מה משותף לכלי בישול וליודאיקה: "פוד אפיל" רוכשת את "ארט יודאיקה" - הגדולה בעולם, ב-40 מיליון שקלים

הרכישה הראשונה של "פוד אפיל" מאז השקיעה בה לאומי פרטנרס 50 מיליון שקלים לטובת התרחבות החברה ומיזוגים ורכישות של חברות בתחומים שונים • "ארט יודאיקה" מייצרת ומשווקת למעלה מ-4,000 פריטי מסורת יהודית הנמכרים ב-2,000 נקודות מכירה ברחבי העולם

פריטים ייחודיים. "ארט יודאיקה"

יצרנית כלי הבישול "פוד אפיל" מודיעה היום (חמישי) על רכישת חברת היודאיקה הגדולה בעולם "ארט יודאיקה" מידי המייסד והבעלים גבריאל אקשטיין, בסכום של כ-40 מיליון שקלים. זאת, כחלק ממהלך התרחבות לתחומי עניין נוספים, ולאחר כניסתה של זרוע ההשקעות לאומי פרטנרס לחברה. 

"ארט יודאיקה" נוסדה על-ידי גבריאל אקשטיין בשנת 1989 בנווה צדק, וכיום נמצאת במשכנה החדש ביבנה. החברה הציבה לעצמה מטרה לפעול בכל מקום בו יש יהודים ברחבי העולם, על-מנת שיוכלו לקיים את המצוות ולהפיץ את היהדות ואת המשכיות המסורת, באמצעות העמדת אפשרות לכל יהודי לרכוש מוצרי יודאיקה במחירים עממיים.

במהלך עשרות השנים בהם החברה פעילה עובדי "ארט" הקדישו לילות כימים לטובת עיצוב, ייצור ושיווק מגוון אדיר של למעלה מ-4,000 פריטים שיאפשרו ליהודים באשר הם להתקרב למסורת. בנוסף, מדי שנה הם מחדשים ומוסיפים כ-1,000 מוצרים חדשים אשר נמכרים ב-2,000 נקודות מכירה ברחבי העולם.

"פוד אפיל", בבעלות אייל וניר שרון, הינה ממובילות שוק כלי המטבח בישראל, מתמחה בעיצוב, יבוא ושיווק סדרות ייחודיות ואיכותיות של כלי בישול בטכנולוגיות המתקדמות בעולם. המוצרים משווקים במאות נקודות מכירה, חנויות מתמחות ומקצועיות, ועדי עובדים, מועדוני צרכנות ואתרי סחר שונים, לצד חנויות רשת הנושאות את שם המותג. כמו-כן מפעילה החברה אתר אינטרנט עצמאי הנחשב לגדול בתחומו.

"להפיץ את היהדות בארץ ובעולם"

במהלך השנים האחרונות, השקיעה "פוד אפיל" משאבים רבים, כספיים ועיצוביים, על-מנת לבדל עצמה ולהציע ללקוחות מה שראשיה מכנים "תשוקה גסטרונומית", תוכן עם ערך מוסף ומוצרים באיכות גבוהה ומבטאים את חזון החברה: לעורר השראה ויצירתיות בקרב לקוחותיה, לעודד אותם לאמץ אורח חיים בריא (גם בבחירת כלי המטבח) ולהכניס שמחה וחדוות יצירה דרך חוויית בישול במגוון רחב של כלים מתקדמים, העונה על כל צורכי המטבח.

לפני כשנה השקיעה לאומי פרטנרס (זרוע ההשקעות של בנק לאומי) ב"פוד אפיל" 50 מיליון שקלים לטובת התרחבות החברה בארץ, יציאה למדינות אירופה וכן מיזוגים ורכישות של חברות בתחומים שונים, כגון רכישת "ארט יודאיקה", שהינה העסקה הראשונה מאז ההשקעה של "לאומי" בחברה.

חוד החנית של הענף. אייל שרון, צילום: יח"צ "פוד אפיל"

אייל שרון, מנכ״ל "פוד אפיל", ציין: "אנו עוקבים אחרי תחום היודאיקה מזה שנים רבות. "ארט יודאיקה" נחשבת לחוד החנית של ענף היודאיקה בעולם, בעלת מוניטין של עשרות שנים, ואנו נעשה כל מאמץ לקדם ולשפר את החברה ולהמשיך להפיץ את היהדות שכל-כך חשובה בימים קשים אלה בארץ ובעולם".

את "פוד אפיל" ייצגו בעסקה עוה״ד בארי רז ועדי אריס ממשרד בארי-רז ושות', ואת "ארט יודאיקה" ייצגו עוה״ד טלי ירון-אלדר, רוני ענבר ועמוס מימון ממשרד ירון אלדר-פלר-שוורץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר