סוף עידן: נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין פורש מתפקידו

הבחירות לנשיאות יערכו באפריל • לין עומד בראש איגוד לשכות המסחר מאז 2002, ולצידו הנהלה מצומצמת הנבחרת מתוך נשיאות בת 22 חברים, על ידי האספה הכללית

עו"ד אוריאל לין (ארכיון). צילום: דודו גרינשפן

עו"ד אוריאל לין, חבר הכנסת לשעבר, פורש מתפקידו כשנשיא לשכות המסחר אחרי 22 שנים. בחודש אפריל יתקיימו בחירות לנשיאות הלשכה. כך נודע ל"ישראל היום".

לין עומד בראש איגוד לשכות המסחר מאז 2002, ולצידו הנהלה מצומצמת הנבחרת מתוך נשיאות בת 22 חברים, על ידי האספה הכללית.

עו"ד אוריאל לין (ארכיון), צילום: דודו גרינשפן

לין התחיל את כהונתו הראשונה כנשיא לשכת המסחר בימי נתניהו כשר אוצר, עבדו יחד בשיתוף פעולה פורה (גם כשהיה יו"ר ועדת חוקה עבד בשיתוף פעולה מוצלח עם נתניהו שסייע ללין להעביר את חוק הבחירה הישירה שכללה הגבלת כהונה לרה"מ לשתי קדנציות, אך הכנסת ביטלה את זה).

קווי המדיניות העיקריים של לין כנשיא, לכל אורך 22 שנותיו: הורדת נטל הרגולציה, מניעת שליטה של הוועדים בנמלים, יצירת שוויון מוחלט בין כל ענפי המשק – ביטול הסלקטיביות, כללים שווים לכולם. המדיניות הזו באה לידי ביטוי בלא מעט מהלכים שהובילה השלכה: הפחתת מס חברות, פיצויים בימי מלחמה (בימי מלחמת לבנון השנייה ב-2006) לכל עסק באשר הוא ולא רק לתעשיינים כפי שהונהג עד אז, מכון התקנים לא רק בשליטת התאחדות התעשיינים אלא שותפות יחד עם לשכת המסחר, הורדה מאסיבית של מכסי מגן. הבחירות לנשיאות הלשכה יתקיימו ב-9 לאפריל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר