עליית מחירים דרמטית: בחצות - המס על מוצרי העישון מזנק

בעקבות צו עליו חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ': מוצרי העישון מתייקרים • על פי הצו, המס יעלה בכ-80 שקלים לרכישת כל אלף סיגריות ובכ-114 שקלים על רכישת קילוגרם טבק מעובד • מס הקניה על נוזל למילוי סיגריות יעלה בכ-80 אגורות למיליליטר • בנוסף, מחיר חפיסת סיגריות יעלה בכ-2 שקלים ושקית טבק לגלגול תתייקר בכ-13 אגורות לגרם

סיגריות בדוכן (ארכיון). צילום: באדיבות המיזם למיגור העישון

משלמים את מחיר המלחמה: בהמשך להחלטת הממשלה בנושא "מניעת עישון וקידום אורח חיים בריא", באישור ועדת הכספים של הכנסת ובמסגרת התכנית המאזנת לשנת התקציב 2024, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על צו להעלאת המס על מגוון מוצרי עישון - שתיכנס לתוקפה הלילה (ראשון) בחצות.

סמוטריץ' הגיע לוועדת הכספים, ח"כים הטיחו בו: "אתה צריך להתפטר" ערוץ הכנסת

בין היתר, יעלה מס הקנייה על סיגריות, טבק מעובד, סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות. עוד נקבע בצו כי החל מ-1 ביולי יועלה שוב המס על סיגריות אלקטרוניות. הצו נחתם באישור ועדת הכספים של הכנסת, ובהמשך להחלטת הממשלה בנושא "מניעת עישון וקידום אורח חיים בריא".

קופסת סיגריות תתייקר בכשני שקלים, סיגריות אלקטרוניות בשקל אחד למיליליטר וטבק לגילגול בב-13 אגורות לגרם - כלומר עליה של 6.5 שקלים לאריזה המכילה 50 גרם טבק.

בנוסף, על פי הצו, המס יעלה בכ-80 שקלים לרכישת כל אלף סיגריות ובכ-114 שקלים על רכישת קילוגרם טבק מעובד. מס הקניה על נוזל למילוי סיגריות יעלה בכ-80 אגורות למיליליטר.

סמוטריץ' בישיבות הסיעה, צילום: אורן בן חקון

בנוסף, יעלה מס הקניה על טבק לא מעובד, סיגרלות, טבק אחר לאידוי, מכשיר לחימום טבק הכולל יחידות טבק ומכשיר לחימום טבק הכולל טבק.

לפני כשבועיים פורסם כי ח"כ אליהו רביבו מהליכוד, איים לטרפד את העברת תקציב המדינה במידה והמס על הסיגריות בדיוטי פרי יעלה. ועדת הכספים דנה אז בטיוטת צו של שר האוצר שהגיעה בעקבות החלטת ממשלה מינואר בנושא "מניעת עישון וקידום אורח חיים בריא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר