מתיאו דה רנזי (מנכ"ל גט) מארק און ויונתן אלון (מנכל פנגו). צילום: שוקה כהן

בעסקה של 175 מיליון דולר: חברת פנגו רכשה את גט

הרכישה מגיעה לאחר משא ומתן שהחל לאחרונה בין הצדדים • השלמתו כפופה לאישור הממונה על התחרות • יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "יש לנו תוכניות גדולות ומשמעותיות"

חברת Pango הודיעה על רכישתה של חברת Gett ופעילותה בישראל ובעולם ב-175 מיליון דולר. רכישתה של גט מגיעה לאחר משא ומתן שהחל לאחרונה בין הצדדים. יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "יש לנו תוכניות גדולות ומשמעותיות".

אפליקציית פנגו (ארכיון), צילום: רויטרס

במסגרת המהלך, שהשלמתו כפופה לאישור הממונה על התחרות, פנגו מתכננת להמשיך ולהצמיח את גט בתחומי הפעילות הנוכחיים שלה בעולמות הזמנת המוניות והשליחויות.

חברת Gett הוקמה בשנת 2010 תחת השם "גט טקסי". החברה מפתחת פתרונות תחבורה ושינוע מתקדמים לעסקים, וכן מפעילה אפליקציה טכנולוגית פופולרית ללקוחות פרטיים, בישראל ובריטניה, תחת המותגים Gett ו- Gett Delivery, זאת לצד ורטיקלים חדשניים נוספים, דוגמת מיזם Gett together, המאפשר תחבורה שיתופית.

חברת Pango בבעלות מילגם וקרן תש"י, הוקמה בשנת 2007 והינה פלטפורמת תחבורה חכמה המשלבת בין תשלום לחניה וחניונים, התראות חכמות, שירותי דרך ועוד.

לפי הערכות, ההתעניינות מצד פנגו בגט היא בעקבות ההנהלה החדשה, אשר הובילה אותה מחברה הפסדית בשנתיים האחרונות לשינוי משמעותי והחברה צומחת ורווחית. בפנגו מתרשמים שעתידה לפניה. כך למשל לגבי פעילות גט דליברי, ההערכה היא שיש לה פוטנציאל לא ממומש בתחומים נוספים כדוגמת משלוחים מרשתות המזון ומסעדות. לגט דליברי יש פלטפורמה עם מאות אלפי לקוחות ושליחים. התכנית היא גם להכניס את גט דליברי לבריטניה. תחום נוסף שיבחן ככל הנראה הוא מתי נכון לפנגו לבחון את יציאתה לחו"ל וכן להדק את הקשר עם נהגי המוניות של גט, אשר מחו לא פעם על התנאים שלהם, כאשר השיא היה עם השיבושים בנתב"ג.

גט טקסי, צילום: רוני שיצר

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "אנו שמחים ונרגשים להצטרף למסע מעורר ההשראה של גט. פנגו מאוד מאמינה בגט כחברה צומחת ורווחית, ובעלת פוטנציאל עסקי גבוה במיוחד. אנו מלאי הערכה למהפכה שגט מובילה בתחום המוניות בישראל ולאנשים המובילים אותה מידי יום, ויש לנו תוכניות משמעותיות להמשך פיתוחה של החברה בתחומי ההתמחות שלה. אנו גאים לחתום על הסכם לרכישת חברה ישראלית על ידי חברה ישראלית ורואים בכך הבעת אמון וחיזוק הכלכלה הישראלית, במיוחד בזמנים אלו".

מטאו דה רמזי, מנכ״ל Gett: ״ אנו נרגשים לקבל בברכה את פנגו כבעלי המניות החדשים שלנו. Gett עשתה צעדים גדולים בצמיחה מסטארט-אפ לעסק בינלאומי רווחי ואנו אסירי תודה לבעלי המניות שלנו, VNV, claltech ו-MCI Capital על ההכוונה והתמיכה לאורך השנים, וכן לעובדי החברה, על הנאמנות והמצוינות שהציגו. אנו מצפים להתחיל את הפרק הבא שלנו כחלק ממשפחת פנגו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו