סניף של "יינות ביתן" (ארכיון) . צילום: יהושע יוסף

הסדר פשרה: "יינות ביתן" תוריד 10 אחוז ממחיר מוצריה במעמד הרכישה בקופה

ההחלטה נקבעה על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת הסופרמרקטים • על כ-1,000 מוצרים תחול "הנחה עיוורת" אשר לא תפורסם בשום דרך ותבוא לידי ביטוי רק בחשבונית הרכישה • זאת, על מנת למנוע ניצול של הורדת המחירים המאולצת ככלי שיווקי לטובת הרשת

רשת הקמעונאות הגדולה "יינות ביתן" תחזיר לצרכנים 8.8 מיליון שקלים באמצעות הורדת מחירים ב 10%, והלקוחות יידעו על ההנחה רק עם קבלת חשבונית הרכישה. כך נקבע בהסדר פשרה שנחתם בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד הרשת. 

חיים צח לע"מ

לתביעה הייצוגית צורפה רשימה של כ-1,000 מוצרים שעליהם תחול "הנחה עיוורת". דבר קיומה של ההנחה לגבי מוצרים אלה לא יפורסם בשום דרך ויינתן לכך ביטוי רק בחשבונית הרכישה, שעלייה יצויין כי מדובר בפיצוי בגין הסדר פשרה בתביעה ייצוגית.

תקופת ההשבה תתחיל 30 ימים ממועד פסק הדין המשלים ותסתיים עד 24 חודשים לאחר מכן.

סופרמרקט, צילום: אורן בן חקון

ב-1 בפברואר בית המשפט המחוזי בתל אביב נתן פסק דין משלים במסגרת ביצוע הסדר פשרה. הגדרת הקבוצה שנקבעה בפסק הדין הינה: כל לקוחות החברה אשר רכשו מוצרים שנגבה עבורם בקופה מחיר גבוה מזה שהוצג על המוצרים, בתווית או בשלט הסמוך למוצרים, לרבות מוצרים במחיר מבצע ולרבות מבצעי מועדון, החל מ-10 במרס 2008 ועד אישור הסדר הפשרה.

הסדר הפשרה ופסק הדין עוסקים בטענות שלפיהן לקוחות החברה חויבו עבור מוצרים בעת התשלום בקופות במחירים העולים על אלה שהוצגו על תווית המוצר או על המדף, בין שהמחיר על המדף נקבע כמחיר רגיל ובין שניתן במסגרת מבצע.

מטעם החברה נמסר: "מדובר בהליך משפטי שהוגש בשנת 2015, שבמסגרתו ניתן פסק דין לפני כ-3 שנים שאושר בשנית לאחרונה. על פי ההסדר, תוענק הנחה לרשימה מוגבלת של מוצרים שתקפה רק בקנייה בחנויות הפיזיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...