בריכה ציבורית . צילום: יהונתן שאול

לא מזנקים, אבל עדיין גבוהים: מחירי הכניסה לבריכות השחייה ברחבי הארץ נחשפים

טובעים בהוצאות: עונת הרחצה כבר בפתח, ואיתה גם ההסתערות על חיפוש מקום רחצה מרענן, שמביאה גם שלל הוצאות למשפחות רבות • בערד תשלמו הכי הרבה: 182 ש' לכניסה בשבת • הכי זול: חיפה - רק 35 ש' לתושב העיר • "אנשים לא ששים לעשות מינוי"

הכינו את הארנקים: עונת הרחצה תכף נפתחת, ועימה מגיעות גם ההוצאות הרבות על כניסות לבריכות העירוניות והפרטיות, לפארקי מים ולבריכות במלונות.

כמדי שנה מדובר בהוצאה משמעותית, שיכולה להגיע למאות שקלים למשפחה לבילוי חד פעמי, לא כולל ההוצאות במקום כדוגמת עלויות הקפיטריה ושלל פיתויים. 

מבדיקה שערכנו עולה כי מחירי הכניסה עומדים על 95-35 שקלים למבוגר באמצע השבוע, ועל 120-50 שקלים למבוגר בשבת. המחיר לילד נע בין 25 ל־85 שקלים באמצע השבוע ו־95-35 שקלים בשבת.

יש לציין כי ברוב המקומות ניתן לרכוש כרטיסיות המוזילות את הכניסה. נוסף על כך, כדאי לבדוק בבריכות השונות את הגדרות העלות לילדים. רוב המקומות גובים דמי כניסה מגיל 3 או מגיל שנתיים, כך שבמשפחות עם ילדים בגילים הללו מדובר בפער משמעותי. כמו כן, יש בריכות עירוניות שגובות דמי כניסה גבוהים מאוד מאורחים אשר אינם מתגוררים בעיר ולכך צריך לשים לב.

התמחור מושפע גם מהיצע המתקנים במקום, כדוגמת מספר הבריכות וגודלן, האם יש בריכה אולימפית, מתקנים מיוחדים לילדים, פעילויות, ועוד - לכן כדאי לבדוק את ההיצע.

כמה עולה כניסה?

בדקנו את המחירים של בריכות עירוניות ופרטיות מהצפון ועד לדרום.

מרכז ספורט עירוני גלי חיפה

המחיר למבוגר ולילד זהה - 35 שקלים לתושב העיר באמצע השבוע או 70 שקלים למי שאינו תושב העיר באמצע השבוע. המחיר בסופ"ש עומד על 50 שקלים לתושב העיר ו־85 שקלים למי שאינו תושב העיר.

קאנטרי הרצליה, צילום: ללא

בריכת מסילת ציון

המחיר למבוגר ולילד מגיל שנתיים ומעלה זהה ועומד על 60 שקלים באמצע השבוע ועל 70 שקלים בשישי ובשבת.

קאנטרי רחל ירושלים

המחיר למבוגר - 95 שקלים באמצע השבוע ו־120 שקלים בשישי־שבת. המחיר לגילי 18-4 - 75 שקלים באמצע השבוע ו־90 שקלים בשישי־שבת. לילדים בני 4-2 - 50 שקלים באמצע השבוע ו־60 שקלים בשישי־שבת.

קאנטרי באר שבע

המחיר למבוגר תושב העיר - 90 שקלים באמצע השבוע, לילד תושב העיר בגילי 11-3, המחיר הוא 60 שקלים. מבוגר שאינו תושב העיר ישלם 120 שקלים לכניסה, וילד 60 שקלים. בקאנטרי באר שבע אין כניסה בסוף השבוע למי שאינו מנוי.

קאנטרי ערד

המחיר למבוגר תושב העיר - 50 שקלים לאמצע השבוע ו־60 שקלים בשבת. לילד - 40 שקלים באמצע השבוע ו־50 שקלים בשבת. מבוגר שאינו תושב העיר ישלם 165 שקלים באמצע השבוע או 182 שקלים בשבת! ילד שאינו תושב העיר ישלם 116 שקלים באמצע השבוע או 132 שקלים בשבת.

קאנטרי דקל תל אביב

המחיר למבוגר עומד על 85 שקלים לכניסה באמצע השבוע ו־100 שקלים בשבת. מחיר לילד מעל גיל 3 - 70 שקלים באמצע השבוע ו־80 שקלים בשבת. המחיר לפעוט (גיל 3-0) - 30 שקלים באמצע השבוע ו־35 שקלים בשבת.

מרכז הספורט אוניברסיטת תל אביב

המחיר למבוגר - 90 שקלים בכל ימות השבוע. ילד בגילים 18-3 - 75 שקלים לכל ימות השבוע. המחיר לפעוט בגיל חצי שנה עד 3 - 25 שקלים.

ספורטן הוד השרון

המחיר למבוגרים ולילדים מעל גיל שנתיים עומד על 85 שקלים באמצע השבוע ו־95 שקלים בשישבת.

בריכת נורדאו הרצליה

המחיר למבוגר תושב העיר - 50 שקלים בימי חול ו־60 שקלים בשבת, לילד - 40 שקלים בימי חול ו־50 שקלים בשבת. מבוגר שאינו תושב העיר ישלם 60 שקלים באמצע השבוע ו־70 שקלים בשבת. המחיר עבור ילד - 50 שקלים במהלך השבוע ו־60 שקלים בשבת.

מועדון הולמס פלייס בכפ"ס הירוקה

מחיר כניסה חד־פעמית למבוגר ולילד זהה - 100 שקלים לתושבי העיר ו־125 שקלים לאורחי חוץ.

מועדון גו אקטיב קריית אונו

מחיר כניסה חד־פעמית למבוגר ולילד זהה - 100 שקלים לתושב העיר ו־125 שקלים לאורחי חוץ.

אין מגמת עלייה

מי שירצו ליהנות מיום שלם של שהייה בבריכות בתי המלון יגלו כי בריכות רבות אינן מאפשרות כניסה לאורחים חיצוניים. עם זאת, יש מקומות אשר מאפשרים כניסה: חלק ממלונות פתאל - כל מלונות ים המלח, אשדוד, ב"ש, לאונרדו גורדון ביץ' ת"א ולאונרדו סיטי טאוור ברמת גן - מאפשרים כניסה בכפוף לתפוסה. חלקם אינם כוללים כניסה בשישי ושבת וביולי-אוגוסט. במלונות הצפון (צפת, טבריה, חיפה, נתניה) אין כניסה לאורחים מבחוץ, וכך גם באילת.

"תבואו אחרי החג". מלון ישרוטל ים סוף באילת, צילום: לירון אלמוג

לדוגמה: בלאונרדו גורדון ביץ' תל אביב ובלאונרדו סיטי טאוור רמת גן המחיר עומד על 180 שקלים למבוגר ו־130 שקלים לילד. זאת בכפוף לתפוסה, לא כולל בשישי-שבת, בחגים וביולי-אוגוסט. בהרודס ים המלח המחיר למבוגר עומד על 170 שקלים לאמצע השבוע ו־250 שקלים בשבת. המחיר לילד - 150 שקלים.

ניר עוז, יו"ר ארגון מנהלי בריכות השחייה, מרכזי ספורט ונופש בישראל, אמר ל"ישראל היום" כי על רקע התקופה הביטחונית "אנחנו נמצאים במצב שבו ענף הבריכות בצפון מושבת והבריכות לא פעילות. חשבנו שנחזור לקראת הקיץ לענף שוקק ופעיל. בנוסף, המציאות הביטחונית השפיעה, שכן רבים היו במילואים והרבה אנשי עסקים נכנסו למערבולת תקציבית וההכנסות לא היו ברמות שבעבר. אנחנו באירוע מתגלגל. זה התחיל עם הקורונה ונמשך עם המצב הביטחוני ועם יוקר המחיה.

"אנחנו מבחינים במגמה שצוברת תאוצה של ירידת מחירי המינויים - ומקווים שנראה את אלה שביטלו את המינויים מבקרים באמצעות כניסות חד־פעמיות במהלך הקיץ. הקיץ מביא מדי יום הפתעה חדשה בעקבות המצב הביטחוני, ולכן אי אפשר לדעת מה יהיה. בשל יוקר המחיה, אנשים לא ששים לעשות מינויים לכל המשפחה".

באשר למחירי הכניסה החד־פעמית ברחבי הארץ הוא אומר: "עונת הרחצה מתחילה ב־15 במאי. אנחנו לא רואים מגמת עלייה במחירי הכרטיסים החד־פעמיים לבריכות, למרות שההוצאות התייקרו מאוד והן כוללות חשמל, מים, עלויות שכר וקושי בהעסקת מצילים. המחירים משתנים בין קאנטרי־קלאבים עירוניים לפרטיים או כאלה שמופעלים באמצעות זכיינים של העירייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו