למה דווקא חמש המניות האלה רשמו את העלייה החדה ביותר מתחילת השנה?

כמה מניות פתחו את השנה הנוכחית עם מבערים, ותוך חודש הניבו למשקיעים בהן תשואות נאות בשיעורים דו-ספרתיים - מי ברשימה הנחשקת?

נתוני המניות הבולטות לחודש ינואר. צילום: קוקו (ארכיון)

שנת 2024 נפתחה בבורסה בתל-אביב בהיסוס, ובסיכום החודש הראשון מתחילת השנה היא מציגה שינויים מתונים יחסית, כשבין המדדים הבולטים ת"א 125 נותר ללא שינוי, בעוד ת"א 35 נחלש קלות (כ-0.5%) ות"א 90 התחזק בכ-2%.

לצד זאת, כמה מניות פתחו את השנה הנוכחית עם מבערים, ותוך חודש הניבו למשקיעים בהן תשואות נאות בשיעורים דו-ספרתיים של עד כ-30%. מדובר במניות מתחום הטכנולוגיה, ענף שבלט לחיוב גם בשנה שעברה בעולם, ומתחום הפיננסים.

דניאל זילברשטיין, מנהל השקעות בקבוצת מגדל שוקי הון, מתייחס לעולות הבולטות בת"א 125 בסיכום ינואר 2024: 

נקסט ויז'ן: עלייה של 30%

"מניית החברה העוסקת בפיתוח וייצור מצלמות מיוצבות לכלי רכב וכלי טיס, נהנית ממומנטום חיובי כבר תקופה ממושכת, עם זינוק המגיע לכ-360% שנה אחורה, על רקע המגמה להתגברות ההתחמשות של מדינות רבות ברחבי העולם. בשלב הנוכחי, נקסט ויז'ן מציגה תוצאות כספיות חיוביות, עומדת ביעדים וצבר ההזמנות שלה גדל".

הבורסה לני"ע: עלייה של 20%

"הבורסה בעצמה נסחרת בבורסה. מדובר בחברה העוסקת במסחר וסליקת ניירות ערך (ני"ע), שמנייתה נהנתה מעליות נאות בעיקר בשליש האחרון של החודש, על רקע מהלך מכירת מניות של כמה גופים מוסדיים, כשבצד הרוכש ניצב בין היתר המיליארדר היהודי ביל אקמן, שהשקיע כ-100 מיליון שקל ברכישה".

נאייקס: עלייה של 25%

"חברה המפתחת ומוכרת שירותים דיגיטליים לסליקה ותיפעול עסקים, שכמגמה, מציגה תוצאות כספיות חיוביות. בתקופה האחרונה החברה לא פרסמה שום הודעה בולטת בקשר לעסקיה השוטפים".

קמטק: עלייה של 16%

"יצרנית ציוד בדיקה לתהליך ייצור שבבים מחזיקה במוצר התומך בפעילות הבינה המלאכותית (AI), שהיה אחד מתחומי ההשקעה המוצלחים ב-2023, והצפי הוא שקמטק תוכל ליהנות מהביקושים הגדלים למוצרי AI להגדלת צבר ההזמנות שלה". 

בגלל עליית הדולר, צילום: GettyImages

מימון ישיר: עלייה של 17%

"עוסקת במתן אשראי חוץ-בנקאי לצורך רכישת רכבים ולשימושים נוספים, והעליות במנייתה מתחילת השנה נרשמות לאחר שאת 2023 סיכמה המניה בירידה משמעותית, של כ-20%, בניגוד למגמת השוק הכללית. כעת, נראה כי המניה נהנית משינוי כיוון בין היתר לאחר הורדת ריבית בנק ישראל בתחילת חודש ינואר לצד צפי בשוק להורדות ריבית נוספות בהמשך השנה, מהלכים העשויים לסייע לעסקיה השוטפים ולתוצאותיה הכספיות של מימון ישיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר