רפורמת ״חשבוניות ישראל״: עליה של 15% בפניות בעלי העסקים בנושאי רפורמת רשות המסים

הרפורמה שנכנסה לתוקף בחודש שעבר דורשת מכל עסק לקבל מספר הקצאה ממוכן מרשות המסים, עבור כל חשבונית בסכום של 25 אלף ₪ ומעלה (לפני מע"מ). מטרת המהלך היא למנוע את האפשרות להפצת חשבוניות פיקטיביות, המהווה ערוץ למימון פשיעה וטרור

רשות המיסים. צילום: יהושע יוסף

לאחרונה נכנסה לתוקף רפורמת ״חשבוניות ישראל״ הקובעת כי החל מחודש מאי נדרש מספר הקצאה מרשות המיסים עבור כל חשבונית שעסק מפיק בסכום הגבוה מ-25,000 ש״ח.

הסכום עתיד לרדת בכל שנה עד שיגיע ל-5,000 ש״ח, ולכן הרפורמה חשובה ורלוונטית לעסקים ועצמאים רבים בישראל. 

חברת morning (לשעבר חשבונית ירוקה), שמפתחת פתרונות פיננסים וטכנולוגיים להפקת חשבוניות וניהול העסק עבור עסקים קטנים ובינוניים, מסכמת את החודש הראשון לכניסת הרפורמה באמצעות נתונים מהמערכת, בה משתמשים כיום מעל 150 אלף לקוחות. 

מנתוני morning עולה כי מאז כניסת הרפורמה התקבלו כ-10 אלף פניות של לקוחות למוקד התמיכה הקשורות לנושאי רשות המיסים. זוהי עליה של 15% ביחס לכמות הפניות בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף, בחודש מאי האחרון נרשם גידול של 39% בכמות הנרשמים לחודש התנסות חינם במערכת, ועליה של 70% בכמות הלקוחות שרכשו מינוי בפועל. 

ליאור וילצ׳ינסקי,

כמו כן, מנתוני החברה עולה כי המנויים למערכת שהרפורמה רלוונטית אליהם בשלב הראשוני (מפיקים חשבוניות של מעל 25 אלף ש״ח), מתפרסים על פני על תעשיות שונות: כ-13% בתחומי בנייה ושיפוצים, 7.63% באינטרנט ומחשבים, 5.7% מתחום ההנדסה, 5.42% בנדל״ן, 4.42% בריאות ונפש, 4.39% בפיננסיים, השקעות וביטוח ועוד. 

ליאור וילצ׳ינסקי, מייסדת שותפה ומנכ״לית morning: ״לרפורמה החדשה חשיבות רבה לקידום הכלכלה הישראלית, בפרט כשזו עומדת בפני תקופה מאתגרת. הרפורמה מסייעת במאבק בחשבוניות פיקטיביות מצד אחד, ומקדמת מעבר לניהול דיגיטלי של עסקים קטנים במקביל. העולם כולו עובר להתנהל באופן דיגיטלי, ולעסקים קטנים ובינוניים כדאי מאוד לאמץ את ההתקדמות הזו - לא רק בגלל ההתנהלות הנוחה יותר מול דרישות הרפורמה החדשה, אלא כי ניהול דיגיטלי הוא יעיל, חוסך זמן עבודה יקר במטלות הניהוליות השוטפות, ומאפשר לרכז את האנרגיות במה שחשוב באמת, הצמיחה של העסק''.

וילצ׳ינסקי סיפרה כי ''בחודש האחרון שירות הלקוחות שלנו מטפל במספר פניות הולך וגדל הנוגע לרפורמה. כל אחד מלקוחותינו מקבל את ההדרכה והסיוע שהוא צריך על מנת להצליח להתחבר למערכת ולהתחיל לעבוד באופן יעיל ומהיר יותר, על מנת שבעלי העסקים יתעסקו כמה שיותר בעסק שלהם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר