ענקית הסטרימינג הבינלאומית ספוטיפיי מתכוננת למהלך משמעותי בעולם הסטרימינג הגלובלי: העלאת מחירי המנויים במדינות אירופה ואמריקה הלטינית. לא ברור אם צפויה העלאת מחירים גם בישראל.
המנייה הגיבה בהתאם, עם עלייה של כ-2% והגיעה למחיר שיא של 616.44 דולר למניה.
לפי דיווחים ראשונים ב-Financial Times, ספוטיפיי מתכננת להעלות את המחיר החודשי במדינות האיחוד האירופי ואמריקה הלטינית בכ-€1 למנויים אישיים. העלאת המחירים צפויה להיכנס לתוקף ביוני 2025, כאשר בשלב זה החברה הבהירה כי אין בכוונתה להעלות השנה את מחירי המנויים בארה"ב.
בעקבות הדיווחים, מניית ספוטיפיי (SPOT) עלתה בכ-2% והגיעה למחיר של 616.44 דולר למניה. העלייה מיוחסת לציפיות המשקיעים לשיפור ברווחיות החברה עקב העלאות המחירים המתוכננות.
בנוסף, החברה בוחנת השקת מסלול "סופר-פרימיום" בתוספת של שישה דולרים לחודש, שיכלול גישה מוקדמת למוזיקה וכרטיסים להופעות, כחלק מאסטרטגיית "Streaming 2.0" שמטרתה למקסם את ההכנסות ממעריצים נאמנים.
המטרה של מסלול הסופר-פרימיום היא להציע הטבות ייחודיות כמו גישה מוקדמת למוזיקה חדשה וכרטיסים מועדפים להופעות, ולמשוך מעריצים נלהבים המוכנים לשלם פרמיה נוספת. מעניין לציין שמנויים בארה"ב לא יראו שינויים במחירים בשלב זה, מה שמשקף גישה אסטרטגית לבדיקת תגובת השוק בשווקים בינלאומיים לפני יישום גלובלי.
תוצאות כספיות בפתח
הדו"ח הרבעוני של ספוטיפיי לרבעון הראשון של 2025 צפוי להתפרסם ביום שלישי, 29 באפריל, לפני פתיחת המסחר בארה"ב. החברה תקיים שיחת ועידה עם המשקיעים בשעה 15:00 שעון ישראל, יחד עם ההנהלה הבכירה.
אנליסטים צופים צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, במיוחד לאור העלאות המחירים המתוכננות וההשקה האפשרית של מסלול הסופר-פרימיום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
