לא רק טלוויזיה - HOT וקוד בלו יקימו חברת סייבר להגנה על עסקים קטנים ובינוניים

אחת הבעיות הגדולות של העסקים הקטנים והבינוניים היא שאין להם היום פתרונות הגנה והתאוששות ממתקפות סייבר • חברת הטלוויזיה בכבלים HOT לקחה את הסגמנט הזה ומסתערת עליו

מתקפת סייבר (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

מתקפות הסייבר הן אירוע שברור כי כולם חשופים אליהן. אז אם אתה בנק, חברת ביטוח או חברה גדולה מכל סוג שהוא, תמיד תמצא אותה החברה שיודעת לייצר חבילת הגנה, ולא פחות חשוב - יכולת התאוששות מפני מתקפה כזו.

הבעיה נמצאת בעסקים הקטנים והבינוניים, שאיתם אף אחד לא רוצה להתעסק, בעיקר בגלל העובדה שאין לעסקים קטנים יכולת לשלם לחברות הסייבר את הסכומים שהן מבקשות על הגנה והקמת מערך התאוששות.

כאן נכנסת יוזמה מעניינת של קוד-בלו וחברת הטלוויזיה הרב-ערוצית HOT. שתי החברות יקימו מערך כזה המותאם לעסקים קטנים ובינוניים הן במחיר והן בהתאמה ללקוח,

כשאת הפיתוח תיקח על עצמה קוד-בלו ואילו HOT תשתמש ביכולת ההפצה שלה למגזר העסקי ותשווק את המוצר הזה.

בניין חברת הוט, צילום: יהושע יוסף

אסור לזלזל בעסקים הקטנים בישראל. יש כיום סדר גודל של 650 אלף עסקים קטנים שחלקם בתוצר של ישראל מהווה 55%. עסקים קטנים מוגדרים ככאלה שמעסיקים עד 20 עובדים כשעסקים זעירים מוגדרים ככאלה שמעסיקים בין עובד אחד ל-4 עובדים.

בסך הכל עובדים בעסקים הקטנים בישראל כ-1.8 מיליון ישראלים המהווים יותר מ-55% מכוח העבודה בישראל.

צריך לזכור - מתקפת סייבר על עסק גדול ומוגן צריכה להיות מתוחכמת מאוד, ולעתים קרובות עומד גוף מדינתי או כמו-מדינתי מאחורי המתקפות האלה. כדי לשבש את החיים בסגמנט העסקים הקטנים לא צריך יותר מדי, ומתקפה "טיפשה" אבל רחבה מספיק עלולה לשבש פעילותם של לא מעט עסקים בישראל, ואלה על פי רוב אינם מוגנים כלל, ולמצער אינם מוגנים כמו שצריך בעיקר בגלל העלויות של ההגנות האלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר