתי קטגוריות שהן גם די עונתיות. תחום אחד הוא תחום הגנרטורים. אזלו לנו הגנרטורים ההיברידיים שפועלים על גז ועל דלק. כמו כן, ניכרת עלייה בביקוש למקפיאים".
בר שדה מסביר כי אתמול הורגשה עלייה במכירות עקב העובדה שמדובר בשילוב של מוצרים עונתיים והחשש מהמצב. לדבריו, "כנראה אנשים לא רוצים להיתקע בלי אוכל והם חוששים, ובכל מקרה מתכוננים לקיץ, אז הם מחליטים לקנות את המוצרים הללו. אני מניח שאם תהיה תקיפה, יהיה ביקוש לעוד מוצרים בסיסיים דוגמת כיריים שעובדות על גז ללא תשתיות חשמל".
בוולט מדווחים בינתיים על עליה של 12% במכירות. בשלב הזה רואים עלייה במוצרי שימורים (בעיקר טונה), אורז, פסטה, לחם, תמ״ל וקפה.