שר הפנים באמירה דרמטית: האם בקרוב הארנונה של כולנו תעלה?

"בעת הזו צריך לייצר עוגנים כלכליים, שיאפשרו לרשות לעמוד בהתחייבויות שלה", אמר משה ארבל •"אם משרד האוצר לא פיצה רשויות מקומיות על הסכם שכר, שר האוצר צריך להבין שהמשמעות תהיה - העלאת הסכומים לתושבים".

חשבון ארנונה (אילוסטרציה). צילום: עמי שומן

"קורא לראשי הרשויות להעלות את הארנונה" את הדברים אמר היום (רביעי) שר הפנים ח"כ משה ארבל (ש"ס) בוועידת איגוד התאגידים העירוניים של הרשויות המקומיות באילת.

לדבריו: "יאני קורא לנבחרי הציבור ברשויות המקומיות, יש להעלות את הארנונה בעת הזו כשמדינת ישראל הטילה עליהם משימות רבות, כמו הסכם שכר שמחייב בהוצאות גדולות – אין ברירה אחרת" והוסיף כי יפורסמו קווים מנחים לנושא. 

"אני מתאר לעצמי שגם לכם יהיה קשה מאוד מול התושבים ובעת הזו צריך לייצר עוגנים כלכליים, שיאפשרו לרשות לעמוד בהתחייבויות שלה. אם משרד האוצר לא הבין, ולא שיפה רשויות מקומיות על הסכם שכר, שר האוצר צריך להבין שהמשמעות תהיה - העלאת ארנונה לתושבים".

השר הוסיף כי "לתאגידים העירוניים יש חלק משמעותי וחשוב בתפיסת הניהול המקומית לצד הבנה שרשות מקומית צריכה לתפוס עצמה כיזמת. לראות את המחויבות שלה לעוגנים צופים פני עתיד לעשות דברים שמניבים לרשות. שמאפשרים לה לצמוח. זהו תהליך והבנה שמחלחלת במשך שנים בשלטון המרכזי – לא תמיד לצערי עד הסוף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר