הפסקת האש עם לבנון מרוממת, כך מסתבר, את מצב הרוח של הישראלים, ועל פי נתוני חברת שב”א, המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, נרשמה הבוקר (שישי) עלייה של 17.9% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת בלאק פריידי 2023.
בין השעות 8:00 ל-11:00, ההוצאות הסתכמו בלמעלה מ-346.227 מיליון ש”ח, לעומת 293.63 מיליון ש”ח באותה התקופה בשנה שעברה. לשם השוואה, בבלאק פריידי 2022 עמד היקף ההוצאות באותן שעות על 286.71 מיליון ש”ח.
הדקה העמוסה ביותר במהלך הבוקר הייתה בשעה 10:56, אז נרשמו רכישות בסך 2.86 מיליון ש”ח ובוצעו יותר מ-14,500 עסקאות.
לדברי אלכס קפלן, מנהל השיווק של דיזנגוף סנטר: "אנחנו רואים עלייה של כ-25% בתנועת המבקרים בהשוואה לשבוע שגרתי. העלייה החלה כבר בתחילת השבוע, וההכרזה על הפסקת האש תרמה להגדלת תנועת המבקרים. מגמה בולטת השנה היא גידול בביקוש לחנויות חשמל ואלקטרוניקה, ככל הנראה בשל העלאת המע"מ המתוכננת לינואר הקרוב, שהובילה את הציבור להיערך מראש".
ברשת מחסני חשמל מציינים כי נכון לשעה זו חל גידול של 22% בהיקף העסקאות במהלך שבוע הבלאק פראדיי בהשוואה לתקופה המקבילה לפני שנתיים. בנוסף, נרשם גידול של 28% בסכום העסקה ללקוח, כלומר הלקוחות מבצעים קניות מרוכזות של יותר ממוצר אחד או קניות של מוצרים יותר יקרים כמו מסכי טלוויזיה, מכשירי סלולר ומקררים וטלפונים סלולאריים ומחשבים ניידים. ברשת מציינים כי כנגזרת מסכום הקניה הממוצע שעולה גם הפריסה לתשלומים עלתה מ10 תשלומים בממוצע בשבוע הבלאק פראדיי 2022 ל13 תשלומים בממוצע כיום.
בקניון שבעת הכוכבים מדווחים על עלייה של 25% בכמות המבקרים בקניון שבעת הכוכבים במהלך הבלאק פריידי.
לדברי רוני לוסטיג, סמנכ"ל השיווק של קניון שבעת הכוכבים:
"העלייה נובעת בין היתר מהשהות המורחבת של משפחות בארץ, שמביאות עימן ביקוש גבוה למבצעים והנחות״.
לדברי ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים: 'אנחנו חווים עלייה מרשימה של כ-30% לעומת שישי ממוצע. המכירות היום היו מצוינות, וההיענות מצד הקונים בהחלט משמחת״.
מקניון TLV נמסר: "היום עד השעה 12:30 כמות המבקרים בקניון הייתה גדולה בהשוואה לימי שישי רגילים בקניון. היום, חוגגים את הבלאק פריידי וגם את הפסקת האש. נכון לשעה 12:30, ראינו הכפלה של כמות המבקרים בקניון בהשוואה לימי שישי בקניון בשעה זאת.
הרשתות והחנויות בקניון נערכו למבצעי בלאק פריידי מיוחדים״.
לדברי אריאל תובל בעלים ומנכ״ל רשת רהיטי הילדים עצמל׳ה ״יש התעוררות מאתמול וגם היום, אולי בגלל ההסדרה בצפון ואיזה משב אופטימיות, כאשר ביחס לשנה שעברה יש עלייה קלה במכירות ושורת הרווח גם בסניפים וגם באונליין. אני שמח על התעוררות זאת שלה קדמו כמה חודשים לא מיטביים ומי ייתן ומגמה זאת תמשיך איתנו הלאה״.
המוצרים הפופולריים במכירות עד כה: מסכי טלוויזיה, מכשירי סלולר, מקררים ושואב אבק. הערים שבהן נרשם המחזור בגבוה ביותר: ראשון לציון, באר שבע,פתח תקוה, תל אביב וירושלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו