בשורה לחקלאות: מכסת הפועלים הזרים מתאילנד תגדל ב-10,000 עובדים

בפגישה בין שר החקלאות הישראלי ושר העבודה התאילנדי הוסכם כי מספר העובדים הזרים שיגיעו לישראל יגדל משמעותית • הצעד מתאפשר בעקבות הסרת האיסור של ממשלת תאילנד על אזרחיה להגיע לעבוד בארץ אחרי טבח 7 באוקטובר

תאילנדים עובדים בשטח חקלאי בדרום השרון (למצולמים אין קשר לידיעה). צילום: ללא

שר החקלאות אבי דיכטר, נפגש היום (יום שני) עם שר העבודה התאילנדי, פיפאט ראצ'אקיטפראקרן. בפגישה ציין השר התאילנדי כי עובדים מתאילנד בתחום החקלאות, שטרם עבדו כאן בעבר, יוכלו להגיע לעבודה בחקלאות למשך חמש שנים כפי שהיה לפני טבח 7 באוקטובר, שבו נהרגו 32 אזרחים תאילנדים, בעוד שאחרים נחטפו לעזה.

השרים סיירו באתרים חקלאיים והשר האורח פגש בעובדים מתאילנד באחת החממות. עוד במהלך הפגישה ביקש שר העבודה של תאילנד להגדיל את מכסת העובדים הזרים מתאילנד בעוד 10,000 איש, בקשה שהוגשה לרשות האוכלוסין וההגירה ואושרה.

שר החקלאות הישראלי ושר העבודה התאילנדי, צילום: דוברות משרד החקלאות

כמו כן, ביקש השר להגדיל את מספר המשתלמים המגיעים מתאילנד לישראל והשר דיכטר ציין בפניו כי יפעל בנושא מול משרד החוץ.

עובדים תאילנדים בשדה, צילום: אריק סולטן

כזכור, בעקבות מתקפת 7 באוקטובר אסרה ממשלת תאילנד על אזרחיה לעבוד בישראל. כשליש מהעובדים התאילנדים חזרו לארצם בטיסות חירום שארגנה ממשלתם. עם הסרת מגבלה זו, ב-8 במאי, עובדים חדשים מתאילנד יכולים להגיע לעבודה בישראל, זאת בנוסף לעובדים שכבר היו בעבר בישראל, וכך לחזק את תחומי התעשייה והחקלאות שבהם הם מועסקים.

מנכ"ל התאדות יצרני החלב, דגן יראל , בירך על מאמציו של שר החקלאות להבאת עובדים זרים חדשים לעבודה בחקלאות הישראלית. "זהו צעד חשוב לצמצום המחסור בכוח האדם. כולי תקווה כי העובדים הזרים החדשים יוכלו בהמשך לעבוד גם באזורים אשר אינם מוגדרים כאזורים 'ירוקים', כמו ברפתות העוטף והגליל, בהם עובדים יצרני החלב בתנאים מהמאתגרים ביותר ואף בחירוף נפש, במטרה להבטיח אספקת חלב שוטפת בישראל", אמר יראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר