עגלת הקניות מתייקרת: אסם מעלה מחירים על שורת מוצרים

בין המוצרים שיתייקרו: מאפים, חטיפים, משקאות (קפה וסירופ), תבשילים מוכנים ופתיתים • העדכונים ייכנסו לתוקף ב-1 ביולי ויצטרפו לגל עליות מחירים של חברות נוספות כמו שטראוס, תנובה ודיפלומט • כל הפרטים

מגוון מוצרי אסם יתייקרו. צילום: אורן בן חקון

אסם נסטלה הודיעה היום (חמישי) ללקוחות החברה כי בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם, עלויות הייצור ועלויות הלוגיסטיקה, החברה נאלצת לעדכן את המחירון הקמונעי בשיעור ממוצע של כ-2.2 אחוזים. התייקרויות ייכנס לתוקפו ב-1 ביולי.

דיון בוועדת הכלכלה בעקבות גל ההתייקרויות (ארכיון) // ערוץ הכנסת

בין המוצרים שמתייקרים: מאפה, חטיפים, משקאות (קפה וסירופ), תבשילים מוכנים ופתיתים. לצד התייקרות הסל, יש מוצר אחד שאסם בוחרת דווקא שלא לייקר והוא פסטה. כל העדכונים ייכנסו לתוקף ב-1 ביולי ויצטרפו לגל עליות מחירים של חברות נוספות שכבר הכניסו מחירונים חדשים לתקוף כמו שטראוס, תנובה, דיפלומט, נוטלה ועוד.

רק הביסלי לא מתייקר

טווח עליית המחירים של אסם נע בין שבעה ל-2.5 אחוזים. כך למשל החטיפים יתייקרו ב-4.5 אחוזים, תבשילים מוכנים בחמישה אחוזים, פתיתים בחמישה אחוזים, קפה בשישה אחוזים ועוד. החטיפים שיתייקרו הינם: במבה, אפרופו ובייגלה. חטיף הביסלי לא יתייקר.

יימצא תחליף? קטשופ אסם, צילום: דודו גרינשפן

מיד אחרי העלאת מחירי החלב הודיעו המחלבות על התייקרות מוצרי החלב והגבינה שאינם בפיקוח - ובהמשך שורת ספקיות ויבואניות מזון הרחיבו את ההתייקרויות לקטגוריות נוספות. אחרי הודעת תנובה על התייקרות המוצרים הלא מפוקחים בשיעור של 4.65% - ובהם חמאה, קוטג', גבינה בולגרית ועוד -  הצטרפו אליה שטראוס וטרה שהודיעו על התייקרות באותה הקטגוריה.

שטראוס ייקרה את חלב יטבתה לסוגיו, גבינות הסקי, יוגורטים, שמנת חמוצה, שמנת להקצפה ועוד בשיעור של 2.33% בממוצע. גם בטרה העלו את מחירי השוקו, הקוטג', השמנות והלאבנה בשיעור של בין 5% ל-9%.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר