הארנונה עומדת לעלות? פנייה לשר הפנים: "מכה נוספת לעסקים"

במכתב חריף ששלח השבוע נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, לשר ארבל, הוא דורש כי יקשיח את התנאים להעלאה חריגה של ארנונה

חשבון ארנונה (אילוסטרציה). צילום: עמי שומן

בהתאחדות התעשיינים הופתעו לשמוע את ההתבטאות של שר הפנים משה ארבל, שעודד רשויות מקומיות להעלות את הארנונה לאזרחים ולעסקים בכל רחבי המדינה.

במכתב חריף ששלח השבוע נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, לשר ארבל, הוא דורש כי השר יחזור בו באופן מיידי מהצהרתו ואף יקשיח את התנאים להעלאה חריגה של ארנונה, במיוחד לאור המצב הכלכלי הקשה של רוב העסקים בישראל כתוצאה מהמלחמה. נוסף על כך, תומר דורש להגביל משמעותית את היקף ההעלאות לעד 2%.

"כתוצאה מהמלחמה שרויים המשק והתעשייה בהאטה כלכלית ואנו עדים להשלכות המצב הביטחוני על הכלכלה הישראלית ועל המגזר הפרטי־עסקי. בשעה זו קיימת חובה לנהוג באחריות ולעשות ככל שניתן לשיפור הסביבה העסקית, להפחתת יוקר עשיית העסקים ויוקר המחיה ולהימנע מהטלת עלויות נוספות", כותב תומר."הדבר נכון במיוחד ביחס לארנונה, שהיא הוצאה קבועה המשולמת ללא קשר להיקף המכירות והרווחיות, כך שהנטל שלה גדול יותר, כאשר פעילות העסק נמצאת במגמת ירידה. לכן הופתעתי לשמוע את התבטאותך בכנס באילת שבו קראת ועודדת את ראשי הרשויות לבקש העלאות חריגות בארנונה. קריאה כזאת כמובן תיפול על אוזניים קשובות.

"רוב ראשי הרשויות ישמחו לתוספת תקציבית, וקריאה כזאת עלולה לתת רוח גבית ולהעלות את התיאבון להגדלת הבקשות ולשיעור ההעלאה. לצערי יש לזכור כי כבר כיום הרשויות המקומיות בישראל מאופיינות בניסיונות בלתי פוסקים לייקר את הארנונה על האזרחים והעסקים, באמצעות בקשות רבות להעלאות חריגות בארנונה מדי שנה, שינוי סיווג נכסים ושיטות מדידה, קביעת היטלים מוניציפליים יצירתיים והפעלת חברות גבייה ומדידה פרטיות דורסניות".

ד"ר רון תומר, צילום: מנחם ואיתי רייס

על כן דורש נשיא ההתאחדות משר הפנים להגביל משמעותית את היקף ההעלאות החריגות. "אני פונה אליך בבקשה שלא להקל, ואף להקשיח, את הקווים המנחים שאותם התווה משרד הפנים בשנים האחרונות ביחס לבקשות להעלאות חריגות", כתב ד"ר תומר. "אנו מציעים לקבוע כבר עתה כי ככלל לא תאושר העלאה חריגה, למעט במקרים שבהם ההעלאה מבוססת על תוכנית הבראה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר