"מירי רגב מטביעה את הכלכלה הישראלית"

שחר תורג׳מן, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפניה לרה״מ ושר האוצר: "שחררו מיידית את התחרות בנמלי הים מידיה הפוליטיות של שרת היהלומים רגב"

מירי רגב. צילום: אורן בן חקון

לא חסך בביקורת: תורג׳מן מתייחס בדבריו לעובדה כי מזה כחודשיים, מספר רציפים בנמלי הים החדשים, מושבתים.

זאת בעקבות הימנעותה של רגב מלחתום על הארכת תוקף היתר הפריקה באותם נמלים חדשים, היתר לו מתנגדים ראשי הוועדים השונים בנמל אשדוד, כפי שנחשף רק הבוקר בעיתון דה מרקר ״המצב הקיים כיום מנציח את כוחם העודף של נמלי הים הוותיקים. השבתת פעילות דה פקטו של רציפים בנמל המפרץ ונמל הדרום היא פגיעה בתחרות ופגיעה ישירה בכיס של הציבור״, מסביר תורג׳מן ומוסיף, ״מה שהיה ידוע עד היום מפי השמועה, מוכח בפרסומים השונים אודות התנהלות משרד התחבורה תחת ניהולה של השרה רגב. שיקולים פוליטיים אישיים גוברים על כל שיקול מקצועי וכך גם ביעילות ותחרותיות בנמלי הים. שרת היהלומים פשוט מטביעה את התחרות בנמלי הים וגורמת להאצת יוקר המחייה בישראל".

שחר תורג'מן, צילום: עופר חגייב

תורג׳מן מציין שאיגוד לשכות המסחר פנה לא אחת ולא פעמיים בעניין זה ואף לא אחת מפניותיו נענו. ״זה הזמן של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר סמוטריץ להתערב. שחררו את התחרות בנמלי הים מידיה הפוליטיות של שרת היהלומים רגב".

נמל אשדוד (ארכיון), צילום: קוקו

"מה שראינו בימים האחרונים בתחקיר של רביב דרוקר מעורר שאט נפש ממש ומדיר שינה מעיננו. באותה הנשימה, אני קורא לכלל המגזר העסקי להישיר מבט לציבור ולאמר את האמת - שיטת הממשל בישראל פשטה רגל, היא גורמת להיעדר יציבות שלטונית שפוגעת אנושות בכלכלת ישראל, הגיע הזמן לשיטת בחירות אזורית, בה העם בוחר ישירות את נבחריו ולא באמצעות מנהגי המפלגות או חברי המפלגות כפי שנהוג ברוב מדינות ה-OECD. השיטה שנחשפנו אליה מייתרת את הדרג המקצועי במשרדי הממשלה, משחיתה ומזהמת את תהליך קבלת ההחלטות שנשאר בידיים פוליטיות בלבד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר