השטחים החקלאיים נמצאים תחת אש: "חלק מיבול הדובדבן בצפון לא ייקטף השנה"

מנהלי המטעים מתריעים: "כ־20 דונם של דובדבן ממוקמים בשטח צבאי סגור ולא הורשינו לטפל בהם בחודשים האחרונים"

50 גוונים של אדום. הדובדבנים. צילום: נועם פריסמן

קטיף הדובדבן, הפרי הטעים והמתוק החל, אך בגבול הצפון לא ייקטף חלק מהיבול עקב המלחמה. בארגון מגדלי הפירות מציינים כי היבול צפוי להגיע לכ־3,700-3,500 טון, נתון נמוך יותר ביחס לשנה שעברה, אז עמד היבול על כ־4,300 טון.

על פי נתוני ארגון מגדלי הפירות בישראל - בארץ נטועים כ־5,000 דונם של מטעי דובדבן, כאשר יותר מ־90% מהם גדלים באזור הגליל והגולן: במרום הגליל והרי נפתלי - 350 דונם, בגליל המערבי - 300 דונם, ברמת הגולן - 3,900 דונם ובהרי ירושלים, גוש עציון והרי חברון - 450 דונם.

לדברי ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "מדובר בירידה קלה מהממוצע הרב־שנתי של יבול הדובדבן, הנובעת כתוצאה מחורף חם וגם מאתגרי המלחמה. זאת מאחר שחלק ממטעי הדובדבן הממוקמים בשטח צבאי סגור, סמוך לגבול עם לבנון, לא טופלו כנדרש וכנראה לא ייקטפו השנה".

אסף שוורץ מנהל המטעים בקיבוץ יראון בגליל העליון הוסיף: "אני בספק אם השנה נצליח להגיע לכל מטעי הדובדבן. כ־20 דונם של דובדבן ממוקמים בשטח צבאי סגור ולא הורשינו לטפל בהם בחודשים האחרונים, לכן אין אנו יודעים אם הפרי הבשיל בהצלחה. לצד זאת ישנם עוד 20 דונם של דובדבן הממוקמים במרחק מהגבול, אותם אנו מקווים לקטוף כמתוכנן, כך שלפחות 50% ממטעי הדובדבן של הקיבוץ ייקטפו".

השדות השרופים, צילום: ללא

נוי הדס, מייסדת רשת "נוי השדה", התייחסה למחירים השנה ואמרה כי "חקלאי הצפון נפגעו בצורה קריטית מהשלכות המלחמה. השטחים החקלאיים נמצאים תחת אש, הכניסה אליהם היא מסוכנת, ולא מתאפשרת ללא אישורים צבאיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר