בעקבות המלחמה? אינטל מפסיקה את עבודות ההקמה למפעל בדרום

על פי תוכנית שסוכמה ב-2019, חברת הטכנולוגיה השקיעה 25 מיליארד שקלים להקמת מפעל חדש בקרית גת • רק בדצמבר האחרון אישרה החברה על התחייבות לרכישה מספקים ישראלים

אינטל. צילום: משה שי

עוד חברת ענק מעכבת השקעה בישראל? אינטל הודיעה לחברת תשתיות גדולה להפסיק את העבודות להקמת מפעל השבבים שהיא מקימה בקריית גת. כך לפי פרסום בתוכנית חיסכון בחדשות 12.

שר האוצר סמוטריץ': "אינטל תקים מפעל חדש ב-25 מיליארד דולר בישראל" (ארכיון)

מדובר במפעל חדש שהקמתו סוכמה עוד ב-2019. לפני שנה בדיוק עדכנו שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, בהודעה חגיגית כי חברת אינטל  צפויה להשקיע כ-25 מיליארד דולר בהקמת מפעל חדש בקרית גת.

במסגרת ההשקעה צפויה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים בקרית גת בשכר גבוה מהממוצע בענף העיבוד השבבי. בנוסף, הוסכם להגדיל משמעותית את שיעור המס שתשלם החברה למדינה מ-5% כיום ל-7.5%. במסגרת התחייבויותיה צפויה אינטל לסיים את ההשקעה ולהתחיל את פעילות המפעל עד לשנת 2027 ולהמשיך ולהפעילו עד לשנת 2035 לפחות.

רק בסוף דצמבר, אישרה אינטל רשמית כי הגיעה להסכם עם ממשלת ישראל על תוכנית השקעות חדשה להרחבת פעילות הייצור שלה בקריית גת. במסגרת ההסכם, החברה תשקיע בישראל סך של 25 מיליארד דולר ותתחייב לרכש מספקים ישראלים בסך 60 מיליארד שקלים. 

אינטל קריית גת, צילום: עיריית קרית גת

מאינטל נמסר: "ישראל ממשיכה להיות אחד מאתרי הייצור והמו"פ הגלובליים המרכזיים שלנו, ואנו ממשיכים להיות מחויבים לאזור.
כפי שצוין בעבר, היקף וקצב הרחבת הייצור של אינטל באתרי החברה ברחבי העולם תלויים במספר גורמים משתנים. ניהול פרויקט בסדר גודל כזה, במיוחד בתעשייה שלנו, בדרך כלל כולל התאמות בלוחות הזמנים. ההחלטות שלנו מבוססות על תנאים עסקיים, דינמיקות בשוק ואחריות בניהול ההון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר