בהתאחדות התעשיינים קוראים לביטול יום השבתון בבחירות המקומיות: "עולה למשק 1.5 מיליארד שקל"

במכתב שהוציא לאחרונה נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, לשר הפנים, הוא כותב: "ישנו חוסר ההיגיון בהשבתת המשק כולו ליום עבודה שלם, שעה שניתן לקיים את הבחירות גם בלעדיו"

הבחירות המקומיות בחיפה (ארכיון). צילום: ללא

בהתאחדות התעשיינים קוראים לביטול יום השבתון בבחירות המקומיות, בשל הנזק הכלכלי העצום למשק הישראלי, שעומד להערכת ההתאחדות על כ-1.5 מיליארד שקל.

במכתב שהוציא לאחרונה נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, לשר הפנים, משה ארבל, הוא כותב כי "אין צורך להכביר במילים על הפגיעה הקשה שעברה הכלכלה במדינה גם כך לאחרונה, ועדיין עוברת – הן בעקבות משבר הקורונה, אינפלציה בינלאומית, מחסור בעובדים לכלל ענפי התעשייה והעסקים בכלל, עליית ריביות, התייקרויות לכל שרשרת הערך ועוד- כל אלה מדגישים את חוסר ההיגיון בהשבתת המשק כולו ליום עבודה שלם, שעה שניתן לקיים את הבחירות גם בלעדיו, כפי שהתקיימו בהצלחה משך כמעט 70 שנה.

יום שבתון שכזה משית עלויות עתק על המשק הישראלי כולו- וכל זאת בהתווסף ל- 1.5 מיליארד ש"ח עלות כל יום שבתון שספג המשק בישראל 5 פעמים (!) בשנים האחרונות, לכל אחת מ-5 מערכות הבחירות הכלליות...כאשר המגזר הפרטי בישראל הוא זה שנושא על כתפיו את התענוג שבמימון החגיגה הדמוקרטית בבחירות. אולם במצב הנוכחי, המשך העמסת הנטל על כתפי המעסיקים הפרטיים, והקטנים ובינוניים בפרט, עשויה להביא לפגיעה קשה בהם ולהכבדת הנטל הקשה ממילא עד לקריסתם. זאת כאמור ללא כל הצדקה המניחה את הדעת".

רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, צילום: אורן בן חקון

לסיכום, דורש נשיא ההתאחדות משר הפנים "לבטל את יום השבתון בבחירות לרשויות המקומיות ולהנהיג תחתיו מדיניות אחרת המצמצת את הפגיעה החמורה במגזר הפרטי ובעסקים בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר