100 שקלים ללקוח: הפשרה הושגה - וסלקום תעניק הטבות בשווי 5.4 מיליון שקלים

השוברים יישלחו בדואר אלקטרוני • "השובר לא מותנה בדבר ואפשר לקבל מוצרים בחינם אם מחירם מתאים"

מרכז שירות של סלקום. צילום: לירון מולדובן

לקוחות סלקום יקבלו שוברים כספיים בשווי כולל של כ-5.4 מיליון שקלים, במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית.

החברה תשלח בימים הקרובים בדואר אלקטרוני ללקוחותיה שוברים בסך 100 שקלים לכל אחד, שאותם יוכלו לממש במרכזי השירות של סלקום ובחנויות דינמיקה ודינמיקה פלוס. השוברים לא יותנו בכל סכום רכישה מינימלי. הלקוחות יוכלו לממשם גם אם מימשו שובר דומה בעבר.

לפני כשנה הוגשה תביעה ייצוגית נגד סלקום. זאת לאחר שסלקום הציעה ללקוחות המעדכנים את פרטיהם באתר האינטרנט שובר הטבה בסך 100 שקלים למימוש במרכזי שירות של סלקום, הניתן למימוש תוך 60 יום ממועד שליחתו.

נטען כי בשובר הופיע קישור לרשימת מרכזי השירות באתר סלקום, כאשר ברשימה נכללו גם חנויותיה של דינמיקה, חברת הבת של סלקום.
התובעת, עו"ד ולריה פלקסברג, הגיעה לסניף דינמיקה בעיר מודיעין וביקשה לממש את השובר, אך לא הייתה אפשרות לממשו והיא הופנתה למרכזי השירות של סלקום, אשר כלל אינם קיימים בעיר מודיעין. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד נריה הרואה.

לאחר שהוגשה הבקשה לאישור התובענה הייצוגית, פנתה סלקום לעו"ד נריה הרואה על מנת לנהל מו"מ לפשרה. עוד בטרם הגישה סלקום תשובה לבקשה לאישור התובענה הייצוגית מטעמה, הצדדים הצליחו להגיעו לכדי פשרה, אשר אושרה לאחרונה ע"י בית המשפט המחוזי מרכז בלוד בפסק דין של השופט אבי סתיו.

במסגרת הסדר הפשרה, כל לקוחותיה של סלקום, אשר קיבלו שובר הטבה בתקופה שבין 1.4.2022 ועד ליום 5.11.2022, יקבלו שובר חדש בשיעור מלא, כלומר 100 שקלים כפי שהיה שיעורו של השובר המקורי. את השובר ניתן יהיה לממש בתוך 60 ימים ממועד קבלתו. השובר יישלח ללקוחות הזכאים באופן אוטומטי, ישירות לכתובת הדוא"ל שלהם, ללא כל צורך בפנייה לסלקום על מנת לקבל את השובר. את השובר החדש יקבלו גם הלקוחות אשר הצליחו לממש את השובר המקורי שקיבלו בעבר. בסך הכל יזוכו 54,165 לקוחות. מועד חלוקת השוברים צפוי להסתיים ביום 8.1.2023.

היתרון של השובר החדש שיינתן במסגרת הסדר הפשרה, הוא בכך שהלקוחות יוכלו לממשו הן במרכזי השירות של סלקום והן בסניפי דינמיקה. יש לציין כי השובר לא מותנה בכל קניה ולמעשה ניתן להגיע ולקבל מוצרים ללא תשלום כפי מחירם הממשי בסניפי דינמיקה, אם מחירם אינו עולה על 100 שקלים. על מוצרים בשווי העולה על כך, יידרשו הלקוחות לשלם את ההפרש בלבד.

בפסק דינו קבע בית המשפט כי: "ישנה חשיבות גם לכך שמדובר בשובר אשר מימושו אינו מותנה בדבר (היינו, אין מדובר ב'קופון' המקנה הנחה, אלא בזיכוי), והשובר תקף גם בסניפי דינמיקה, כך שמובטחת פרישה ראויה של האתרים בהם ניתן יהיה לממש את ההטבה".

עוד נקבע בהסדר הפשרה, כי ככל שסלקום תשלח בעתיד שוברים נוספים ללקוחותיה, היא תצרף קישורים אך ורק לסניפים בהם ניתן לממש את השובר, ובכך תימנע הטעיה עתידית.

עו"ד נריה הרואה מסר: "מדובר בהסדר פשרה מצוין עבור חברי הקבוצה. הם מקבלים את השובר פעם נוספת, רק שהפעם הם יכולים לממש אותו גם ב-50 הסניפים של דינמיקה, ולא רק ב-20 הסניפים של סלקום. את השובר מקבלים כולם, גם אלו שמימשו בעבר. השובר לא מותנה בדבר ואפשר לקבל מוצרים בחינם אם מחירם מתאים. הצלחנו אף להביא לתיקון עתידי, באמצעות תיקון הקישורים הנשלחים ללקוחות. משרדנו שמח להביא לתוצאה כה טובה עבור הקבוצה".

מסלקום לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר